4.den - Skopje


Advertisement
Macedonia's flag
Europe » Macedonia » Skopje
May 29th 2017
Published: June 12th 2017
Edit Blog Post

Okolo 5/30 ma budi prvy clovek co opusta izbu, o hodinu dalsi. Veru moc som toho nenaspal.

Nasledovala horuca sprcha, bohuhzial moc to tam neako neodtekalo, tak hned spraveny v sprchovom kute mini bazen.

Z jedneho spolunoclaznika sa vyklul guide z albanska.O hodinku zacina sprevadzat turistov z holandska Musi to byt faj biznis ked sa sem trepe az z Albanska.

Inak toto ubytko je dobre ojebavacske, najskor som si ho rezervoval za cca 10€, potom cena klesla na 8,5€ + free ranajky, samozrejme ,ze som rezervaciu zmenil. Albanec co tu je se mnu na izbe plati 9,5€

Na ranajky nabieham do pekarne, kupujem rozok, bol som v tom,ze bude plneny, no prdlajs.

Bus stanica najdena v pohodicke, do odchodu busu este neakych 45.min. Na info centre zistene,ze listok sa kupuje u sofera. Panko mi ale na listok napisal cislo peronu a cas odchodu.

Stanica nic moc, ale samozrejme tu nesmie chybat restika kde podavaju druhu najcastejsiu pochutinu na balkane po cigarete, kavu.

10.min pred odchodom smer nastupiste c.7, nasadnutie do poloprazdneho busu a ideme do macedonska.

Zastavka este v strede meste, kde sa bus doplna. Nastupuje aj jedna baba zo vcera.

Cestou si ku mne sada stary dedo, smrdi vac nez moje nohy, nastasti vystupuje hned na dalsej zastavke.

Krajina okolo opat paradna, same hory a super vyhlady.

A su tu hranice, kosovsky colnik si trosku viac obzera moju obcanku ako je zvykom ale pohoda, macedonci ani nejdu do busu, nechaju si doklady vyzbierat od vodica a pekne doniest k okienku.

Za hranicami popri ceste cca kazdych 200m ozbrojeny policajt, neprestrelna vesta, samopal, prilba, sem tam ochranny stit. Takato ochrana pokracuje skoro az do skopje. Zrejme pojde neaka delegacia.

V skopje vystupujem hned na prvej zastavke pod pevnostou. Vonku ma okamzite ovaluje neznesitelne teplo a praziace slnko.

Co som cital rozne cestopisy/fora potvrdzuje sa neuveritene mnozstvo soch v meste. Fakt taku koncentraciu na jednom mieste som este nevidel.

Prechadzam cez dost znecistenu rieku a mierim si to k ATM. Opat ma to skusa nalakat na "vyhodny" kurz banky, to odmetam, no ale co sa deje, opat rovnaka otazka ci fakt nechcem vyuzit tento "skvely" kurz, no nechcem, nasrat vam. Inak zrejme keby menim kes dostanem asi lepsi kurz.

Hned oproti poste,kde bol aj ATM nabieham do pekarane a kupujem pochutinu za 20mkd (macedonsky dinar). Platim cerstvou tisickou, ziadny problem, predavacka este zistuje odkial som a ucim ma ako sa povie dakujem.

City Hostel najdeny v pohodicke, blizko pekaren, obchodik. Od centra cca 10.min

Majitel mi robi free update zo 4.dormu na 2.dorm. Byvam v suterene, zachod a sprcha je vsak na prizemy ale nevadi. Dole je prijemne chladno.

Chceme naliat aj rakiju ale je fakt mega teplo, tak to nechame na neskorsie.

Platim v miestnej mene, keby vim,ze mi da debilny kurz 1€=64mkd tak to vyplatim v eurach.

Nevim ci som spominal ale povodne ubytko v skopje mi zrusili cca 3 dni pred prichodom, este,ze je tu dost velka ponuka lacnych hostelov, inak by som to riesil cez bookingu ale takto som ich nechal tak.

Davam echo mojmu dnesnemu sprievodcovy, stretneme sa okolo 18/00 pri velkej fontane.

Balim svestky a idem najst neake to jedlo. Pri muzeu zapadam do neakej restiky, jedalnicek v cyrilike. Kratke slova nemam problem precitat, davam teda 2x raznici s hranolkami a k tomu pivo skopsko. Fakt super porcia, pivo dobre.

S naplnenim bruchom zastavka v obchodiku, kupa cipsov a 2 plechoviek piva.

Zla sprava od CS, bude mat na mna cas iba polhodinku.

Na ubytku otvaram pivo, citam knihu a pojedam cipsy. Majitel mi nalieva domacu rakiju, dobra. 15/15 a uz citim, ze som neaky opiveny 😊

Hostel je prakticky rodinny dom, kde jedno podlazie patri rodine a ostatne prenajimaju, byvaju tu aj volaky macedonsky robosi, majitel nema rad albancov.

V dobrej nalade smer namestie. Ked som pisal o tych sochach tak tu je to az nenormalne, fakt kazdych par desiatok metrov jedna socha. Fontana s alexandrom velkym paradna, taktiez fontana pred nou, ktora je v noci sfarbena a kazdu celu hodinu tu hra hudba.

Na namesti kopa sikmacov aj so sprievodcami a ich klasickymi vlajeckami na palicke.

Na bicykli prichadza moj CS kontakt.

Vedie ma do starej stvrte (znovu vybudovana cca 5 rokov dozadu, tak ako vsetko naokolo). Robi mi mensi vyklad. Stary bazar nic moc, ludi nikde , obchodiky tiez nic moc. Take umele mi to tu pripada aj vsetky "historicke" budovy su tu stare len par rokov, hadam mimo pevnosti, ta je zrejme original.

Kotvime v Pivnici stareho mesta . V ponuke maju kopu roznych domacoch piv. Vyber nechavam na domacu sprievodkynu. Pivo nic moc.

Mensie zhrnutie nasho dialogu : pracuje v administrative na vysokej skole, popri tom si robi postgradualne studium, zaraba 250€, miluje byciklovanie,bycikel jej uz ukradli asi 5x,nema rada albancov (tych tusim nema rad nikdo) ani moslimov. Bola na vymennom pobyte v spanielsku, celeho prestopovalo vratane portugalska. Tym padom je vysadena na spanielov.

zacina poprchat, presun pod daznik, dazd sa stupnuje tak presun do vnutra. Tu je to uplne vymakane, fakt ako neaka pivna pivnca. Najlepsie su ale zachody, cura sa do malych sudov od piva, to sa potom zrejme recykluje a pridava do piva 😊

Vdaka dazdu teda miesto polhodinky sme boli vonku spolu prijemne 2 hodinky, zajtra bohuzial nema cas avsak v nedelu hej. Uz sa neviem dockat.

V noci skopje pekne nasvietene, hlavne fontana.

Na ubytku som stale sam, po mensom oddychu este raz navrat do mesta, kde si davam trojuholnik pizze a spanok.

Zajtra ma caka cca 25km tura do kanonu Matka

naklady (1€ = 60,32mkd macedonsky dinar)

rozok 0,2€
bus 9/0 prizren-skopje - 9€
vyber 9000mkd = 149,19€
pekaren - 20mkd
ubytko 2x 2dorm share kupelka - 770mkd
obed, 2x raznici + hranolky + pivo - 350mkd (240 + 40 + 70)
2xplechovkove pivo + chipsy - 188mkd (90+98)
trojuholnik pizze - 35mkd ?
0,5l voda - 15mkd

foto
Prizren
Skopje

Advertisement



Tot: 0.54s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 56; dbt: 0.2555s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb