Berliiniin

Germany's flag
Europe » Germany » Berlin » Schoneberg (Berlin)
September 29th 2022
Published: October 9th 2022

Hotellissa oli runsas aamupala. Kun kävelin asemalle, ilmeni että oli peruttu se junavuoro, johon olin ostanut ennakkoon lipun. Kävin lipputoimistossa varmistamassa, että pääsin sillä lipulla matkustamaan Berliiniin toiselle junalla. Lopulta en myöhästynyt paljonkaan alkuperäsestä aikataulusta. Junassa oli hyvin tilaa, ja se juna pysähtyi myös Zoolla, joten pääsin nopeammin hotellille, kuin olisin päässyt alkuperäisellä junalla, joka olisi ajanut päärautatieasemalla pysähtymättä välillä.

Zoolla kesti hetken löytää oikea laituri, varsinkin kun metrossa oli poikkeusliikenne ja poikkeuslinja. Hotellissa sai palvelua suomeksi: respassa työskentelevän miehen äiti on suomalainen. Hissi ei toiminut sinä päivänä, joten matkalaukku piti kantaa neljä kerrosta ylös. Kävin jo katsomassa, mistä löytyy automaattipesula, jota käyttäisin huomenna. Minua tuli tapaamaan suomalainen ystäväni, joka oli nyt pari kuukautta Berliinissä paossa putkiremonttia. Syötiin intialaisessa. Sen jälkeen poikettiin katsomassa Voima-baaria, jonka olin löytänyt sattumalta kun olin käynyt katsomassa pesulaa. Baaria pitää pariskunta, jotka olivat avioituneet Suomessa Voima-jäänmurtajalla. Listalta löytyi lonkkero, jota päätin kokeilla. Sen jälkeen käytiin oluella saksalaisissa baareissa. Ilokseni huomasin että löytyi jo monta baaria, joissa koko baari ei ollut tupakointialuetta.

Tot: 0.043s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 24; dbt: 0.0251s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb