AZ BASKENT


Advertisement
Europe » Montenegro » Podgorica
June 12th 2012
Published: January 14th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

SHODER-PODGORICA


Geo: 42.4426, 19.2686

GÜN 06 GÜNLERDEN SALI:

Yine güzel uyumuşum ..
Buranın havası yarıyor vallaha..
Yıkandım, toparlandım kahvaltıya indim.
Güzel bir çift yumurta çektim.
Ayrılırken kalan tüm Arnavut parasını garsonum ,güler yüzlü İzmir ' e verdim.
İzmir, öğrenci ve aynı zamanda bitişik üniversitede okuyor …
Bugün Arnavutluğa veda ediyoruz...
Çok berbat bir yolu izleyerek , bazen taşlı yollara, bazan asfalta dala çıka hududa geldim.
Hiç bakmadılar.
Montenegro'da ( bizim için Karadağ) yollar ve yol kalitesi düzeldi..
Podgorica'ya varınca MIO ya güvenmeyip rahat ,fakat biraz uzak bir yere parkettim.
Şehre yürüdüm..
Laf olsun diye şehir diyorum aslında IV Levent'in biraz irisi..
Görmeseniz de olur …ama gelmişken göreceğiz tabi.
Podgorica Karadağ'ın başkentidir.
Şehir nüfusu kırsal kesim nüfusu ile beraber 185.000 kadardır.
Yugoslavya döneminde şehrin adı "Titograd" tır.
Podgorica'nın nüfusu son yıllarda hızla artmaktadır.
Sırbistan'dan ayrılan Karadağ'ın başkenti olduğundan nüfusunun daha çok artacağı tahmin edilmektedir.
Etimolojik olarak Podgorica "Gorica'nın altı" demektir.
Gorica küçük tepe demek ve kente hakim diyebileceğim tepenin adı…
Bizdeki "aşağı ayrancı" gibi bir şey …
Üç Km kuzey batıda Roma imparatoru Diocletian'ın adını taşıyan Doclea kalıntısı mevcut.
Daha sonra sırpça da kentin adı Duklja olmuş..
Orta çağ da kentin adı Ribnica iken 1326 dan beri Podgorica deniliyor.
1946 da Tito'ya yağ yakma adına Titograd deniliyor ama öküz ölüp ortaklık bozulunca tekrar Podgorica 'ya dönülüyor.
1474 de Osmanlılar sahneyi devralıyor…
5000 civarında aile yerleştiriliyor ve kale inşa edilerek Ticaret yolu denetim altına alınıyor.
1878 Berlin kongresinde Osmanlı dönemi kapanıyor.
1902 de ilk sigara fabrikası ciddi bir yatırım olarak kabul ediliyor..
I dünya savaşı sonunda sürpriz bir şekilde Montenegro beyliği ortadan kaldırılıp Sırbistan ‘ a bağlanıyor..
İki savaş arasında Yugoslavya'nın parçası oluyor …
II Dünya savaşında şamar oğlanı haline geliyor ve 70 kez bombalanıyor ..
4100 kayıp veriyor..
1944 te şehir Titograd adını alıyor..
2006 da bağımsız Karadağ Cumhuriyetinin başkenti oluyor…
Osmanlı döneminden kalan Sahat ( saat demek istiyorlar ) Kula ( kule demek istiyorlar ), camii hala şehri süslüyor..
Fakat şimdi dünyanın yeni efendilerine yağ yağmak amacıyla Washington caddesine gökdelenler dikiliyor
Nova Varos ( yeni kent ) meydanı dediğiniz Republike Trg ,ortada bir çeşme ve etrafında manasız dükkanlar..
Dedim ya Bizim 4 Leventin içinden Moraca denilen bir dereyi geçiriniz..(Onlar nehir diyor )
Oldu sana Podgorica…
Üstüne kondurduğunuz köprüye de Millenium dediniz mi oldu sana mis gibi Başkent …
Republike meydanında Carine centar denilen bar-cafe –restaurant karışık bir yerde kahvemi içtim bilahare hindili sandwichimi yedim.
Güzel yapıyorlar doğrusu…
Ben aslında böyle şeyleri pek sevmem ama güzelse de güzel derim…
Tekrar park yerine yürüdüm.Şahbaz beni bekliyor ..
İstikamet Budva …
Yol durumunu merak edenlere Iskodra-Podgorica yol videosu fikir verebilir ...
Kenti merak edenlere Podgorica Videosu yardımcı olabilir
Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Yol Videosu



Meraklısı için şimdiki hava durumu :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/turkish/global/stations/WLYPG.gif


Advertisement



Tot: 0.108s; Tpl: 0.017s; cc: 10; qc: 36; dbt: 0.0512s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb