Peter Fonda och jag


Advertisement
Published: July 3rd 2009
Edit Blog Post

The boysThe boysThe boys

Filmen som fick mig att vilja köra hoj.Gjorde grymt intryck på mig i tonåren.

Inte längre slav under klockan


Min klocka gick sönder igår, kronan har kärvat så gänget tar inte. Vilket gör att den inte går att stänga och inte funkar.

I en av öppningsscenerna till Easy rider står Peter Fonda och Dennis Hopper i öknen vid början på motorvägen som ska ta dem från Cali till New Orleans. Fonda tar av sig klockan, tittar på den och kastar den sen.
Med klockan i sanden i förgrunden ser man hur dom smattrar iväg på sina panna-choppers iväg ut i öknen.
Klockren symbolik, kanske lite övertydlig. Men helt överlägsen!

Och som ett tecken från ovan så har nu min klocka lagt av, fast jag är rätt fäst vid mitt dykarur så jag har lagt den i en plastpåse i necessären istället. Eftersom jag har en sur försäkring hos stjärnurmakarna som jag troget betalat år ut och år in så kan jag inte lämna in den i UK utan jag tar med den hem istället.

Men jag känner mig lite mer som Peter Fonda.

Långgaffel med aphäng och kanske lite polisonger...

Advertisement



3rd July 2009

Holländskt käk...
Jag minns K:s och min första utlandsresa. Vi campade i Holland, och försökte laga mat och äta det vi hittade i affären... Har en bild där vi sitter vid campingköket och tittar ner på några stora, smaklösa fettklumpar, som skulle föreställa typ köttbullar... Annars, håller med, det är nåt särskilt med Holland. Har du provat de bruna kakorna på caférna?
4th July 2009

kakor
Nix,men ska nog prova idag. Annars så var friterad fisk (Kipperling) grymt gott! Som fish'n'chips utan chips och i mindre delar.

Tot: 0.265s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb