Nog 2OO dagen: of wordt het minder?

Belgium's flag
Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp
February 15th 2009
Published: February 15th 2009

Hallo,

We staan weer 50 dagen verder, dus tijd om tussendoor nog eens een snelle post te doen op deze website!

Wat is er nog gebeurd in de voorbije 50 dagen?

Hééééél veel gelezen, lezen en nog eens lezen over de verschillende bestemmingen. Met kerst-en nieuwjaar hebben we een pakketje lonely planets gekregen die we ondertussen al doorgeploeterd hebben. Na heel wat bezoekjes aan de bibliotheek, het huren van video's en lenen van reisgidsen van anderen hebben we toch al een iets beter zicht op de mogelijkheden. Desondanks zijn er toch nog steeds bestemmingen die we verder moeten uitpluizen. Ook de verbindingsmogelijkheden tussen de verschillende landen (bus/trein/vliegtuig?, Wat is wel of niet mogelijk? Wat is het snelste of goedkoopste? enz....) en ook de visa vereisten moeten we zeker nog verder bekijken.

Ook onze reisroute ligt nog niet helemaal vast. Laat ons zeggen dat die route toch al een paar keer lichtjes veranderd is:-)

Zo denken we er nu aan om in het begin van de reis Australië bij te nemen en op het einde Dubai, Oman en/of Jordanië te doen. Ik ga onze laatste nieuwe versie van de reisroute hier nog niet opschrijven, want ze verandert vast nog wel een keertje of drie:-)

Door recente ontwikkelingen durft het reisadvies van de overheid ook wel eens te wijzigen, vb. voor bepaalde regio's in india en Indonesie, en we hebben onze route in deze twee landen op basis van dit advies (weeral eens) herbekeken.

Volgende week dien ik (Raf) ook mijn aanvraag voor tijdskrediet in bij Ritmo. Bart moet zijn aanvraag pas over drie maanden indienen (verschillende regelgeving tussen KMO en groot bedrijf). Dat is twee weken vroeger dan gepland maar we hebben vastgesteld dat het financieel mogelijk is iets vroeger te vertrekken én wat betreft reistijd (regenseizoenen enz...) zou het ook beter zijn om iets vroeger te kunnen vertrekken. Het zal even afwachten worden hoe Ritmo reageert. Ik durf echt niets te voorspellen hoor...

We hebben ook het gevoel dat we pas écht in gang kunnen schieten met de voorbereidingen indien de vertrekdatum vastligt en het tijdskrediet (hopelijk) goedgekeurd wordt.

Voila, tot zover deze korte update!

Meer nieuws volgt later!

Tot: 0.148s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 67; dbt: 0.0682s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb