HAVALI POSİTANO


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Campania » Positano
May 6th 2010
Published: June 23rd 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

SORRENTO-POSITANO


Geo: 40.6299, 14.4863

GÜN 8 Günlerden Perşembe
Çok iyi bir uykudan sonra uyanıp kahvaltımızı yaptık.
Ben Capri meselesini planlama adına şehre yürüdüm.
Limana acaip bir merdivenle iniliyor ve tek yaya yolu bu.
Bir kayayı oyarak limana giden, çok etkileyici stratejik bir yol yapmışlar.
Denizden gelecek tehlikeyi adeta sıfıra indirmişler ...
Tarihte tabi...
Yarın Ayşe için neşeli bir gün olabilir.
Zira merdiven inip çıkmaktan nefret eder.
Limana indim fiyatları ve saatleri öğrendim.
Dönerken otobüse bindim.
1 E ya sahilden ,tepeye çıkarıyor.
Geçen seyahatimizde ,Oslo da kaybettiğimiz şemsiyenin çok daha kalitelisini ,Allah razı olsun benim için otobüsteki koltuğuma bırakmışlar.
Sağa sola sahibini sordum.
Anlaşılan garibim inmiş ......eh artık mal benim sayılır.
Öğlen yemeğinde dünden kalanları temizledik ve sonra yola çıktık.
Positano yolu Amalfi ile kıyaslanınca adeta Otoban...
Positano nun dibine kadar indik.
Şahbazı park ettik ve Tanrımın bu şemsiyeyi bana niçin gönderdiğini hemen anladım.
Müthiş bir yağmur boşandı ama bizim şemsiye Rimini çadırı gibi direniyor.
Bir tarihte çadırımız kötülediği için Rimini'de bir çadır almak zorunda kaldım.
Akşamüstü idi sağlam bir şey istedim ve kamp yerine dönüp çadırı alelacele kurdum.
Ayşe kıyameti kopardı.Efendim
hava deliği küçükmüş.çivileri kalınmış vs vs.
Her şeyi sineye çektim ve aslında kıza da hak verdim.
Çadır,amacını aşmış ve biraz fazla Heavy Duty kaçmış.
Sonradan öğrendim ...
Meğerse dağcı çadırı imiş.
O gece, gök delindi ve adeta bir tufan gerçekleşti.
Civarımızdaki tüm çadırlar yıkıldı..uçtu..vallahi abartmıyorum bir kısmı sele kapıldı...
Millet felaketle cebelleşirken ,bizim çadır sadece küçük sarsıntılar yaşadı..rüzgar sadece gergi tellerinde ıslık çaldı daha ileri gidemedi..
Biz de bağırmalardan uyuyamadığımız için ,o küçük hava deliğinden tüm gece etrafı seyrettik hepsi bu kadar.
Sabah uyandığımızda, kamp yerinde ,ayakta kalan tek çadır bizimki idi.
Ayşe ile bakıştık.
Maazallah eski çadırda olsa idik perişandık.
Sonra bu çadırı bize kimin yolladığını düşündüm..
Şimdi de Allah tarafından gönderilen şemsiyemiz ,bir Rimini çadırı gibi yağmura direniyor..
"İtalya güneşlidir" yalanlarına inanan bir sürü garibim Amerikalı, çaresizlikle bir saçak altı arıyordu.
Positano kayda değer güzellikte bir yer.
Programa ilaveten ,bir de düğün merasimine tanık olduk.
Anlaşılan Amerikalılar, evlenmek için böylesine romantik bir yeri seçiyor.
Kahvemizi deniz kıyısında, Limoncello ile kutsayıp arabamıza döndük.
Park ederken saatini sordum 3 E dedilerdi.
Dönüşte Kadın 8 E istedi anlayamadım .
Sizin araç büyük dedi.
Ben fiyat listesinde böyle bir ayırım yapılmadığını söyledim...
Kadın, gözümden kararlı olduğumu hissetti ...sonunda 5 E yu tokalayıp ayrıldım.
Positano hakkında biraz bilgi
Positano Amalfi sahilinde, küçük bir kasabadır.
Amfiteatr şeklinde kurulu kasaba ziyaretçilere ,unutulmaz manzaralar sunmaktadır.
Positano, orta çağda Amalfi Cumhuriyetinin limanı idi.
16 ve 17 yy da ünü tavan yapıyordu..
19 YY da rüzgar dönünce, nüfusun yarısı Avustralya'ya hicret etmiş.

20 yy başında ,Positano fakir bir balıkçı kasabası iken, 1950 lerden itibaren özellikle John Steinbeck ,1953 te Harper Bazaar da Positano hakkında denemelerini yayınlayınca,kasabanın talihi dönmüş ve yüklü miktarda turist çekmeye başlamış
Üstad yazılarında burasını şöyle anlatır:
"bu rüya kenti içinde yaşarken anlamanız zor ...ancak Positano yu terkettikten sonra, o rüyanın gerçek olduğunun farkına varırsınız ...."

Bu rüya kent ,bir çok filme ev sahipliği yapmıştır
1994 te "Only You" ,2003 te "Under the Toscan Sun" ,2009 da müzikal film "Nine" bunlardan bir kaçıdır ...
Şarkıcı ve söz yazarı Shawn Phillips ,1970 te buraya yerleşmiş ve eserlerini burada bestelemiştir.

Daha önemlisi, Rolling Stones tan Mick Jagger ve Keith Richards ,"Midnight Rambler" adlı çalışmasını, Positano tatilinde kafelerini içerken yazmışlardır.
Ben de bir sürü cafe içtim ama tık yok ..
İşte size Rolling Stones 'un şarkısı :
http://www.livevideo.com/video/6F2A687870B644CC9E68262CC207871C/rolling-stones-midnight-rambler-1972.aspx
Netice i kelam, Positano bugün İtalya'nın en turistik noktalarından biridir ...

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Küçük bir video size:

http://tripwow.tripadvisor.com/tripwow/ta-00a1-5772-9216?lb


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



17th April 2017

Sn.Traveloturc ?ahbaz hakk?nda biraz bilgi verebilir misiniz modeli i?inde d?zenleme yapt?n?z m?? Yatak, oturma grubu vs.

Tot: 0.424s; Tpl: 0.014s; cc: 16; qc: 47; dbt: 0.1656s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb