ROMA SAHILI OSTIA...


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Lazio » Ostia
July 5th 2012
Published: January 15th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

GAETA-OSTIA


Geo: 41.7308, 12.2808

GÜN 29 GÜNLERDEN PERŞEMBE:
Sabah uyanıp kahvaltımı eda ettikten sonra, 07:30 da yola çıktım.
Son derece rahat bir yol ..MIO yu izliyoruz ..
Roma'ya 20 km kala Pomezia diye bir yerde, bir trafik ..
Aman Allah'ım olacak iş değil .....tam 75 dakika aynı yerde durduk…
Millet air condition aşkına, araçları çalıştırıyor
Ben ,nasıl olsa klima kullanmadığım için hemen stop ettim.
Daha sonra çok yavaş hareketlerle boa yılanı harekete geçti ve bir süre sonra açıldı..
Niye olduğu da belli değil…
Kaza yok… Polis yok...
Her neyse Roma 'ya vardığınızda, sizi "il grande annulare circulare" diye çevre yolu karşılar..
Gençlik yıllarımda ,bu çevre yolunda, çok madara olduğum için ,antrenmanım iyidir.
Bir girip bir çıktım ve doğruca Ostia yoluna girdim ..
Doğrusu kendimi beğendim yani...
Babanda mı Romalı idi ??
Ostia, Roma ya bağlı bir yerleşim birimi
Ostia Lidosu ,Roma'nın Lido'su gibi adlarla anılmaktadır.
Burası aynı zamanda Roma'nın Tiran denizine çıkan tek ilçesi…
Bu nedenle aynı zamanda Roma'lıların denize kavuştuğu bir bölge.
Çoğu kez, çok yakında bulunan Antik Ostia ile karıştırılır.
İlk yerleşimcilerin, Ravenna dan geldiğini biliyoruz.
1924 yılında Roma Ostia demiryolunun açılması ile Roma'lılar denize erişme olanağına
kavuştular.
Sahilde Art Nouveau evler yapılmaya başlanmış…
II dünya savaşından sonra açılan Cristoforo Colombo yolu ,yöreyi Roma'ya bağlamaktadır
Ne var ki 70 lerde yaşanan deniz kirliliği müşteriyi kaçırmış…
1976 da Roma'nın kazası olmuştur
Bugün, şehri, Ostia dan ayıran tek alan Castelfusano parkıdır ..
Kampı hemen buldum..
Gölgeli ve deniz kıyısında bir kamp..
Tek sorun ,banyo küvetinden biraz daha irice ve içinde m2 ye 8 kişi düşen bir yere ısrarla yüzme havuzu demeleri ..
Önemli değil ....zaten ben deniz taraftarıyım …
Yemeğimi yedim ..Şarjlar tamamlandı..
Öğleden sonra plaja gideyim dedim…
Plajı iğne atsan yere düşmez halde ..
Hiç bu kadar ummadım doğrusu..
Denizi anlatılmayacak kadar rezil ..ve denize girmek için el çantanızı kıyıya bırakmanız gerektiğinden , Muhteşem Süleyman karşısında odayı terkeden kullar gibi, hiç sırtınızı çantaya vermiyorsunuz ve her an bir arkadaş eğilip yerden alacakmış gibi...tetiksiniz..
Kafayı asla suya daldırmıyorsunuz ...zira gözlerimi sileyim falan derken çantanız her an buharlaşabilir..
İçinde para mara yok ama yine de kolluyorsunuz..
Zaten denizinde iş yok sadece serinleme adına bir dalıp çıktım…
Duşlarından akan çivi gibi su altında fazla kalırsanız, sizi ayaklarınızdan küvete çivileyebilir..
Rüzgar güzel esiyor..Kafesinde bir meşrubat içeyim dedim ..
Oturanlar yıllanmasın ve
deniz kıyısındaki çekici manzaralara dalmasınlar diye kafenin etrafını bir boğa arenası çiti kadar yüksek tutmuşlar ..
Ayakta durursan ve 1.80 den uzunsan sahili görme şansın vardır..
Akşamüstü kampıma döndüm..
Kampın ,arzu edenlere ayırdığı bir müzik icra alanı var..
İlahileri duyunca oraya doğru seyirdim.
Bir kilise korosu alıştırma yapıyor..
Huşu içinde dinledim..
Müzik beni aldı götürdü..
İnsan sesi gerçekten müthiş…
Çalışma bitince oradan zor ayrıldım ..
Güneş batarken tekrar sahile çıktım…
Müthiş bir güneş batışı …
Güneş tam yolun ortasına iniyor..dolayısıyla batıya giden araç sürücülerinde, mevzi körlük yaratıyor..
Fakat görülmeye değer renkler var…
Sahilde geziyorum …anladığım kadarı ile, İtalyan Devleti, sahilin önemli bir kısmına el koymuş..
Kapısında kocaman yazısı ile Gizli servis dinlence alanı…İtalyan gümrükçüler birliği dinlence alanı…Sahil muhafaza eğitim kampı ve aklınıza gelecek ne kadar devlet kuruluşu varsa Roma dan kaçtıklarında burada nefes alacak yerler ayarlamışlar kendilerine…
Arada şık bir takım lokantalar da var elbet..
Birisine daldım ve yarın akşam için rezervasyon yaptım..
Ne olur ne olmaz .....yarın Ayşem geliyor ve her şeyin mükemmel olmasını istiyorum..
Kampımın denize ulaştığı yerde bir pizzacı var ..
Bu akşam oraya gideyim dedim..
Romen bir garson kız ,derhal Türk olduğumu anladı..daha önce Türkiye de bulunmuş yemek konusunda uyarılarını yaptı..
İyi ki de yaptı ....zira adını bilemediğim çok karışık ama tadıma göre bir pizza geldi..
Pizzacının önünde, daha denize doğru bir cafe var fakat tahammülfersa bir müzik sesi geliyor …
Kızı çağırdım bu orkestrayı çok mu aradınız ? diye sordum..Kız güldü..
"Hayır " bugün Karaoke gecesi ve saat 22:00 ye kadar sürecek dedi..
Anlıyorum ki bu gece İtalyan kazmalar müzik yarışması düzenleniyor…
Bu işkenceye ,22:00 ye kadar dayanamayacağımı hissettim ve hesabı ödeyip kampa döndüm..
Bu müziğin kulakta bıraktığı tahribatı Ipod ile onarmaya çalıştım..
Gayet tabi şarap takviyesi ile ..
Uykum gelince yattım…heyecanlıyım yarın Ayşem geliyor kısmetse …
Görsel malzeme olarak :
1-Gaeta-Ostia yol videosunu
2-Ostia camp videosunu
3-Ostia videosunu
4-Günü toparlayan Clip 'i koydum

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Gaeta-Ostia Yol Videosu :


Ostia Camp Videosu :


Ostia:




Ostia ' da şimdi hava durumu :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/turkish/global/stations/16242.gif





GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 151 KUMULATIF KM: 4303

ORT HIZ: 45

MAX HIZ: 125

TOPLAM SAAT:3:20

SÜRÜŞ SAAT : 2:40

YAKIT E/Lt :


Advertisement



Tot: 0.133s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.0436s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb