Hicran Cigdem Yorgancioglu PARIS FRANCE

Europe » France » Île-de-France » Paris
September 21st 2009
Published: September 21st 2009

Hicran Cigdem Yorgancioglu PARIS -FRANCE-FRANSA Seyahatinden Gunluklerinden/siirlerinden bir kac kesit Eser Sahibi (H.ÇİĞDEM YORGANCIOĞLU) Bu gezi yazısına dair 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’ndan doğan mali ve manevi hakların gerçek sahibidir.

All rightS are reserved .

Paris yolculuğu üzerine hızlanıyorum
22.06.2007

Eiffel ,Montmarte ,Seine Nehri
Ve içimdeki mitolojik Paris şehri
Hicr-i Alem Kutsal Yüreğimde
Notre Dame Gül Pencereden
Yanımdaki dostum Gül’ü izliyor
Bu isim erkeğe de konur mu diyor .

Metroda Amerikalı bir kadın ve iki kızı ile tanışıyorum kızın adı Laura ve tekstille ugrasıyor . Montmartre tepe üzerindeki Hz.İsa’nın kutsal kalbine adanmış Katolik kilisesi The Sacré-Cœur Basilica’ ya kadar birlikte yolculuk yaptık. Muhteşem bir kutsallık denebilir .Tepede 19 tonluk bir çan kubbeler heybetli . etkileyici buldum The Sacré-Cœur Basilica yı ve üzerinden tüm Parisi izlediğim görüntüleri . Montmarte üzerine bir yolculuk ve hemen arkasından bir öğlen yemeği ayaklarım hızla Moulin Rouge a doğru gidiyor nerede olsa gerek bu kırmızı değirmen ve evet işte .Ardından Victor Hugo’nun romanlarına konu olan gotik mimarisinin şaheserlerinden Notre Dame katedralini ziyaret ediyorum . Buarada biline adı Cathedrale Notre Dame de Paris.Ön cephesi olarak görülen batı cephesi 3 parçadan oluşuyor ve en meşhur bölüm burası . bütün fotoğraflar bu cepheden çekiliyor . 10 metre çapındaki Batı Gül Penceresi pek süslü ve heybetli.Kafasını kaldıran birinin bebek İsa ve Meryem Ana’yı görmemesi mümkün değil.

23.06.2007
Paris
Hicran Cigdem Yorgancioglu

Tot: 0.436s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 44; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb