Blogs from Pouilly-en-Auxois, Burgundy, France, Europe

Europe » France » Burgundy » Pouilly-en-Auxois July 16th 2018

Maandag 16 juli 2018 – Pouilly-en-Auxois. Gisteravond nadat 'Les Bleus' de wereldcup wonnen van de Kroaten brak in dit rustige dorp van de Côte d'Or in Bourgogne de hel los. Voetzoekers, vuurwerk, toeterende autocaravanen, alsook een sputterende gemotoriseerde parapente, allen met wapperende franse driekleuren trokken de hele avond door het dorp rakelings langs onze parking. Gelukkig hadden de Rode Duivels verloren van Les Bleus en werden wij niet betrokken. Vive la France – Vive la republique ! Maandagmorgen alles opnieuw rustig, Oef ! Fietstocht dan maar van 78km, langs het Canal. Onderweg bezoek aan de kerk van een schijnbaar verlaten dorpje, Saint-Thibault., Een reusachtige kerk met de allures van een Kathedraal uit de 14e eeuw. De Maire van het dorp die ons zag aankomen riep onmiddellijk de plaatselijke gids op die ons trakteerde op een gedetailleerde ... read more
Pouillenaye - Toch een café-restaurant
Saint-Thibault

Europe » France » Burgundy » Pouilly-en-Auxois July 15th 2018

Zondag 15juli 2018 – Pouilly-en-Auxois Vandaag verkenning van het dorpje en de omgeving van Pouilly-en-Auxois. Dit ligt op het hoogste punt van het Canal, waar de scheepstunnel van 3333m meter onder de berg door zich bevindt. Merkwaardig staaltje van burgelijke bouwkunde en techniek van begin 19e eeuw. 's Namiddags kregen we regen, een restant van een warmte onweer ergens anders. Welgekomen afkoeling, als je binnen bent voor je zeiknat geworden bent. Hopelijk blijft het niet regenen. Het mag wat koeler voor de volgende dagen. 32°C is te veel om oude mensen in te doen fietsen.... read more
Pouilly-en-Auxois

Tot: 0.05s; Tpl: 0.003s; cc: 8; qc: 18; dbt: 0.0242s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb