3.den - Prizren


Advertisement
Europe » Kosovo » South » Prizren
May 28th 2017
Published: June 9th 2017
Edit Blog Post

Rano ma vyhana z postele bolest brucha, neskor uz len vylihovanie a relax v posteli.

V lobby dopisujem dennik, medzi tym staff chysta ranajky.

No ranajky ked sa to tak da nazvat, dzus, kava, jeden toast, vajicko natvrdo,maslo,syr, 3 kolieska uharku, 3 kolieska salamu a jedno koliesko rajciny. Zlate turecko, tam boli kralovske ranajky, ze sa potom clovek ani pohnut nevedel.

Inak vcera sa mi pokazil zips na nohaviciach, t.j. uz z nich nemozem spravit dlhe ale ostavaju iba kratke.

Po jedle smer bus stanica cca 25.min pesibusom.

Cestou nic specialne aj ked som siel bocnou ulickou, proste nic co by ma oslovilo, mozno akurat zas cigany v smetakoch. No a este na hlavnej triede bol vybity vyklad, vonku hliadkovali policajti a ja si v pohode na mieste cinu zavazujem snorky.

Este su tu zaujimave nemocnice, videl som tu americku a arabsku

Na stanici zistene,ze listok sa kupuje az u sofera.

Sedim si tak v buse a zrazu sa pohne o 20.min skor. Mensi sok, pytam sa spolucestujucich ci som fakt v spravnom buse do prizrenu. Hej, hej. Bus si dal kolecko okolo stanice, nalozil na druhej strane neakych ludi a prisiel nazad na nastupiste.

11/45 a ide sa uz spravnym smerom do prizrenu.

Sem tam zastavka na nabranie ludi, po buse potom zacne pobehovat vyberci. Listky normalne vytlaca na malej tlaciarnicke.

Cim sme blizsie k cielu, tym viac sa dostavame do kopcoviteho terenu. Uplna bomba. Vyhlady kazia len albanske vlajky.

Neskor sa objavuju dokonca i rozsiahle vinice.

Obcas boli vidiet aj pasuce sa kravy, ktore mali na starosti male deti

Na zaciatku Prizrenu ma dost velky opevneny tabor KFOR.

Vystupujem na radu CS v strede mesta (vzdialenost do ubytka je inak rovnaka aj z bus stanice).

Tu hned pomnik jednotkam NATO.

Hehe idem si po ulici, samozrejme vsade kopa ludi, kuknem do vykladu a tam vysia kusiska masa na predaj 😊

Par metrov pred ubytkom ako si kukam do navigacie na mna mava predavac z obchodiku a ukazujeme mi spravnu cestu.

Na hosteli Prizren City Hostel , totalny nezaujem vlastnika, dava mi stroho instrukcie o ubytku, ranajky su az od 9/00, co samozrejme nestiham,kedze mi ide o 9/00 bus do skopje.

4 dorm kde to vyzera,ze zrejme budem sam, share kupelka v nic moc stave.

Kontaktujem CS, ani po hodine sa neozvyva, ja uz od hladu ani nevidim, tak sup ho do mesta.

Popri rieke plno kaviarnicky plnych ludi. Uplne paradne to tu vyzera.

Obcas sa objavi sem tam aj neaky zobrak.

Davam hambac, drahsi ako v pristine avsak aj lepsi. Aj obsluha je lepsia, sadam si k stolu a po chvili mi ho prinasaju.

S plnym bruchom smer pevnost nad mestom.

Mensie stupanie, zastavka pri rozpadnutom kostoliku a nadherny vyhlad na mesto.

Z pevnosti vyhlad este lepsi, z jednej strany cele mesto na dlani, z druhej paradne hory, v dialke dokonca aj sneh.

Zacina fukat vietor a poprchat, nastastie len par kvapiek, nic vazne. By ma uz vystrelo keby aj 3x po sebe zmoknem.

V pevnosti dost ludi ale pri tej roztahanosti v pohode.

Konecne odlovujem s namahou aj kesku.

Pobiehaju tu maly cigani s bubnom a pytaju od ludi baksis.

Len tak zo srandy pocitam minarety v meste, dostal som sa k cislu 30 ale isto ich tu je viac.

Pipa mi mobil, sms-ka od CS, hned odpovedam, po asi 10.min dalsia sms-ka. A kurnik moja nebola dorucena, nechapem ako je to mozne. Nieco podobne sa mi stalo uz v maroku. Clovek posle sms a nic z toho. Pri tom ako som presiel hranice medzi srbskom a kosovom privitala ma sprava, vitajte v slovinsku.

No nic teda, idem nazad dolu do mesta, skusam sa napojit na free wifi ale nedari sa.

Oproti mne ide skupinka nemeckych vojakov so samopalmi. Domaci na nich dost spatno kukaju. Veru kfor tu zrejme vitany nieje.

Wifi furt nic, tak prichadzam na hostel a tu dohadujem stretko cez net. Hostel asi 10.min od centra mesta takze ziadna zachadzka a aj tak som musel ist na zachod.

Pred mesitou sinan pasha ma uz ocakava sestra CS.

Sadame na kavu, no radsej by som si dal to pivko ale ked uz oslavujeme ten ramadan, davam teda aj ja vynimocne kavu.

Po asi pol hodine prichadza kamos co zil v USA resp je american, trosku som sa v tom stratil. Fakt mega srandovny chalan.

No a konecne prichadza aj moj kontakt. Ani jedno meno som si nezapamatal 😊

Cul par poznatkov z debaty :

kosovcania su radi,ze maju vlastny stat, nechcu ist nazad pod srbsko a ani pod albansko. O to sa snazia len albansky nacionalisti. Do kazdej krajiny potrebuju viza mimo turecka, jordanska a samozrejme hranicnych krajin. Platy su tu v rozmedzi 200-300€, najom okolo 220€. Trojizbovy byt v prizrene stoji 20 000€. KFOR tu nemaju radi.

CS robi kameramanku v tv, zachvilu su tu volby ale je jedno kto vyhra, korupcia bude tak ci tak.

Amik sa odpaja a ja sadam s babami na jedlo. Vyber nechavam na nich. Dostavam salat,chleba a 5ks masa, na zapitie kosovsky ayran.

Musim povedat,ze mi chuti viac nez turecky.

Opat k stolu prichadza mala zobracka co otravovala uz pri kave. Vtedy vravela CS sestre ,ze ju natre frajerovy,ze vysedava s cudzincami.

CS jej dava do chleba jeden kusok masa. Ja na oplatku jeden kusok masa davam CS,aj tak som to ledvaj do seba natlacil.

Rozlucka s tym,ze okolo 22/00 pojdem na dalsiu kavu.

Hned po prichode na izbu pocitujem ucinky ayranu a uzaj padim na zachod, kde si dost dlho pokralujem.

Nieco pred 22/00 vyrazam z ubytka smer centrum. Vyzera to ,ze budem mat celu izbu len pre seba. Do smetaku hadzem dalsiu svoju suciastku, smradlave, derave ponozky.

Vonku vsetko totalne narvane, vsade same mlade kosovcanky.

Sadame za stol, najskor sme len traja, neskor zabavujeme dalsi stol a hned nas je desat kusov. Prichadzaju aj neaky zahranicny kamosi, ti si davaju pivo, keby vim dam si i ja, takto som len na tonicu.

Odpajame sa od skupinky a idu sa hrat karty. Najskor som myslel,ze k niekomu na byt ale nie nie rovno do podniku.

Podnik ako vsetko naokolo totalne narvany ale i tak sa nam nastastie uchadza jeden stol. Vsetci naokolo tu hraju kartove hry, sachy.Taka herna.

CS berie od casnika karty, fungel nove dve krabicky a ide sa na to.

Zaciname zolikom, samozrejme prehravam. Ako naplast si davam zmrzlinu, prechadzame na sedmu z kriza len s inymi pravidlami. Moj tim ako to je uz zvykom opat prehrava.

Okolo 2/00 to balime a kazdy si ideme svojou cestou.

Asi tak 70percent ludi co bolo vonku je podla CS nezamestnanych, kavu piju v podniku aj hodinu ci dve. Casnici s tym nemaju problem.

Na vstupnych dverach hotela vytukavam kod, nastastie ciselna kombinacia je spravna, picham kluc do dveri od izby a sok. Je odomknute. Vchadzam dnu a tu uz 2 noclaznici. Museli dojst dobre neskoro.

No nic padam do postele a okamzite zaspavam, o par hodin ma caka presun do skopje

naklady

ubytko 4dorm share kupelka - 8,5€
hamburger - 1,5€
kava - 1€
jedlo vratane ayranu - 1,5€
tonic - 1€
zmrzlina v podniku - 0,8€

foto
pristina
prizren

Advertisement



Tot: 0.103s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 34; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb