Leve Deense fietsroutes


Advertisement
Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Sjælland
August 28th 2010
Published: August 30th 2010
Edit Blog Post

Ik blijf wat langer liggen vandaag want er staat toch niet zo’n grote rit op het programma. Voor ik vertrek leen ik bij de Nederlander nog een tang en span men zadel op. Het is nog niet perfect maar toch al beter. Het duurt niet lang of ik ben de weg al kwijt. De routebordjes in Denemarken zijn soms weg of goed verstopt. Via de netbook laad ik een GPS-track in van toen ik hier 3 jaar geleden was. Ik zie dat ik toen op exact dezelfde plaats geen raad wist. Terug op pad stop ik bij de supermarkt. Ik vind weer niet alles wat ik nodig heb. Het begint lichtjes te druppelen en ik verwacht niet dat het zal doorregenen. Het duurt niet lang voor ik men regenjas aanheb, een mens kan zich vergissen. Gelukkig is het snel over en domineert de zon terug. Ik volg fietsroute nr. 9. Als ik na de middag ontdek dat ik al 18km gedaan heb en nog 21km te gaan heb voor een stad die maar op 20km van de camping lag. Dit schiet echt niet op en via TomTom ga ik via de korstte route. Ik kom op een grotere baan waar na een tijdje het fietspad ophoudt. Ik zoek snel een alternatieve weg en kom in de weilanden terecht. Als er nog steeds mensen zijn die zeggen dat Denemarken plat is, ik klom tot 100m! Ik heb wel ene mooi zicht op de landelijke omgeving. Daarna zoef ik naar beneden en kom ik bij de zee uit. Nog een kleine rit tot de camping. Ik kan niet met VISA betalen maar de man accepteert ook Euro’s. Perfect, zo ga ik toch kunnen vermijden om Deens geld af te halen. Dat zijn wissellasten gespaard. In de keuken praat ik nog met Denen die het toch maar zot vinden. Ik vertel ze dat er een Deen 4 jaar in zijn eentje rond de wereld reed en 60000km bijeen spaarde. Ik verbrand ook nog men pink aan het fornuis. Af en toe onhandig zijn, is toegelaten.

Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb