dag 6 : een dagske Spindleruv Myn of Zietsj

Czech Republic's flag
Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov
August 8th 2010
Published: August 8th 2010

halloow zeker, da Tjechisch, da´s nog moeilijker dan t examen chemie van 30 jaar geleeje ...

Met afgrijzen zien wij de verschrikkelijke beelden op t nifs van de overstromingen en de miserie die er mee gepaard gaat. We kunnen daar niks aan doen, al zijn we hier.

We zien ook wel dat de beken verschrikkelijk uit hun oevers zijn getreden, maar hier in Harrachov (zo´n 700 meter boven de waterspiegel) hebben we er weinig last van behalve "wat" regen en enorm onstuimig water. Dat is vandaag overigens opmerkelijk minder dan gisteren.

En t leven gaat verder. Zo ook hier. Wij zijn richting Spindleruv Mun of Zoietsj gegaan, een bekend skioord en inderdaad, vooral SKI-mogelijkheden en mountainbike in de zomer. Heel anders dan de Oostenrijkse bergen en wandelpaadjes, betreft het hier Mac Adam. We hielden het dan ook voor bekeken en onthouden vooral de weg er naartoe. Hier in dit deel van Tjechie blijkt voor alles (wandel, fiets, zonder snelwegen, snelste of kortste route) één oplossing te zijn; dé weg :-):-). Onderweg kom je wel een eigen wijs Tjechië tegen. Een land dat duidelijk verschillende snelheden gewoon is (geworden?). Een hele grote verscheidenheid aan woningen, dorpen zelfs en dito bouwstijlen. Het moet gek voelen voor de "Tjechiers" sinds 20 jaar Europeanen-kapitalisten over de vloer te krijgen (hoe langer hoe meer). Den Euro is hier (behalve in Praag en andere "toeristbewuste" plaatsen) 3 keer zoveel waard! Mmmmhhh. Rare zaak uiteraard.

Enfin, onze Rick voelde zich ni goe, onze Robbe had iets in zn knie (eindelijk opkomend verstand??? :-):-)) dus wij retour, richting minigolf (lees : another exkuus voor 2 grote Pivo´s voor de Pa, want die zijn hier wel heel goekoop).

Gene, of een minimum aan regen vandaag en er konnen zelfs een aantal zonnestralen af!

Ahoi!

8th August 2010

het pint bier van Carine
al goed dat ge geen foto's mocht nemen ,we zouden anders nooit gezien hebben dat ze daarschoon glas konden blazen!Carine haar verborgen hobby's,namelyk pinten pakken weten we nu ook,ja,ja het zal de vochtige lucht zyn in tsjechie"!Droge groetjes uit de zonnige polder!See you
9th August 2010

dieet?
Carine gespot mé een gigantische pint......Hoeveel punte zijn da...?

Tot: 0.052s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0228s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb