Blogs from Saint-Dizier, Champagne-Ardenne, France, Europe

Europe » France » Champagne-Ardenne » Saint-Dizier June 10th 2018

Une bonne petite première petite route... Luxembourg > le Lac du Der... Partis avec 27° arrivés avec 32°.... Des nuages menaçants tout au loin... mais par chance, nous n'avons eu que quelques petits coups de tonnerre une fois bien installés au camping. Et nous avons bien fait de choisir un camping.... car une fois arrivés à l'aire où nous avions l'habitude de passer la nuit... : nous avons trouvé des barrières... et même pas de possibilités de nous garer pour aller voir le bord du lac... Pourquoi ? des parkings sont prévus mais avec une barrière de maximum 2m de hauteur alors que nous en avons 2.83... Nous avons été un peu plus loin... et, oui possibilité de nous garer... vue sur le lac aussi... mais ici pas un oiseau.... Seulement des jets-ski qui faisaient beaucoup ... read more
Spincourt
sur la Voie Sacrée

Europe » France » Champagne-Ardenne » Saint-Dizier June 2nd 2018

Got off to a good start as we had a long drive, 250 miles-ish. Stopped at reception first to book in for last night on the way back as Gandspette is popular and can get full. Always handy knowing there is a full bread service at 8am outside reception which meant we started the day with a lovely fresh baguette for breakfast. Quite a lot of the drive was on dual carriageways, no toll roads but some motorway standard as many French roads are. We headed first of all towards Lille but bypassed the city itself and also all the other towns of any size in this very industrial area of France which follows the Belgium border. The route followed almost a 45 SE degree direction and when not on the main roads took us through ... read more
180602 Arrigny (23)
180602 Arrigny (27)
180602 Arrigny (31)

Tot: 0.056s; Tpl: 0.003s; cc: 9; qc: 15; dbt: 0.0265s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb