Drukke wegen


Advertisement
Latvia's flag
Europe » Latvia » Vidzeme Region » Sigulda
June 18th 2010
Published: June 18th 2010
Edit Blog Post

SiguldaSiguldaSigulda

Rivier (Gauja) bij Sigulda
Voor ik de fiets buiten zet, ga ik even te voet naar de supermarkt voor de daginkopen. Dit gedaan, neem ik afscheid van Geoff. Deze was precies blij dat ik vertrok, had ik de indruk. Ik steek terug de brug over en ontbijt in het centrum op een pleintje. Hier eet ik een gebakje dat gevuld is met vis, dit smaakt me totaal niet! Via vele eenrichtingsstraten verlaat ik het centrum. In deze straten is er toch verkeer in beide richtingen. Dit snap ik niet goed. Na de echte kern verlaten te hebben, rijd ik nog gedurende lange tijd over een lange, drukke monotone baan. Uiteindelijk ga dit bosrijker gebied in maar er passeren nog geregeld vrachtwagens. Ik krijg ook nog gezelschap van een zwerm vliegen die je zot maken als je stopt! Gelukkig kan ik ’s middags lunchen in een bushokje zonder vliegen. Kort na het eten ben ik al op bestemming. Na een vruchteloos bezoek aan de toeristisch dienst kom ik op de camping. Het was nog vroeg dus rommelde ik maar wat in men tassen om de tijd te dooien. Het wemelt hier ook van de muggen en met momenten is het niet te doen. Ik doe men lange broek aan, men muggennet over men hoofd en DEET aan de voeten. Aan de handen word ik veelvuldig gestoken. Voor het avondeten krijg ik van wat Duitsers gekookt water, zo bespaar ik gas zeggen ze. ’s Avonds installeer ik me met de netbook in de keuken waar ik nog vele muggen zitten om wat online zaken te regelen. Morgen staat de grensoversteek met Letland op het programma. De route heb ik niet echt in de GPS zitten dus het zal wat zoeken worden.

Advertisement



Tot: 0.038s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.015s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb