ÇOK GÜZEL BAŞLADIK...

September 21st 2022
Published: November 3rd 2022

21 EYLÜL 2022 ÇARŞAMBA

Sabah kahvaltıya zor yetiştik..

sorunumuz şu elimde çok eskiden aldığım bir MIO GPS cihazı var bu çalışıyor ama güncel değil.

Elimde bir de interneti olmayan bir telefon var onu da internetin olduğu bir yerde ayarlamak gerek.

Bir şekilde kapanırsa bir daha ayarlamak mümkün değil ..

bir de Sveta nın interneti olan ve çalışan bir telefonu var ..

İşte bu üçlüye dayanarak seyahat ediyoruz ..

Bazan benim MIO ile telefonum arasında görüş ayrılıkları oluyor orada da benim GPS e göre karar veriyoruz…

Bugün programda Eski Korinth var ..

Yollar karmaşık olmasına rağmen, 0 fena puanla yeri bulduk.

Aracı park ettik ..

Bendeniz yaşım ve oturma iznim sayesinde bu ören yerlerini çok ucuza ziyaret edebiliyorum

Onun dışında biletler uçuk üstelik bir de bizim parayla çarpınca görmesem mi ? diye içinize şüpheler düşüyor..

Sakın ha!!! bizim para ile hesaplamayınız zira seyahati derhal iptal edebilirsiniz..

Eski Korinth gerçekten etkileyici.

Bir dağın yamacına yaslanmış bir şehir devleti..

tarihi MÖ 6500 yıllarına kadar gidiyor fakat önemi daha çok Helen imparatorluğu dönemine rastlıyor..

1896 da Atina daki Amerikan okulu çalışmaları ile gün yüzüne çıkarılıyor .

Alanda Apollon tapınağı bütün haşmeti ile hala ayaktadır ..

her ne kadar 38 sütündan sadece 7 si hala ayakta ise de etkilemeye devam ediyor..

Sahada bir de müze kurmuşlar ziyarete değer …

Şimdi gelelim magazin bölümüne

Klasik dönem dediğimiz dönemde burada bir Aphrodit mabedi var..

Bu mabet "hetairas" adı verilen binlerce orospu yu ( hayat kadını mı desem ) barındırıyormuş.

Şehir adeta bu orospular sayesinde ayakta duruyormuş zira cüzdanı ve ensesi kalın tüccarlar ile guvvetli politikacılar ve bürokratlar bu şehiri bu nedenle çokça ziyaret ederlermiş …

Baş orospu Lais in yetenekleri anlatıla anlatıla bitirilemezmiş…

Elbet fiyatı da ona göre…

ünlü yazar Horace durumu şöyle özetlemiş “non licet omnibüs adire Corinthum” yani Türkçesi :”herkes korinth e gidemez”

parasına güvenen borazancıbaşı …

Gelelim, Osmanlı dönemine, Istanbul’un alınışından sadece 5 yıl sonra 1458 de (herhalde bizimkiler ününü duymuş olduklarından) alelacele burasını alıyor ve Rumeli eyaleti sancağı olarak adına Gördes diyorlar..

Venedikliler daha sonra ,biz size burasını yedirmeyiz diye şehri 1687 de alıyorlar ama bizimkiler yağma yok diye 1731 de tekrar alıp Mora yarımadasında burası ,1821 e kadar sancak olarak hayatını sürdürüyor …

Buralara geldikten sonra elbet meşhur Korinth kanalını görmeden olmaz ..

Eski korinth ten Korinth kanalına doğru yönlendik ...

Yapımı 1881 ile 1893 yılları arasıdır. Uzunluğu yaklaşık 6,3 km´dir ve Korint Körfezi ile Saronik Körfezi´ni birbirine bağlar.

Bu kanal olmazsa anasının nikahından dönmeniz gerekebilir .

Dolayısıyla çok akıllı bir seçim .

Ne var ki çok dar ve ancak küçük gemiler buradan yararlanabiliyor.

Elde edilen tasarruf 400 KM ..aklını başına al !!!

Kanalın tepesinde "su akar deli bakar" modunda bir geminin geçmesini bekledik..

Kalabalık kıyamet ..

Fotolar alınıyor da alınıyor...

devamla Isthmia da bir öğlen yemeği yiyelim dedik

Bir de buranın denizi gerçekten muazzamdır .

Ondan da yararlanalım dedik ama lokanta kapanmış bizim de iştahımız kapandı elbet ...

Bu yararlı geziden sonra, Korinth üzerinde yine sıfır hata ile otelimize döndük…Hava biraz nane o nedenle yüzmekten vazgeçtik.

Azıcık dinlendikten sonra ben markete uğradım.

Dönüşte gözüme bu geceki lokantayı kestirdim .

Akşam üstü toparlandık hava biraz rüzgarlı Kuzina mezedes in sotalı bir yerine oturduk ..

Yemekler felaket idi …

çok yanlış bir seçim olmuş artık önümüze bakıyoruz ..

yerin tek güzel yanı park bulma konusunda sıkıntı yaşamamış olmamız…

Dönüp biraz daha alkollendikten sonra yattık.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb