Laatste werkdagen, auto’s inleveren en kopen, én op vakantie in eigen land


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Holland » Haarlem
June 17th 2019
Published: June 17th 2019
Edit Blog Post

Het is al de hele maand juni en dat betekent dat er al een hoop extra vrije dagen zijn geweest de afgelopen weken: de Paashaas is al langs gehuppeld en al een hele tijd weer weg gehuppeld, de Hemel is open gegaan op een donderdag en het was weer een hele Goede Vrijdag. We hebben onze vrijheid gevierd en waren er weer 2 minuten stil van. Pinksteren was wat winderig en soms wat nattig maar ook die traktatie heb ik in ontvangst mogen nemen. Nogmaals dankjewel.

Leuk als die vrije dagen zijn, echt op vakantie ben ik nog niet geweest. Er zijn heus leuke uitstapjes geweest dus ik zal zeker niet klagen, dat neemt niet weg dat ik een semi-onverwachte week vrij wel heel erg lekker vind.

Even een stapje terug. Begin deze maand heb ik precies één jaar gewerkt voor Assistant2 in Den Haag, opdrachten voltooid in Leidschendam, Capelle, Rotterdam en tot slot Rijswijk. Opeens vond ik het wel weer tijd worden voor wat meer vastigheid op het werkfront. Zeker niet onbelangrijk in die beslissing: wat minder files en wat meer fietsen, want kolere wat kan het druk zijn op de weg. Vorige maand zegde ik daarom mijn baan op en beloofde een nieuwe werkgever hard mijn best te gaan doen voor zijn team, deze keer voor langere tijd. Leuke bonus, het is in het centrum van Rotterdam dus inderdaad: fietsbaar! Dat betekende ook dat ik op 14 juni gedag moest zeggen tegen een ontzettend leuk, lief team in Rijswijk. Ik ben heel erg verwend en met enigszins pijn in het hart reed ik aan het eind van de dag Rijswijk uit. Snif, snif.

Maandagochtend hoefde ik alleen nog mijn Witte Wonder op Wielen terug te brengen naar Den Haag, om vervolgens ook daar de deur dicht te doen – *doet een dansje* – en hupsikidee-hopsikida, de rest van de week kan helemaal door mij ingekleurd worden. Zo ontzettend lang weet ik dat ook nog niet maar al brainstormend ben ik tot een ontiegelijk goed plan gekomen. Neemt gerust even plaats, daar gaan we.

Zoals ik al wel aangaf, ik moet mijn Fiatje500tje weer inleveren na ruim een jaar rond getuft te hebben in dit heerlijke witte wagentje. Ik heb vele duizenden kilometers gereden, een hoop voor de baas, een nieuwe opdracht hier en ook daar, maar zeker ook voor mezelf. Eigen vervoer is toch wel heel erg gemakkelijk.

Wetend dat de dag des onheils eraan zat te komen, had ik al wel een beetje bedacht of ik zelf ‘aan de auto’ zou gaan of niet. Toen mij een hele mooie kans aangereikt werd, had ik dus ook niet zo heel veel overredingskracht nodig om JA te zeggen tegen een prachtige Volkswagen Polo uit Alphen aan den Rijn. Het had zo moeten zijn want maandagmiddag mocht ik mijn nieuwe vriend al ophalen. Jawel, 17 juni kan de geschiedenis ingaan als de dag dat ik mijn eerste, eigen auto in ontvangst neem. Hoera. Hoera. Hoera. Dat is al wel even heftig genoeg voor de maandag dus ik tuf niet meteen door naar Timboektoe – alhoewel... – maar terug naar het Rotterdamse om mij op te maken voor mijn vakantieplannen.

Dinsdag heb ik namelijk het plannetje om naar Haarlem te gaan! Dat lijkt me nou zo’n ontzettend leuke, gezellige stad waar een hele hoop te bewonderen valt en nog meer te doen is. Dus neen, ik teken deze keer niet buiten de lijntjes van onze grenzen maar blijf in eigen land en zoek de hoofdstad van Noord Holland op om te genieten van de heerlijke zon die mij beloofd is.



Als jullie het leuk vinden, neem ik jullie ook deze keer weer met mij mee.

Tot morgen.



Liefs, Mies

Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0576s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb