SEFALAR ULKESI GAETA


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Lazio » Gaeta
July 4th 2012
Published: January 15th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

RODI-GAETA


Geo: 41.2141, 13.571

GÜN 28 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA:
Saat 08:00 de personel ve kamp sahibi ile sıcak ve samimi bir veda yaşandı…
Zorlu bir gün bekliyor beni.
İtalya' yı enlemesine boydan boya katedip ,bir sahilden ötekine geçeceğiz..
MIO mükemmel çalışıyor..
Benim ufak tefek dalga geçmelerimin dışında kusursuz alıp götürdü..
Adresin yazılı olduğu kamp sırra kadem basmış..
Bunlar oluyor ...şaşırmayınız ..
Çıkmadan önce belirgin bir hazırlık yapıyorsunuz
Vardığınızda bu son dakika sürprizleri yaşanıyor
Allahtan, B ve C planları da var...
Biraz kenti gezeyim dedim..
Gaeta Lazio bölgesinde Latina iline bağlı bir şehirdir.( bu Lazio nun bizim Lazlarla ilgisi yoktur )
Roma ya 120 Napoli'ye 80 km mesafededir.
Şehir, nedense, tarih boyunca kendini müdafaaya vermiş.
Surları Roma dönemine kadar uzanıyor.
Şehre hakim Orlando tepesinde 1 yy dan kalma Romalı general Munatius Plancusun mezarı var.
15 YY da Napoli kırallığı döneminde surlar daha da güçlendirilmiş.
Şehrin kaderi hiç değişmemiş...bugün de Nato üssü…
Tarihçi Strabo'ya göre ( bizim Amasyalı Strabo canım )
Burası İonyalıların kolonisi…
Adı da yunanca Kaietas'tan ( mağara demek ) üretilmiş..
Zira etrafta mebzul miktarda mağara var…
Tarihte, Romalı zenginlerin sefa alanı olarak temayüz etmiş bir yer burası…
Diğer
Roma sefa alanları gibi, burası da başkente Appia yolu ile bağlıymış..
Bugün dahi bu yolun adı hala Appia yolu…
Bizans döneminde burası Amalfi,Sorrento,Napoli gibi Bizans imparatorluğuna bağlı bir yerleşim birimi…
Bir sürü ıvır zıvır tarihi olaya tanık olan kentin ilginç olabilecek anısı şöyle …
Nisan 1938 de Alman çakalları limana ağır muhriplerini göndererek,
"Almanya ya bağlanalım mı ?" referandumunda halkı ikna !!! yolunu seçmişler..
Kentte yaşayan Alman ve Avusturyalıların ,aynen Avusturya da olduğu gibi şehri lüpleme çabaları, halkın %! (MISSING)nın red oyu vermesiyle sonuçlanmış…
Alman tarihinde burası GAETA AYIBI olarak geçmektedir.
Amerikalıların, Cuba domuzlar körfezinde madara oluşları ,henüz "Amerikanın ayıbı" olarak tarihe geçmedi..ama umutluyum …
Görülecek çok yeri var ama bizi ilgilendiren esas husus ,önemli mağaralardan birinin Türk mağarası olarak adlandırılması…
Daha önce belirttim, kent aynı zamanda Fransızların ve Nato' nun donanma üssü…Üstüne üstlük Cicero 'nun memleketi..
Hiç kuşkusuz Cicero'yu bu kadar büyük ve ünlü kılan özelliği onun inanılmaz hatipliği idi.
Toplam 88 konuşması kayda geçirilmiş,
bunlardan sadece 58'i bugüne ulaşabilmiştir. En sevdiğim deyişi şöyle :


"Hayat yokuşunu tırmanırken rastladığınız insanlara iyi davranın;inişte yine onlara rastlayacaksınız çünkü."

Şehirden çıkıp ,sahil boyunca devam ederek yoldaki ilk kampa daldım.
Çok ufak bir kamp ....fakat
yerim gölgeli o nedenle kabul ettim..
Yemeğimi yedikten sonra sahile gittim.
Kamp sahipleri, sineğin yağından yararlanma gayretleri içinde…
Bırakınız sıcak suyu …soğuk duş bile parayla..
Sun bedler parayla…ne yapacaksınız ?
Her yerin kendine göre bir raconu var…
Şemsiye ve şezlong kiraladım..
Akşama kadar ipod ile müzik ve deniz yaptım.
Denizi beş para etmez..
Bu Romalı sefa şeylerinden kuşku duymaya başladım..
Buraya sefa için geliyorlarmış..
Denizi böyleyse bunun neresi sefa ?
Başka numaralar varsa onu bilemiyorum...
Denizin tek olumlu yanı , Adriyatik kadar sıcak olmayışı ve denizde hiç olmazsa biraz serinleyebilmeniz…
Akşam, yıkandıktan sonra restoran sordum ..yokmuş…tekrar kente dönmeye üşendim..
Mevcutlar la kendime bir sofra düzdüm..
Şarabımı açtım ..
Güzel bir gün batımı oldu..
İnternet nasılsa parasız …onu atlamışlar…uyandırmadım…
Ayşecikle, buluşma günümüz yaklaşıyor ..biraz yazıştım ve yattım …
Görsel Malzeme olarak ; Gaeta Videosu,kampımın videosu ve bir de günü toparlayan Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...
ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Gaeta Camp videosu :


Gaeta Videosu :


GAETA 'da şimdi hava durumu :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/turkish/global/stations/16253.gif



GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 301 KUMULATIF KM: 4152

ORT HIZ: 50

MAX HIZ: 125

TOPLAM SAAT:5:50

SÜRÜŞ SAAT : 4:20

YAKIT E/Lt :


Advertisement



Tot: 0.066s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 33; dbt: 0.0213s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb