ZERDUST BOYLE BUYURDU


Advertisement
France's flag
Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Èze
May 15th 2011
Published: June 21st 2017
Edit Blog Post

Geo: 43.7284, 7.36224

GUN 16 günlerden PAZAR


Tepelere vurduk ya ..bu tepelerin adı Corniches..
Bizim bildiğimiz perde kornişi
Bu Corniches ler 3 kat…
En tepedeki Grande Corniche..
Orta katta Moyen Corniches ve...
En alttaki deniz seviyesi: Bas Corniches.
Pek yaratıcı değil ama müsebbibi ben değilim..
öyle adlandırmışlar....
Eze, bir dudağı yerde bir dudağı gökte bir yer.
Plajı Nice ile Monaco arasında bir yerde....
Burada U2 nun villası bulunuyor ve olur da La Cigale adlı barda bir şeyler içerseniz gurup üyelerinden biri ile burun buruna gelebilirsiniz.
Tıpkı bizim Datça'da Sting topluluğu üyeleri ile her an karşı karşıya kalacağınız gibi..
Tepede bir kartal yuvası gibi duran Eze ,
Foça'lılardan Ligurianlara oradan Saracens'lerin eline geçmiş stratejik bir nokta .
Şehre ,güçlendirilmiş kapılardan girebiliyorsunuz .
Açık havada Corsica görülüyormuş ....biraz daha sıkarsan Çeşme limanı....
yok daha neler ??
Bizim aradığımız kamp, Eze'de ....ve kağıt üzerinde bu yörenin tek kampı.
Eze ,sahilden 470 m yükseklikte yer alan bir kasaba .
Bu yükseklikte kurulmuş ve Provence 'ta burayı sollayan tek yer St Paul de Vence imiş....
Nefes kesen manzaralarla tepelere tırmanıyoruz .
Ara ki bizim kampı bulasın.
Soracak bir Allah'ın kulu da yok .
Tırmandıkça Ayşe zorlanmaya başladı .....haliyle
beni de zorlamaya başladı.
Kadından vazgeçmeyeceğime göre, yeri aramaktan vazgeçtim ve Menton'a dönmeye karar verdim.
Sonradan anlıyoruz ki, bu kağıt üzerinde yer alan kamp ,daha fazla para getiriyor diye "Boutique Hotel" olmaya karar vermiş.
Ayrıca bizim belgelerde yer alan koordinatlar da yanlış.
Eze'nin benim için önemli yanı, ünlü ve karanlık filozof Frederic Nietzsche'nin "Öyle buyurdu Zerdüşt" adlı eserini burada tamamlamış olmasıdır.
Hani ,yazdığı dönemde sadece arkadaşları tarafından satın alınan ve topu topu 40 adet basılan kitap...
Şimdi onu daha iyi anlıyorum..
Bu yükseklikten Akdeniz'e bakan birisi, tabi ki insanoğlunu karınca gibi görür…
Şaka bir tarafa, Richard Strauss'un aynı adlı eserini çok severim ve Kubrick 'in dev eseri ,2001 "Space Odyssey" filminin girişine pek yakışmıştı.
Sen, sadece, 40 adet basılan bir kitap yazacaksın, elin oğlu buradan esinlenerek bir beste yapacak..
Bir başka elin oğlunun ,bu müziği kullandığı filmi, 200 milyon dolarlık iş yapacak…Olacak iş mi ?
Yazık değil mi bu Nietzshe'ye ?
Nietzsche, bence saçını başını hatta pos bıyıklarını yoluyordur…
Kime niyet ?
Kime kısmet ?
Adaletin batsın dünya !!!

Küçük bir video hazırladım aşağıda duruyor ,
lakin efendilik biz de kalsın diye fon olarak,Straus'u kullanmadım...
sağlam olsun diye bir kopya da You tube ' a
koydum ...
adres şöyle :


Eze 'de şu anda hava durumu :


https://www.accuweather.com/en/fr/eze/146469/weather-forecast/146469






Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



2nd June 2012

m?thi?sin Macit abi... keyifle seni izliyorum, i?-g?? aras?nda sayende nefes alma ?ans?m oluyor.
3rd August 2012

Sevgili Cemal te?ekk?rler ...sana da k?smet olmas?n? diliyorum ...sevgilerimle ))))

Tot: 0.131s; Tpl: 0.018s; cc: 14; qc: 30; dbt: 0.049s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb