YAVRU VATAN STUTTGART


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Baden-Württemberg » Stuttgart
May 16th 2007
Published: September 22nd 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

ISTANBUL-STUTTGARD


Geo: 48.7771, 9.18071

GÜN 1 Günlerden hala Çarşamba
Uçağımız rahat bir yolculuktan sonra Stuttgart Echterdingen hava alanına kondu.
Stutgart benim gibi eski arabacıların cenneti sayılır zira Avrupa bazlı otomotiv endüstrisinin çok önemli buluşları ve uygulamaları bu şehirde gerçekleştirilmektedir.
Arabacıların saygı duyduğu bir kent burası...
Aynı zamanda yoğun Türk nufusu var ...
Bir anlamda Yavru Vatan sayılır.( Bunu Almanlar bilmiyorlar siz de söylemeyin ayıp olmasın )
Stuttgart, Almanya'nın altıncı büyük şehri, Baden-Württemberg eyaletinin başkenti ve en büyük belediyesi, Stuttgart vilayetinin (Regierungsbezirk) merkezi.
Stuttgart Almanya'nın ticarette en aktif Şehridir.
31 Aralık 2006 itibariyle nüfusu 600.000.
Almanya'daki büyük şehirler arasında en dağlık olanıdır.
Dünyaca ünlü Stuttgart University bu Şehirde yer alır.
Neckar nehri Stuttgart ile 1905'te birleşen Bad Cannstatt semtinden geçer, semtin içinde bir kaplıca bulunur.
Ayrıca Türklerin en yoğun yaşadığı bölge yine Bad-Cannstatt semtidir.
Stuttgart aynı zamanda önemli bir endüstri bölgesinin merkezidir.
En önemli ürünler: Otomobil (Daimler AG, Porsche) ve eklentiler (Bosch), mühendislik, yayıncılık, elektronik, mimarlık.
Stuttgart borsası Frankfurt'tan sonra Almanya'nın ikinci büyüğüdür.
Ayrıca Dünyanın önemli otomobil üretici Firması Mercedes-Benz in Genel Merkezi Stuttgart'da yer alır.
Alanda işimiz bitince acilen Avis bürosuna seyirttim.
Aracım hazır.

Bir de GPS kiralayım dedim
Bir adet TOM-TOM verdiler ben ona tonton diyorum.
İlk ayarları onlar yaptı.
Bombaya bakar gibi bakıyorum.
Adres olarak Paris'te otelimizi verdim.
İşlemler çabuk bitti.
Parka gidip aracı arıyorum.
Yahu dev gibi bir garaj.... tersim döndü.
Nihayet aracı zar zor buldum.
Çok şirin bir Opel Astra
Bana kıyak yapmışlar zira araç 2500 km de.Ayşe'de ben de sevindik.
Eşyaları yerleştirdik .
Çıktık .
Tonton devreye girdi.
Ne dese harfiyen yapıyoruz.
Arabada birinin habire konuşarak bizi yönlendirmesi önce tuhafımıza gidiyor fakat alışıyoruz..
Fazla üzmeden bizi önce Strasbourg otobanına soktu
oradan Ver elini Paris...

Stutgart ta Hava :

https://www.accuweather.com/en/de/stuttgart/70173/weather-forecast/167220



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0236s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb