Mierenbeten


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Eastern Norway
August 16th 2010
Published: August 17th 2010
Edit Blog Post

Ik had men wekker wat later gezet en slaap dus een half uurtje langer. De ganse tent is doorweekt van de dauw. De zon schijnt maar een boom belemmert dat de stralen men tent bereiken. Als ik alles heb ingepakt, zoek ik de spullen bijeen die ik niet meer nodig heb. Deze geef ik mee met Johan en Marga uit Roermond, op de terugweg pik ik ze dan weer op. Ik ben meer dan een kg lichter. Ontbijten doe ik op een bankje nabij het sanitair. Daarna ga ik nog wat online. Rond 11u vertrek ik en ga ik eerst langs het centrum voor inkopen want ik ga een oude weg volgen die niet veel voorzieningen zal hebben. De oude rijksweg naar Elverum volgt de rivier en buigt soms wat meer naar het binnenland. Het reliëf is nog altijd niet plat en gaat op en neer. Ik blijf boven de 200m. De zon schijnt fel en na de lunch fiets ik in blote torso. Een uur later neemt de bewolking echter toe. Het wordt ook een pak frisser. Ik heb niet veel fut vandaag en zelfs met muziek in de oren gaat het stroef. Het landschap is ook weinig boeiend. Ik besluit om net voor Elverum te stoppen. Het vinden van een wildkampeerplekje verloopt niet zo vlot. Uiteindelijk ga ik ergens van de weg. Ik heb zicht op hoogspanningsmasten, ik heb al betere plekjes gehad. Vlakbij stroomt een grote rivier maar daar geraak ik niet bij. Ik was me in een miniriviertje terwijl ik word lekgestoken door muggen. Als ik kook lopen er mieren over men voeten en nog andere kleine beestjes, de muggen zijn ook nog steeds van de partij. De mieren zijn aardig maar toch krijg ik een paar beten. Men ganse voet tintelt, dit is erger dan een muggenbijt. Het gevoel blijft lange tijd aanhouden. ’s Avonds krijg ik nog een sms als antwoord op men CouchSurfing-verzoeken van deze morgen dat ik welkom ben in de tuin. Spijtig kwam dit wat te laat want ik ben al geïnstalleerd. Ik ga eens proberen op tijd te slapen en eens goed bij te slapen.

Advertisement



Tot: 0.211s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 52; dbt: 0.0687s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb