Alesund - reasumacja.

April 30th 2013
Published: April 30th 2013

PoranekPoranekPoranek

byl jeszcze w miare pogodny.
Szczescie do pogody to malo powiedziane. 3 dni tutaj byly pod tym wzgledem jak darowane. Gdy przylecielismy, dowiedzielismy sie, ze do dnia przed przyjazdem, na zachodzie Norwegii szalal wiatr, grad i snieg z deszczem. Jednak w czasie weekendu Alesund bylo jak odmienione. Temeperatura oscylowala w okolicach 10 stopni (Celsjusza 😊) niebo bylo lekko zachmurzone a drobny deszczyk spadal sporadycznie. Dzis, gdy siedzimy na lotnisku i czekamy na samolot pada deszcz ze sniegiem, jest kolo 0 stopni i mowimy sobie, ze gdyby bylo tak przez caly czas nasz pobyt tutaj wspominalibysmy zupelnie inaczej. Tutaj pierwsza rada dla kogos kto chcialby odwiedzic Alesund w przyszlosci - nie leciec w kwietniu lub wczesniej. Pogoda tu w tym okresie to loteria nam udalo sie trafic przynajmniej 'piatke' 😊.

Alesund jest piekne i niepowtarzalne. Jak wiekszosc miast zapewne jednak najwiekszym pietnem tego miejsca jest pozar z 1904 roku. Byl to dzien przeklety ale i zarazem dzien, w ktorym miasto narodzilo sie na nowo. Drewniana osada rybacka spalila sie doszczetnie, zginela tylko jedna osoba a na jej gruzach powstala piekna miejcowosc cieszaca oczy turystow i mieszkancow do dzis. Swietnie jest to zaprezentowane w Muzeum Historii Alesund ktore dzis odwiedzilismy. Warto.

Warto przespac sie tez w
Jednak przed 11Jednak przed 11Jednak przed 11

zaczelo sie chmurzyc.
hostelu sieci Hihotels. Obsluga jest bardzo mila, miejsce czyste i jak na Norwegie niedrogie. Rada druga przy tej okazji - jadac kupcie w Polce herbate mietowa dla pani Kingi. Tu jej ponoc dostac nie mozna ;].

Rada trzecia - nie wybierac sie na miasto przed 11ta. Do 11 wszystko tu jeszcze spi i nie ma szans nawet na mala kawe.

Rada czwarta - nie przeliczac pieniedzy. Trzeba zalozyc, ze przy 4 dniowym pobycie wyda sie przynajmniej 1500 zlotych na osobe i w granicach tego budzet poruszac sie po okolicy. Jesli bedzie unikalo sie alkoholu, ktory jest nieziemsko drogi - powinno wystarczyc.

Rada piata - pojedzcie do Alesund bo warto. 😉

Tyle od nas 😊

RybakRybak
Rybak

przeczuwajac co sie swieci powrocil z polowu z niewielkim lupem.
Basia czeka na mnieBasia czeka na mnie
Basia czeka na mnie

i pluje z mostu do kanalu ;].

Tot: 0.059s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.029s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb