Eindelijk in Estland


Advertisement
Estonia's flag
Europe » Estonia
June 20th 2010
Published: June 21st 2010
Edit Blog Post

SunsetSunsetSunset

Zonsondergang tussen de muggen
Vanmorgen in het hotel kreeg ik nog gratis ontbijt. Dit was echter niet genoeg om mijn honger te stillen. Bij de afrekening geef ik wat fooi omdat ik de grens overga en met de Letse valuta toch niks meer kan aanvangen. In ruil krijg in een snoepreep. Men laatste munten maak ik op in de supermarkt. Ik koop nog wat frisdrank en koeken. Ik heb nu genoeg koeken voor de komende week. Na een kilometer rijd ik heel onopvallend Estland binnen. Gedurende 30km gaat de route langs kleine rustige kustdorpjes. Ik haal ook men eerste Este kronen af. Er staan terug fietsbordjes en ik volg nr 1 die uiteindelijk tot de grote baan leidt. Ik zie er wat tegenop. Ik zet men MP3-Speler om met celtmuziek van Lord of the Dance. Met deze muziek en het indrukwekkende woud langs de weg maken dat deze rit een magisch karakter krijgen. Het tempo zit ook en na een lunchbreak rijd ik Parnu binnen. Een wat grotere stad met veel bedrijverigheid. In het park is iets aan de gang. Parnu verlaten, rijd ik nog een stukje op de grote baan om vervolgens terug de kleinere baantjes te volgen. Hier is echter een stuk weg over een riviertje afgesloten. Ik volg de andere baan door het dorp, plots zie ik een hangbrug en besluit deze oversteken. Dit was een goede keuze wan ik zo terug op de route. Het laatste stuk heb ik een flauwe tegenwind wat de snelheid toch drukt. In Seliste zou een camping zijn maar buiten een B&B zie ik niets. Ik besluit om daar te gaan kijken maar een grote blaffende hond doet me al snel terugkeren. Ik bel het bijhorende telefoonnummer om zekerheid te krijgen en jawel je kan er kamperen. Terug langs de hond en 2km onverhard brengen me naar de slaapplek van vannacht. De eigenaar laat me hutjes zien maar ik kies toch voor de tent. Het is namelijk goed weer en na het hotel van gisteren moeten de kosten wat gedrukt worden. Er zijn ook nog 2 Duitse fietsers die het omgekeerd doen van mij: Van Tallinn terug naar Duitsland. Ze stellen me wat vragen over Kaliningrad. ’s Avonds geniet ik samen met massa’s muggen van een prachtige zonsondergang aan zee. Iets later begint het te regenen.

Advertisement



Tot: 0.082s; Tpl: 0.019s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb