Cigdem Hicran Yorgancioglu - Rhodes Greece

Europe » Greece » South Aegean » Rhodes
September 22nd 2009
Published: September 22nd 2009

Hicran Cigdem Yorgancioglu RHODES RODOS GREECE YUNANISTAN Seyahatinden Gunluklerinden /siirlerinden bir kac kesit Eser Sahibi (H.ÇİĞDEM YORGANCIOĞLU) Bu gezi yazısına dair 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’ndan doğan mali ve manevi hakların gerçek sahibidir.

All rightS are reserved .

İki kıta arasından gelip üç kıtaya dönüp yüzümü
Söyleyeceğim bugün de Rodos Adası için sözümü

Güneş ilahı Helios’a göz kırptım ,
Yine gezdim yine hikayeler kırptım ,

Argos’tan gelen bir denizci kavmiyim bugün Dor’lar gibi
Nedir acaba Rodos’a bakan denizlerin mavi sularının dibi

7 kapısı var şehrin biz Dabuaz kapısından girdik Adanın neolitik çağlardan başlayan hikâyelerinden günümüze doğru yaklaşırken ilk başta Yunanlı’ların yaşadığı daha sonra 14 .yüzyılda St John şövalyelerine geçtiği anlaşılıyor .1522 de Osmanlı’ların eline geçmiş 1914’ te İtalyanlar ve sonrada 1943’ te de Yunanistan’a geçmiş .Dodacanese denen 12 adanın en büyüğü Rodos.Ada Asya Avrupa Afrika olmak üzere 3 kıtaya bakıyor .Yolda karşımıza çıkan Eli plaji bi tarafi Ege bi tarafi Akdeniz .Adanın nüfusu için her ne kadar 120.000 yazıyorsa da adada günde bir milyon turistin dolandığı söyleniyor .Yılın yüz gününden 90 güneşli olurmuş tıpkı bugünkü gibi .Bu arada adanın bir özelligi de kendi suyu olması imiş diğer adalara su dışarıdan geliyormuş . Dünyanin yedi harikasindan biri Rodos heylkelinin yani Güneş Tanrısı Helios'un tunçtan yapılma dev heykelinin bulundugu yeri gördum ama M.Ö 223 yılında depremde yıkılıp gittigi icin ,yerinde yeller esmesin diye geyik heykelleri dikmişler yerine . heykel yaklaşık 32 m yüksekliğinde imiş. Zaten topu topu 56 yıl ayakta kaldığı söyleniyor . Rodos kuşatmasından kalma tunç alet edevat ve silahları eritip yapmışlar heykeli .
Eskiden şövalyeler geyik beslerlermis hattâ geyik ahırlarının olduğu söyleniyor .Besliyorsa ahırları vardır elbet . Kısaca ona sembol olsun diye geyik koymuşlar Rodos heykelinin yerine .
Mandrake limanı, Eski dünyanın 7 harikasından birinin önünde .
Rodos
25.08.2001

Afrodit tapınağından kalıntılar gördüm yolda girken . Odeon’a geçtik Amphiteatr gibi görünmesine rağmen konserler verildiği için Odeon demek dogru Apollon tapınağını geçtik ama bir şey kaldığı söylenemez geriye .

.Burada ise Antik stadyumda şöyle bir hikâye geçmiş her nekadar olimpiyatlar Atina’da yapılıyor idi isede bi kismi Rodos’ta yapılırmış Diagora adında ünlü bir atlet varmış bu arada gymnastik kelimesinin gymn kısmı da çıplak
demekmis ve atletler çıplak spor yapıyorlarmış ve kadınların girmeleri de yasakmış .Hikâyesinin gerisini de siz öğrenin bakalım anlatmayacağım .Ama yollardan geçerken tekilalaların yapıldığı kaktüsleri ve adanın sembolü olan hibiscusları görün

Antik Stadyum
Rodos
25.08.2001

Fatih Sultan Mehmet’in oğlu Cem Sultan’ı düşündüm . Babasının yerine tahta geçememiş sonrada (II. Bayezid)Yıldırım Beyazıt’a yenilip ülkeyi terkeip gittiğinde ilk durağı burası idi ve Rodos şovalyeleri nasıl da Cem'i Avrupa'ya, ve Beyazıt’a pazarlamaya çalışmışlardı .O altınların ne kadarı şu anda hala burada bilmiyorum. Olayda Rodos şövalyelerinden Pierre d'Aubusson un payını unutmamak lazım. Zira bütün entrika onun başının altından çıkmıştı. Türkiye’de haberler geliyor Üzeyir Garih kabristanda öldürülmüş.

Seyahate iliskin notlar HICR_I ALEM Hicran Cigdem Yorgancioglu Seyahatlerinden alınmıştır .

Tot: 0.058s; Tpl: 0.01s; cc: 17; qc: 29; dbt: 0.0286s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb