17.den - opatija


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia
August 25th 2020
Published: October 18th 2020
Edit Blog Post

Konecne si davam oblubeny syrovy burek na ranajky.

Fakt genialne jedlo co cloveka zasyti. Oproti bureku zo serede, ma tento dvojnasobnu velkost a cenu polovicnu.

Bus nam ma ist o par minut (podla pici z info centra vraj kazdych 15min), no nic nejde. Bus do opatije ide len raz za hodinu. To je tak ked sa clovek spolahne na infopicu a sam si to nepreveri.

Nuz mame teda kopec casu.

Smer narodne divadlo. Pri nom sa nachadza rozsiahli ovozel trh.

Ludia predavaju svoju urodu, my nakupujeme chutne hrozno. Ovocia je tu kopa, mimo velmi velkeho poctu zastupenia hrozna, tu ma svoje miesto aj slivka.

Ludia usmievavy.

Listok kupujeme u vodica. Povinna ruska nesmie chybat.

Do busu postupne nastupuju dalsi ludia, zvacsa dochodci.

Obcas neaky ten clovek vystupi.

V opatii vyskakujeme na bus stanici.

Ono su to len take nastupistia.

Cez opatiju som siel ale bolo to v zime a nezastavoval som sa tu.

Hned cez cestu je more a betonova plaz slatina.

Daju sa tu prenjat lehatka so slnecnikom, no my sa rozkladame na beton a uz sa vyvalujeme pri morskom bazene.

Voda chladna a dost slana. Najskor testujeme len morsky bazen, no neskor z neho vyplavam aj na sire more.

Konecne som si zasa po case zaplaval.

Julia odmieta ist do vody, bo je pre nu moc studena.

Po relaxe sa vydavame po peknej nabreznej cesticke az na plaz icici.

Pochodujeme nad morom, obcas sa da po schodkoch zist k moru a ovlazit sa z betonovych malych mol.

Je tu i dost bazenov priamo pri mori. To mi akoze vobec nejde do hlavy, naco byt v bazene ked clovek moze plavat v mori.

Jedna plazicka je vyclenena pre psov.

Opatija a cele toto okolie je posiate ubytkami a hotelmi, tie teraz zyvaju prazdnotou a to je top sezona. Inak dovolenku by som tu nestravil. Je to tu moc turisticke a plaze betonove, to neni nic pre mna.

Na plazi icici zapadame do plazoveho baru. Davam capovanu zuju, teda inak povedane ozujsko ale ludia to tu volaju zuja a zuja je zakon ako to tu citam. Nuz zakon je zakon, tak musim pit.

Cez cestu je supermarket konzum. Pivko a salat. To je nas obedik.

Na tejto plazi je aj smyklavka co ide do mora.

Neni o com a uzaj to skusam. Uplna parada.

Plavanie a este dva smyky a pohroma. Moje uz dost stare plavky nevydrzali trenie na smyklavke a uz tam mam dieru a dost velku. Nuz plavky putuju do kosa, aspon bude lahsi batoh.

Na plazi je aj free vonkajsia prezliekaren. Na nej vtipna reklama na kondomi.

Nuz ale smiech ma hned prejde, ked julia vravi, ze mozno bude baby, bo ziadne tabletky. Dost skoro mi to teda povedala.

Ideme pesibusom do opatije opat po peknej cesticke.

Som na balkane, tak balkanska zmrzlina musi byt.

Tak ako madarsko, taliansko i chorvatsko nema problem s platbami kartou, takmer vsade. Uz vidim svk a neaky zmrzlinovy stanok kde sa da platit kartou, sci fi.

Bus prichadza nacas.

V rijeke navsteva posty, kde julia kupuje krabicu na balik, ktory posle zajtra. Tetula ang nevedela ale slovensko chorvatsky sme to zvladli, bo julia este zistovala rozne info o zaslani baliku. Ja som kupil a poslal pohladnice.

Opat navstevujeme info centrum, bo julia.

Nuz ale teraz tu je uplna ina zenska. Ta uplne priatelska a dva nam kopu tipov a informacii. Takyto ludia by mali byt vsade. Skoda, ze tu nebola vcera.

Vecera vybavena v konzume co mame pri ubytku.

Kupeny obrovsky melon, prosuto a neake to chorvatske vinko.

Na vecer vybehnutie do pristavu na molo longo.

Nocna rijeka je pekna. Vonku dost ludi, kaviarnicke plne.

Pristavne zeriavy velmi pekne nasvietene s tym, ze sa ich farba postupne menila.

Relax pri mori, sledovanie hviezd a pocuvanie sumenia mora.

Ludi sa po mole prechadza ozaj vela. Molo neni klasicke molo ale je to betonova hradza co chrani pristav.

V pristave paradne jachty. Julia na jednej bola a vraj vnutri je to este vacsie ako to vyzera z vonku.

Ubytko a tentoraz ziadne robenie deti.

Advertisement



Tot: 0.992s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.7256s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb