Solopgang og isklumper

Iceland's flag
Europe » Iceland » South » Höfn
September 9th 2018
Published: September 10th 2018

Noget af det jeg har set frem til, er at fotografere isklumper på den sorte strand mens solen står op og sender sine røde stråler igennem isen. Det kræver at man kommer tidligt op og at vejret giver mulighed for at se en solopgang.

Dagen før var vi ved Jökulsárlón i regnvejr og sammen med en masse andre turister. Nu var vi stået tidligt op og vejrudsigten gav håb om en mulig solopgang, der kunne bruges til de ønskede billeder. Da vi kom frem lyste solen gennem en smal sprække så man lige kunne ane de gule skær. Jeg skyndte mig ned til stranden for at finde nogle passende isklumper og få taget nogle billeder med solen i baggrunden. Lyset var det et kvarter og så var det hele gråt.

Nu kunne vi tage over på den anden side af vejen for at se på de store isbjerge. Der var næsten ingen mennesker og fuldstændigt stille. Det eneste man kunne hører var lyden af isbjerge der smeltede. Vandet var helt stille så man kunne få nogle smukke spejlinger af isbjerge. Der blev fotograferet på livet løs.

Fra Jökulsárlón gik turen videre mod Reykjavik med et stop på vejen i Kirkjubæjarklaustur. På ture stoppede vi for at betragte de store gletsjer som løber ned fra Vatnajökul og ved nogle af de store bjerge som ser imponerende ud.

11th September 2018

Hej Carsten
Sikke nogle flotte billeder! Du får da rejst en masse! Håber alt er vel :-) Kh. Annelise

Tot: 0.172s; Tpl: 0.01s; cc: 24; qc: 113; dbt: 0.1122s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb