Kuche und andere Sachen


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Saxony » Leipzig
May 22nd 2011
Published: May 22nd 2011
Edit Blog Post

Deze week heb ik best veel gedaan, maar het was ook een gewone "normale" week. Op maandag eerst gewoon les en daarna zijn we naar de Montagskneippe geweest (na Sumba natuurlijk). Dit hielt in tavelvoetbal en gezellig kletsen. De rest van de week was er niet veel bijzonders, heb een beetje gestudeerd, in het park gezeten, café gezeten usw. Op Donderdag was het weer heel raar; het begon ontzettend mooi en sloeg rond een uur of drie volledig om (onweer enzo) om vervolgens weer heel mooi en heel warm te worden. Ik weet niet of het door het weer kwam, maar heb 's middags best wel koppijn gekregen en daardoor kon ik ook mijn atletiektraining niet helemaal afmaken. Maar aangezien ik toch tot twaalf uur 's nachts moest wachten om te skypuh met mijn over de wereld verspreidde vriendinnen ben ik toch maar naar het park gegaan waar we zouden barbeknoeien. Dit begon goed, maar halverwege sloeg het weer weer om en zijn we naar een café gevlucht.
Op vrijdag heb ik samen met Liesbet en Leen (andere heel aardig belgisch meisje dat hier ook Erasmus doet) de hele middag taarten gebakken (nadat Liesbet, Kelsey, Micaella en ik eerst kaartjes hebben
ColloseumColloseumColloseum

Leen hadden van de cupcakes en chocomuseum het Colloseum gemaakt!
gekocht voor ballet). Leen was deze week jarig en vrijdag vierde ze haar verjaardag. Toen Liesbet en ik aankwamen was ze al begonnen en uiteindelijk hebben we appelcake, cheesecake, chocmouse, merenguetaart en cupcakes gemaakt en was het ook 's avonds erg geslaagd met een mooie tafel.
Leen had ook twee "echte" duitsers uitgenodigd en die wisten ons te vertellen dat als we voor 11 uur naar de Distilliry gingen we gratis naar binnen mochten (kreeg je een stempel). We zijn daar om kwart voor eld heen geraced hebben een stempel gehaald en zijn vervolgens weer teruggegaan om later terug te komen. Distilliry was in de jaren negentig, heb ik mij laten vertellen, één van de bekendste clubs in Duitsland. Meestal hebben ze electronische muziek (waar ik niet zo van houd), maar deze keer was het Funk soul en dat was leuk.
Zaterdag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen om vervolgens de badkamer en de keuken helemaal schoon te maken. Het kostte me dik 2.5 uur, maar beide zijn nu wel erg schoon! (heb dan ook meteen een briefje in de keuken gehangen zodat ze het ook zo schoon proberen te houden). 's avonds nog even in het park, maar wel vroeg naar huis want was vrij moe.
En dan vandaag (zondag) heb ik goed gestudeerd en ga ik vanavond waarschijnlijk Tatort kijken bij Liesbet (als het ophoudt met oneweren, want ook vandaag is het weer weer volledig omgeslagen).


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.27s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0709s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb