Vaarreis Soltana 2015

Europe » France
May 21st 2015
Published: May 21st 2015

21 mei: TOERISME
De dag rustig begonnen met het ontbijt om 9 uur. Ondertussen de planning van de dag besproken. Eerste punt op het agenda, bezoek aan een jachthaven in Pont-de-Vaux. Deze haven is me de boot te bereiken via de Saône en dan via een klein kanaal (het kortste van Frankrijk) tot in de haven. Het was uit pure nieuwsgierigheid dat we daar even gingen neuzen (met de wagen). Van horen zeggen….. De haven ligt tussen Tournus en Mâcon. Op de heenweg de wegwijzer Cluny zien staan. Nu we hier toch zijn gaan we op de weg terug tot in Cluny de abdij bezoeken. Het bezoek aan de haven was kort. Foldertje, prijslijst en een woordje uitleg van de havenmeester. Wel lekker gegeten in een plaatselijke bistrot, voorgerecht, hoofdschotel en dessert aan het zachte prijsje van 13 euro per persoon (wijn inbegrepen totaal 32 euro). Van Pont-de-Vaux naar Cluny, 22 km, waar we de hele namiddag aan cultuur hebben gedaan. En dan nog 80 km terug naar de boot via kronkelde wegen, bergop en bergaf en mooie landschappen. GPS gegevens 102 km tijd 2 uur. Tot morgen

Tot: 0.051s; Tpl: 0.017s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0224s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb