Vaarreis Soltana 2015

France's flag
Europe » France
June 22nd 2015
Published: June 22nd 2015

Hier zijn we weer. Niet gezonken of verdronken. Gewoon 8 dagen genoten van rust op de boot en van de haven van Decize. Gisteren vertrokken uit de haven van Decize want dat neemt wat tijd in beslag. De sluis om buiten te varen is afgesteld om het recreatiebootje van de haven naar boven of onder te versassen. Een eeuwigheid. Koorden om je vast te maken heb je in deze sluis niet nodig. We zijn gevaren tot boven de volgende sluis, daar hebben we de nacht doorgebracht. Stil, donker en geslapen tot 7.15 uur. We hadden ons schema opgemaakt tegen 9 uur 6 km verder bij de volgende sluis aan te komen. Stipt om 9 daar en de sluiswachteres ook. Onderweg een nest ooievaars eens goed in beeld genomen. Nu liggen we in Gannay.

Even dit nog:

Voor ons ligt een Australische boot, de man, slank, sportief type. Om 19 uur komt de man van de boot met een golfstick naar buiten. Richting graspleintje, zet zich in positie en slaat het balletje weg (er was geen balletje). Hij kijkt het na tot waar het valt. Dat doet hij driemaal. Hij keert terug naar de boot, wuift even naar mij en verdwijnt in de boot. Ik ken niks van golfen, misschien was het wel een groot kampioen.

Tot: 0.23s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb