1.den - Tuzla


Advertisement
Bosnia and Herzegovina's flag
Europe » Bosnia & Herzegovina » East » Tuzla
April 28th 2017
Published: May 2nd 2017
Edit Blog Post

Budicek 4/15. Vdaka vcerajsiemu futsalu v tt som spal len nieco okolo 5.hod, no nic v buse, lietadle hadam dobehnem spankovy deficit.

V dazdi rychly presun na bus stanicu, kde uz cakalo asi 10 ludi.

Zlty turancar meska 5.min, pred Vlckovcami robia protihlukovu stenu, rychlost teda obmedzena na 60km/hod. Dalsie obmedzenie niekde pri senci, tu buduju novu krizovatku sa mi zda. Napriek tomuto vsetkemu prichadzame na letisko o 10.min skor.

Chvalabohu,ze siel zo serede priamy bus na letisko, aspon som sa nemusel zatazovat bratislavskou mhd-ckou.

Do odletu ostava nieco cez 1,5hod. Sadam na studenu lavicku, tlacim milu, ktoru zapijam krabickovym dzusom.

Posilneny hor sa na poschodie.

Na security ako to uz v ba byva zvykom opat buzeracia obycajnych ludi. Ja som si musel dat dole dokonca latkovy opasok bez akehokolvek kovu.

Inak velmi zaujimave, takto skoro rano ziadna policajna hliadka na letisku. Cez den ich je tu jak nasranych.

Po vyuziti cistych wc smer pasova kontrola. EU Citizen asi 5 ludi, v all passport len jeden. Volba je teda jasna. Colnicke davam obcanku, zistovanie cielovej destinacie, skenovanie obcanky a sup uz som za hranicou.

Pred gateom kontrola letenky a obcanky, sadam opat na studenu stolicku. Demencia ludi sa prejavuje aj pri tomto lete. Opat postavaju hned za kontrolou leteniek a blokuju vchod.

Do lietadla idem medzi poslednymi, mam miesto v ulicke. Samozrejme mi na nom sedi jedna ceska. No nic ,sup, sup, posuva a uz si sedim na vyhriatom miestecku.

Lietadlo nie a nie vzlietnut, stale dobiehaju neaky omeskanci.

Let trva nieco okolo 45.min (skoro rovnako ako cesta busom zo serede do ba). Letusky najskor predavaju jedlo a neskor kozmetiku. Schopna akurat jedna.

Pristatie bol veru pekny zazitok, riadne nas to hadzalo ale pilot vsetko zmakol.

Letisko uplne prtave, jedna velka buda.

Pasovka isla velmi rychlo, vacsina ludi davala pasy, ja som presiel na obcanku.

Po opusteny haly okamzite zhadzovanie oblecenia, vonku prijemnych 20C a to je este len 9hod rano.

Pesibusom presun k poste, odkial chodi mhd c.11 do tuzly za 2KM.

Odchod 9/26, bus prisiel presne na minutu. Klasicky mhd bus nemeckej vyroby. Cestou sa postupne zaplnil, dokonca som pustil aj jednu starsiu pani sadnut si.

Vdaka okukavaniu fesnych bosniacek cesta ubehla rychlo.

Vyskakujem na ulici 15.maja, prakticky skoro na konci mesta.

Mesto osarpane ale ciste.

V kaviarnickach plno, vsetci chlastaju kavu ziadne pivo.

Na obzore sa objavuje prva zobracka, stara babka. Na moje pocudovanie jej ludia hadzu peniaze.

Zastavka v miestnej pekarnicke, inak tych je po mesta fakt kopa.

Na ranajky kupena lekvarova satocka.

Pekne farebymi schodami sa presuvam k univerzitnej nemocnici, odtialto uz vedu moje kroky popri cintorine do Slana Banja (park).

Nikde nikto, super, aspon mozem vykonat malu potrebu. Ako si tak potom dalej kracam, kukam,ze v tejto casti parku su same nahrobne desky. Ups, tak som asi volakoho ocural.

Odlovujem prvu kesku, sklamanie, uplne premocena a ani vyhlad od nej neni taky ako bol v opise.

Park je pekne udrziavany, teda aspon spodna cast. Par pomnikov padlym vojakom , neake tie busty, ludia venciaci psov, studenti.

Dalsia keska ma vedie na vyhlad na panonske jazera. Prevedenie kesy slabota, vyhlad uz lepsi ale zasa je napustene len jedno jazero a aj to len do 3/4.

Z atrakcii Tuzli mi ostava kuknut uz len mesto.

Este relax v mestskom parku, kde sa da robit len jedna zaujimava cinnost. Kukat po bosnackach 😊

Po pokachani smer fan klub ultras chuliganskej skupiny Fukare na Jevrejskej ulici.

Uz ma ocakavaju dvaja chalani. Jeden je clenom Slanej gardy. Obaju su nezamestany, platy sa tu pohybuju okolo 250-300€, robota sa tu zhana velmi tazko.

Vybalujem darcek, trnavsky sal, na oplatku dostavam ich salik. polepenie par nasich nalepiek. Hned teda spravena druzba.

Maju tu namontovany aj kamerovy system. Raz im volado vybil vyklad. Vraj niekto z kaviarne na konci ulice.

Tuzla je velmi nepopularna v bosne a hercegovine. Udajne kvoli kludnemu spolunazivaniu, katolikov, ortodoxnych a moslimov. Inde v krajine je stale vidiet nevrazivost medzi tymito vyznaniami, i ked to bezny turista ani moc nespozoruje. Hlavne sa to tyka sarajeva, mostaru a zenice.

Tak ako nasi cervenocirny aj domaci mali problem s vlastnikom klubu ale uz sa to stabilizovalo. Vo vitrine trofeji maju len jeden titul aj to z pred 100 rokov. Velmi vela ludi z okolia fandi sarajevskym klubom (opat podla vyznania). Fukare maju momentalne mensiu fans krizu, bo su neni vysledky. Pyro neni povolene ale po dohode s klubom sa niekedy da nieco odpalit.

Postupne do klubovne, velmi pekne vyzdobenej, chodia ludia platit clenske a hned si aj kupuju listok na zajtrajsi zapas.

Tony ma berie na prehliadku mesta, rozumej tri ulice. Po cca 20.min mame cele centrum prejdene. Nic zaujimave, opat neaky ten pomnik, fontana, kaviarnicky, kostol, mesita.

Ukazuje mi jednu budovu kde mali sikmaci obchodik ale uz nemaju, vypalili im ho. No to ich neodradilo a o par metrov si otvorili dalsi. Cinanov tu teda v laske moc nemaju. Inak som tu ani ziadnych prakticky nevidel (ani domaci ani turisti).

Oproti fanklubu sadam na obed. Davam si cevapi (5ks).

K stolu prichadza zenska s deckom a pyta peniaze, opat u mna nepochodila, kdezto u vedlajsich stoloch ano

Uf, ledvaj som to do seba natlacil. Cez centrum sa zacina moj presun na ubytko. Cca 15.min.

Po pravej strane sa mi naskyta pohlad na vyhorenu vladnu budovu, kde sa v roku 2014 zacali masivne protesty proti vlade po celej bosne. Zacalo to okolo 600 ludi a po policajnych represiach sa pred budovou zislo dalsi den cca 6 000 ludi. Inak povedane bosnianska jar .

Z domu som mal v penazenke cca 30KM , konecne vidim po ceste bankomat (videl som ich viac ale boli na druhej strane cesty), tak reku doplnim hotovost, bohuzial bankomat prijimal iba VISA. Ja mam po zruseny zuna uz len mastercard a maestro od fio banky. No nic, vyberem teda inde.

Po mensom zavahani nachadzam ubytko Guest House Chardak . Je to dvojposchodovy rodinny dom , vedla ,ktoreho je dalsi GH Pascha. Majitelia konkurencneho GH ma vedu k mojmu Chardaku. Otvara starsia pani, ang nevi ale slovensko bosansky sme sa dorozumeli.

Dom uz ma nieco za sebou ale je tu cisto, v izbe ma caka manzelska postel, kupelka je share s vanou. Kedze som tu ale ubytovany sam budem ju mat len pre seba, teda aspon na dnes.

Po chvili prichadza syn Ahmet. Foti si moju obcanku, vypisujem mu cas a miesto priletu. Je volaky frisky, chce prachy za izbu. No tolko nemam, tak nemam problema, zaplatim neskor.

Na krecanskej ulici sa nachadza vacsii supermarket Bingo. Hned tu vytahujem peniaze. Slnko mi svieti na monitor tak neni dobre vidiet co zmackynam ale nakonec vybehne 150KM.

V obchode kupujem vodu, pukance, neake tie snacky a pivo. Ako kukam, tak kukam, vsade len 0,33l Tuzlansky.

Platim kartou, ziadny problem.

Smer nazad ubytko. Este ani nestacim vytiahnut klucik a uz mi otvara domaci, hned ma kasiruje. Pozeram na blocek, tam len jedna noc. Ups mensia chybicka, tak dostavam dalsi blocek na dalsiu noc.

Na izbe sok, kukam vypis z banky a tam strhnute 158KM, kuknem uctenku 150KM + 8KM fee. Kurva, pica, nikde to nebolo pisane na ATM, ma dobre odrbali. Dosol som o dva obedy. Jednalo sa o ATM raifeissen banky, tak bacha na to.

Cul ked tak rozmyslam, mozno to tam aj na monitore bolo vypisane ale kedze mi tam svietilo slnko nic som nevidel. Jaj jaky som nasrany.

Nasranost hned zalievam pivom Tuzlanski. Nic moc teda.

O 19/00 mam stretko s chalanom z couchsurfingu. Tak teda zas nazad do mesta.

Centrum plne ludi, kaviarnicky napraskane. Co je ale taka zvlastnost moc ludi tu pred sebou alkohol nema, zvacsa mineralky a kavicky.

CS ma vyzdvihuje pred pamatnikom kapija (zas neaka vzbura), najskor sme boli dohodnuty pri velkych hodinach ale tie som nemohol najst.

Suad ma vedie do velmi popularnej kaviarne Sloboda . Inak majitel fanusik Slobody Tuzli a clen fukare, ktory tu maju zlavu.

Plno ludi. davam si hned pivo a odbieham na zachod. Ha tu mensi chaos, nevedel som kam vojst, dost zmatocne oznacene dvere ale nakonec som trafil dobre.

Na stole ma uz cakalo pivo. Male a bez peny a chut nic moc.

CS pracuje v kancli na skole, teraz vybavuje neaku exkurziu do lisabonu.

Po jednom pohariku smer restika, kde si vyzdvihol uz objednanu veceru a kazdy smer vlastny domov.

Ako som tak pozoroval ludi na terasach, okrem uz abstinujuceho alkoholu som si vsimol,ze sa skoro nik nehral s mobilom. A to ani cez den ked som tak kukal po ludoch. Niezeby nemali nove mobily ale proste sa bavili medzi sebu a neboli v jednom kuse s nosom na displeji.

Na izbe este citanie knihy Umenie vojny , nic moc teda, len rozne frazy.

naklady (1€ = 1,917KM, KM = Konvertibilna marka)

vyber - 158KM = 82,41€
turancar sered - letisko - 2,9€
mhd 11 dubrave - tuzla - 2KM
lekvarova satocka - 0,8KM
cevapi + 0,25l mineralka - 5,5KM (4+1,5)
nakup v obchode - 2,74€ (5,25KM platba kartou)
ubytko 2x singel room share bathroom Guest House Chardak - 48KM
poplatok za vyber - 8KM

foto
tuzla

Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.021s; cc: 11; qc: 21; dbt: 0.026s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb