CIZMENIN MAHMUZU:RODI GARGANICO


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Apulia » Rodi Garganico
July 2nd 2012
Published: January 15th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

GİULIANOVA-RODI


Geo: 41.9286, 15.8843

GÜN 26 GÜNLERDEN PAZARTESİ:
Dünden hesabı kapattım ve 7:00 de yola çıktım.
Güneş yükselmeden yolda olmak avantajlı…
Dünkü deli kalabalık yok …yol rahat ..
Rahatça Garganico ' ya geldim ve kampımı buldum .
Yıllar önce eşim Ayşe ile Garganico ya geldiğim günler aklıma geliyor..
Brindisi'den yola çıkmıştık.
Ben Garganico' ya takmıştım..
Bir tarafı göl ,bir tarafı deniz olan bir kampa gideceğim diye tutturduydum..
O dönemde GPS ,mps yok haritaya kuvvet gidiyoruz..
Harita da ayrıntılı değil ....karınca duası gibi...
Burası aynı zamanda tüm anayolların dışında kalan ücra bir yer..
Yol kalitesi o dönemde pek parlak değildi..
Dağ yollarından giderkene, aniden, sıkı bir yağmur bastırdı…
Göz gözü görmüyor ..üstelik karanlığa kaldık..
Bir süre körlemesine gittim …
Daha da geç olunca ,çiftlik gibi bir yerin kapısına sığındım..
Etrafta in cin yok..
'Ben burada kalacağım' deyince Ayşe önce beni öldürmeye teşebbüs etti..son anda vazgeçti..
Ben ,ocak falan yaktığımı ve yiyecek bir şeyler hazırladığımı hatırlıyorum..
O zamanlar araçta ocak bulunduruyordum..
Arabadan çıkmadan yemeğimizi yedik ve ben koltuğu devirerek uyumaya başladım..
Söylemeğe gerek yok ki Ayşe gözünü dahi kırpmadı..
Sabah ortalık aydınlanınca uyandım..
Bir de ne göreyim ?

Kafama taktığım kampın giriş kapısındayım..
Böyle hoş şeyler olabiliyor seyahatlerde..
Bugün, O kampın önünden geçerken, tüm bu anılar film gibi aktı gözümün önünden..
Sevgili eşime, bana tahammül edebildiği için minnettarım ve teşekkür ediyorum..
Şimdiki Kampım ,biraz daha ileride köyün hemen eteğinde..
Yerime yerleştim ve kampa ait plaja yüzmeye gittim..
Buraları hala İtalya'nın ücra yerleri arasında..
Deniz temiz ,biraz sığ ama temiz.
Bunu belirtiyorum zira Adriatik te temiz bir denize girmek adeta mucizedir..
Öyle mavi fotolara sakın aldanmayınız ..
Manzara güzel ....denizi bizim paramızla on para etmez…
Burası, 12 yıl üst üste Mavi bayrak ödülü almış bir yer..
Kampa döndüm …internet var ..bağlandım..haberleştim..
Öğlen, dünden kalanları hallettim.
Sonra ,yeni aldığım araç tentesini deneyeyim dedim.
Malüm son anda kurmaya kalkarsan, tüm kampçılık karizmanı çizdirebilirsin…
Biraz dandirik ama yağmurda bizi koruyabilir…
Daha da iyisi, değil mi ki bunu aldık artık öldürsen bir daha yağmaz…
Öğleden sonra sıcak artınca kendimi sahile attım..
Poyraz püfür esiyor ..keyfim yerine geldi..
Akşamüstü döndüm ve soğuk su ie yıkandım, zira sıcak su, bana hiç yaramıyor..
Güneşi ,güzel bir İtalyan şarap ile döndürdüm..
Sonra yürüyerek kasabaya gittim..
Kasaba çok yakın..
Burası gerçek
bir tatil kasabası..
Her taraf güzel düzenlenmiş ...begonviller zakkumlara sarılmış..
Çok güzel düzenlenmiş bir tatil köyü olmuş..
Rodi Garganico'nun, Gargano Milli parkının parçası olduğunu hatırlatalım..
Buraları aynı zamanda kendine has portakalları ve Feminiello adı verilen özel limonları ile ünlü..
MÖ 8 YY da Yunanlı denizciler tarafından ikliminin güzelliği nedeniyle kurulmuş..
Roma düştükten sonra zor zamanlar geçirmiş ve 485 yılında Goth lar kenti talan etmişler …
1240 yılında bu kez kent Fred II yi tuttuğu için Venedikliler tarafında bir kez daha talan edilmiş …
Faşist dönemin iyiliği, limon ve portakalı taşımak için, demiryolunu getirmek olmuş..
Günümüzde limon bazlı parfümleri ile ciddi para kazanıyorlar..
Yemek işini kampın restoranında hallettim.
Her taraftan müzik sesleri taşıyor..
Kampın kendi discosu da faaliyette ..gençler azıyor..
Yerime dönünce ,uykum gelsin diye şaraba devam ettim ve geç saate yattım …
Kampın iç aydınlatma lambası tam gözümün içine giriyor ..
Bu saatte aracı hareket ettirecek halimiz yok..
Yer seçimindeki hatalar, elbet bir şekilde ödenecek…


Görsel malzeme olarak , ilginizi çekerse Guilianova-Garganico yolunun videosunu
Ve Garganico'nun bir videosunu koydum ..
Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Giulianova-Rodi.Ganganico yol Videosu :


Rodi Garganico videosu :



Garganico'da şimdi hava durumu :http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/turkish/global/stations/16263.gif


GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 227 KUMULATIF KM: 3851

ORT HIZ: 58

MAX HIZ: 120

TOPLAM SAAT:3:50

SÜRÜŞ SAAT : 3:20

YAKIT E/Lt :


Advertisement



Tot: 0.136s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 31; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb