4.den - Presun Bialystok - Hrodna


Advertisement
Belarus' flag
Europe » Belarus » Hrodna Voblast » Hrodna
May 4th 2014
Published: May 20th 2014
Edit Blog Post

Rano som sa zobudil uz o 6/00, s CS sme boli dohodnuty na 7/00. Trochu som si teda este polezal, umyl sa a trochu pocital knihu. Zlozenie gaucu, moc mi to neslo ale nakoniec podlahol.

Anna sla vyvencit Mimi, Pavel zatial nachystal ranajky. Dal som si vajicko, chleba. Podotykam cierny, ten je tu vraj velmi popularny a cele to splachol cajom. Zubrowku som veru uz nechcel .

Po jedle rychla exkurzia mesta, mali sme na to 3,5 hod. Mimi ostala doma.

V MHD opat kupujem dva resp styri listky.

Prva zastavka je pri ortodoxnom kostole. Moji CS su ortodoxny a svadbu mali akurat v tomto kostole. Ideme dnu, je tu opat omsa. Ale uz konci, inac je to paradne ako knaz rozprava. Technika prisla aj do kostola, knizky uz netreba nosit, na velkej obrazovke popri stene ide modlitba. Zapalujeme sviecky a ide sa dalej. Palenie sviecok je fakt zaujimave, su take tenky a dlhe. Pred polozenim sviecky do stojana treba nahriat spodok aby sa vosk trochu roztopil a potom sviecku treba dat do stoja ,chvilu pridrzat a hotovo. Som myslel,ze mi spadne ale udrzala sa.

Z kostola smer centrum a obhliadka hlavnych atrakcii, kostol,palac, dalsi kostol, opera, divadlo.

V meste je neuveritelne vela fontan.

Branicky palac ma vzadu aj mensiu zahradu ale moc ma neocarila. Pri palaci sa snazim odlovit kesku ale bez uspechu.

Pesia zona je pekna ale este bola dost ludoprazdna (cca 9/00). Inak co sa tyka okolia, varsava bola taka civilizovanejsia, tu sa potlka dost divnych ludi, hlavne na bus stanici ich bola kopa. Policajti aj riesili neakych bezdomovcov. Jo a vo varsave boli krajsie baby ale zas je este len rano 😊

Na stanici rozlucka s fajn CS parom, nasadnutie do velmi jednoducheho vlaku. Sedacky laminatove, uplne nepohodlne, uplne spartansky vlak. Zrejme kvoli tomu,ze ide do bieloruska aby ludia nemohli nic pasovat. Dokonca ani krytky na svetlach neboli. Dvere medzi vagonmi sa nedali poriadne zavriet, tak riadny ruch, na citanie knihy som mohol zabudnut.

Vo vlaku moc ludi nebolo. Okolie trate same lesy, resp. pasy stromov a za nimi polia. Uplne monotonna krajina.

V Kuznici sme cakali hodinu, vybehol som z vlaku kupit si volaco teple pod zub ale nikde nic.

Pred odchodom vlaku nabehli dnu polsky colnici. Zenska zobrala pas, dala k citacke a vybavene.

Vlak sa pohol smer bielorusko. Hned za hranicami vlak zastavuju v lese. Naskakuju bielorusky colnici. Ukazujem pas, colnik mi dava registracnu kartu a hovori aby som miesto cisla viza napisal cislo listku na hokej. Problem, na listku su dve cisla, pisem obidve. Zle som vypisal datum narodenia, tak skram kolonku a pisem cislo mimo. hadam, nebude problem. Registracna karta je zrejme totozna s ruskou verziou bo je tam napisane, ze to plati aj pre rusko aj pre bielorusko.

Hranica neni az taka strasna ako som si predstavoval. Normalny droteny plot, na nom ostnaty drot,cca 20m ornica pred plotom a kazdych cca 50m kamera na stlpe.

Po prichode na zel.stanicu v Hrodne smer pasove. Jediny cudzinec s listkom na hokej som bol ja. Colnik studuje pas, skenuje listok, prichadza este jeden colnik, nieco mu vysvetluje, vracaju mi registracnu kartu. Treba dopisat datum vstupu a vystupu, diktuju mi 4/5 a 30/5, do kolonky ubytovanie mam napisat len Minsk. Karta ma dve casti, prva sa odovzdava pri vstupe do krajiny a druha pri vystupe. Do 5 pracovnych dni sa treba zaegistrovat bud v hoteli abo na registracnom urade. Tam daju na registracnu kartu peciatku. Po 5.min mam bielorusky stempel v pase.

Prechadzam k dalsiemu colnikovy, volaco sa ma pyta ale nerozumiem, potom este raz mi to hovori ale pomalicky (vsetko po rusky, tak isto aj na stemplovani,ang nevedia). Pytal sa ci idem priamo do minksa, odpovedam ano i ked to neni pravda. Pusta ma do haly a som oficialne na uzemi bieloruska.

Stanica moderna, nase sa mozu strcit doprdele. Hlavne veci su popisane aj v anglictine. Vychadzam neakym bocnym vychodom, zapinam mojho kamarata gps. na navigaciu pouzivam oruxmaps, offline mapa vyzera byt v pohode.

Hladam bankomat, kedze je nedela zmenarne su zavrete. Priamo pred stanicou cez cestu je bieloruska banka. Prichadzam k bankomatu, jasne, ze som si treskol hlavu o velmi nizko umiestnenu striesku. Vyberam 4 000 000 bieloruskych rublov, maximum sa da vybrat 5milionov. Bankomat mi dava 100 a 200 tisicove bankovky.

Penazenka sa mi pekne napraskala, 3/4 penez si davam do vrecka na nohaviciach.

Smer moje dalsie ubytovnie, u dalsich couchsurferov. Trosku sa motam, na bus zastavke sa pytam mladeho paru s malym dietatom ako sa dostanem k hotelu turist. Chvilu rozmyslali, potom mi chlapik ukazuje nech idem s nimi. Bol som v tom ,ze ma zavedu na inu zastavku ale oni ma nakladaju do auta a vezu ma priamo k mojej destinacii. Normalny sok teda.

Zistenne , ze chalan vie anglicky. Auta v bielorusku musia chodit kazdy rok na technicku kontrolu, na dialnicu neportebuju znamky tak ako u nas ale mytne jednotky. Uplne prtava futuristicka krabicka, nechapem ako u nas na nakladnych autach mozme mat take predpotopne ozruty . Po 5km ma teda vysadzaju pred hotelom, davam im pohladnicu serede.

Ako darceky som nabral z domu pohladnice, swg (geocaching hra) a par mil.

Z parkoviska pred hotelom idem po pamati k mojim CS. Problem pred cinziakom,vchod najdeny ale neviem poschodie. Zvonceky tu nemaju klasicke ako u nas s menom. Je tu len klavesnica, treba zadat cislo bytu. Pisem sms, po par minutach na mna z okna krici pawel (po rusky pascha, nieco ako u nas ako ked jozefa volaju dodo). Otvara mi.

Samozrejme ,som si zle spocital poschodia a idem o jedno vyssie, z chodby na mna opat pokrikuje moj CS, zbieham o poschodie nizsie a som doma.

Pascha so zenou a dvoma synmi + macka hostuju dvoch poliakov, ti su ale este v meste. Po zoznameni sa a prichode tatiany (ta nevypada moc nadcene,ze couchsurfuju), davame caj, mensie jedlo.

Pred cestou som cital, ze v bielorusku bezdomovci a opilci nie su. Omyl, hned pri stanici som videl jedneho ako chrape na lavicke.

S mojimi hostitelmi komunikujem opat mix ang,svk,pol,rusky.

Obaja odchadzaju na zahradu, ostavam sam v byt s ich synom, neskor prichadza aj jeho brat. PC co mam vo svojej izbe nefunguje, resp zapat ide ale klavesnica mys ani bohovy. taky stary crep.

Okolo 18/00 prichadzaju poliaci a neskor za nimi aj moji hostitelia.

Poliaci maju podobnu trasu ako ja, len idu navstivit neaku uplne zapadnutu dedinu co neni ani na mape kde posobil ich narodny hrdina Adam Mickiewicz a planuju stanovat pri jednom jazere.

Inak v polsku je teraz sutaz v stopovani, start je v krakowe a ciel v zadare. Jeden z poliakov je vasnivy stopar, v bielorusku planuju vyuzit len stopa.

Obaja synatori mojich hostitelov su velmi hudobne nadany, hraju na klavir,falutu a gitaru. Taka hudobna rodinka. Obcas vystupuju na festivaloch.

Na veceru neaka polivka zalievana smotanou a zajedanie ciernym chlebom. Tak ako v polsku aj tu je viac popularny cierny chleba a velmi popularna je tu smotana. Tu maju tusim ku kazdemu jedlu.

Okolo 22/00 sa ide spat, bo deti idu rano do skoly. Deti maju povolene cez den byt len hodinu na nete a sladkostami ich moc rodicia nevykrmuju.

debilna macka, vsade su od nej chlpy.

naklady (1euro = 4 zlote, zl = zloty, 1euro = 13 502 br, br = bielorusky rubel)

voda 1,5l - 0,99zl
croasant 7days - 2,29zl
MHD 2x - 7zl
vyber - 4 000 000 br

foto
http://baca12.minus.com/mGAPISzGuU2gC
http://baca12.minus.com/mjUNtLqdr78R0


Advertisement



Tot: 1.183s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 54; dbt: 0.9066s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb