5.den - trek ku kanonu matka


Advertisement
Macedonia's flag
Europe » Macedonia » Skopje
May 30th 2017
Published: June 12th 2017
Edit Blog Post

Spolunocnalznik sa neukazal, tak fajnovo cela izba pre mna.

No i tak som sa budil na bolest zuba resp prievan v uchu, furt nevim kde je chyba ale asi je to to druhe, bo naposledy ked som s tym mal problemy a bol u zubara nic tam neobjavil.

Este ma budil aj debilny osviezovac vzduchu, tuto noc ho musim vypat.

Blby budik mi nezazvonil, nastaveny som ho mal na 8/00 a nic, vstal som o 8/15.

Ozvala sa mi aj druha CS, ze kedy to idem na tu turu, no zlata moja za 45.min. Pritom som jej to uz davno pisal, je daka mimo.

V mini supermarkete nakup vody (inak aj tu pijem vodu z vodovodu), vedla v pekarni nakup sunkovosyroveho bureku.

Fakt mega famozny, mnam.

Slnko uz aj takto skoro rano, nieco po 9/00, dobre pali, opalovaci krem samozrejme ziadny ale aspon su slnecne okuliare a klobuk co mam este zo saigonu.

Turisticka cesta ku krizu (milenium cross) je fajn znacena, cervenobiela, ale semtam pozeram aj do mobilu.

Stupak teda riadny a na to,ze nieje vikend stretavam aj dost ludi.

Obcas idem lesikom, obcas lukou, ale furt hore.

Vynaram sa pri lanovke, kusok po asfaltke a uz opat lesna cesticka.

Na jednej tabuli vidim nalepku vradar skopje, nono, tak toto sa musi potrestat, taka opovazlivost, uzaj ju prelepujem tou spravnou cervenocirnou 😊

Uz ako som vo vyssej polohe naskytaju sa mi skvele vyhlady, cele mesto ako na dlani, v dialke na kopcoch sneh, uplna parada.

Konecne sa dostavam k mega velkemu krizu, ktory je v noci riadne osvetleny, takze je vidiet uz zdaleka. Ti co nejeda prasata maju z toho urcite dobre nervi.

Pri krizi sa nieco stava ale nemam sajnu co.

Hore je restika a par altankov z ktorych je super vyhlad na okolie.

Odlovujem s tazkostami jednu kesku, keby tam neboli TB tak sa na to vyprdnem. Furt na mna utoci hmyz, este mam aj obavu aby nebol v skale skovany had. Nastasti nebol. Odlovena a mozem pokracovat v puti ku kanonu Matka.

Prakticky uz idem len po hrebeni, mensie stupanie a potom uz len klesanie. Super vyhlady su samozrejmostou

Dalsia keska je cestou pri rozhladni. Sklamanie, rozhladna rozpadnuta, pri keske opat boj s dotieravim hmyzom a strachom z hadou.

Konecne po dlhej dobe stretavam volakeho cloveka. Inak uplne sam, po dobre znacenej ceste.

Opat dalsia keska, ak by tu nebola tak by som aj minul maly vojensky bunker. Ten sa sklada z dvoch casti. Jedna mala miestnost, kde som bol pokakany vojst ale nakoniec som sa premohol a dalsia vacsia cast, v minulosti sluziacia ako utocisko pre auta, teraz su tam skovane kravicky.

Pokracujem dalej, niekde su aj smerovniky k matke s kilometrazou. Avsak vsetko stareho typu,drevenne, nie ako u nas kovove.

Zacina neuprosne klesanie doplnene o bombovy vyhlad na skali. Ako si tak fotim zrazu ma dobehne rakosnik.

Ten si dava pauzu, tak ja si slapem dalej s pocitom,ze ho mam za zadkom. Kurva indulonu som si nezebral, zas to bude na sucho jak v saigone 😊

Pred kostolikom sv nikolaja odlovujem poslednu kesku.

Z predkostolia je fajn vyhlad na kanon, bohuzial oba altanky su obsadene, tak sedim pri kostole. Prichadza aj rakosnik. Je z australie, pracuje v londyne.

Po oddychu este nabieham do jedneho altanku, ktory okupuje americka rodina, foto a prudke klesanie k rieke.

Skoda, australcana nestiham, prave ho nalozila lodka. Ochvilu vsak prichadza dalsia, smejd chce za prevoz na druhu stranu 100mkd (cca 30sekund jazdy), vraj treba platit za celu lod. Veru vracat nazad do kopca a potom obchadzkou sa mi nechce, tak s nevolou platim.

Inac vylet po rieke stoji 440mkd len na porovnanie.

Je tu velmi utulna restika, daju sa tu pozicat kajaky, resp spravit uz spominany vylet lodkou.

Ja pre nedostatok casu, je 15/00,16/30 mi ide bus nazad, potom mozno az 18/50. Si volim prechadzaku popri rieke. Neskutocny kanon, s velmi peknou vodou.

Obcas stretnem neakych ludi, dokonca aj 2 trampov od zapadnych susedov. Skoda,ze nemam viac casu, na koniec tejto trasy neprichadzam, tocim to asi v 3/4.

Ako by to bolo ak by som na takomto krasnom mieste nenalepil nalepku. Sup a je tam.

Pri priehrade je zakaz fotenia ale to zistujem az po nafoteny dvoch fotiek.

Pri zastavke je restika,tak zistujem bus, ide. Hned sa mi ulavilo, aspon nebudem platit drahy taxi.

Casu mam nieco cez pol hodinku, davam capovanie skopsko.

Na zastavku prichadza aj sikmac.

V buse sok, idem platit listok a vodic ma posila dalej bez platenia, co sledujem domacich maju daku plastovu karticku a tu si pipaju. No nic ide sa na cirno s pozehnanim vodica.

Miestna omladina zaregistruje ako sa bavime s australcanom, zazrak, ze konecne prvemu rozumim. Davaju sa s nami do reci ale konci to len odkial sme a ako sa nam tu paci. Ale snaha sa ceni.

Vyskakujem az na konecnej, na bus stanici, ktora je prakticky pod zeleznicnou stanicou. V meste boli mensie zapchy ale pohoda.

Muzikanti vyhravaju, padam do restiky Kaj Zlate , casnika nikde, tak ho idem zavolat a ukazujem na tabulu,ze chcem denne menu za 120mkd, este mi to preklada, jasne, sak ja rozumiem aj ked je to v cyrilike.

Grilovane kuracie prso, hranolky, salat, chleba a ako bonus si davam po dnesnej 6hod ture (cca 20km) flaskove pivecko. Inac pivo skoro drahse ako jedlo 120 vs 80.

Bohuzial vcerajsia CS dnes nemoze, moc roboty

Na ubytku zistujem,ze moj spolubyvajuci je macedonec ale furt som ho nevidel, to mi len majitel povedal a bol prekvapeny,ze sa este neukazal.

Domaci mi dava dalsi poharik rakiji, pripijam si s jednym robosom. Nazdravie a obraciam to do seba, robos si len uchlipne. Ah boze to je moralka.

Na vecer este idem do mesta, vsetko pekne nasvietene, kopa ludi. Ale som uplne k.o. tak to tocim nazad do postele.

Okolo 2/00 ma budi moj spolubyvajuci, len si bere batoh a odchadza prec.

endomondo trasa

naklady (1€ = 60,32mkd macedonsky dinar)

burek - 60mkd
nakup - 116mkd
lod na matke - 100mkd
capovane pivo na matke - 100mkd
obed grilovane prso,hranolky, salat, pivo - 200mkd

foto
skopje

Advertisement



Tot: 0.091s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0525s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb