9.den - Minsk


Advertisement
Belarus' flag
Europe » Belarus » Minsk Voblast » Minsk
May 9th 2014
Published: May 22nd 2014
Edit Blog Post

Z rozkladacej postele som sa vykopal okolo 9/00.

Navsteva obchodu, kupa vody v supermarkete a smer oslava 9/5.

Stas hovoril,ze voda co som vcera vylial bola dobra, len to bola specialna mineralna voda. Odteraz uz kupujem len klasicku vodu. Z vodovou je vraj pitna voda ale zatial som nikoho nevidel zeby ju pil. V Hrodne mali domaci dokonca este specialnu filtracnu nadobu na vodu.

CS ma nepotesil, bo ziadna vojenska technika v uliciach nebude, iba par dzipov. Vojenska prehliadka byva niekedy v juni/juli.

Mensi zadrhel pri kupe listkov na mhd, kuoval som v trafike, tam ma odporucili aby som siel asi o 2m kde specialna budka na listky.

V elektricke dost ludi, skoro vsetci vystupili pri victory square. Este z elektricky som videl vojenske dzipi.

Slavnost uz koncila ale i tak tu bola este kopa ludi so zastavami,transparentmi, vojaci, kadeti, mazoretky, veterani atd.

Pred vstupom do zony kde bolo hlavne podium som musel prejst bezpecnostnou prehliadkou, vodu mi zhabali, v taske som mal hokejovy dres. Ten som musel rozprestriet ci tam nahodou neni nieco protivladne napisane. Ked ho securtiak videl, hned ma tipoval na cecha. Fakt mame moc podobne znaky, truhlik.

V zone bolo dost tajnych, ludia sa tam promenadovali. Citil som sa ako spat v case. Ked u nas boli este prvomajove sprievody, nie ze by som si to az tak pamatal ale neake zablesky su.

Odtialto som sa vybral pokukat hlavne minske budovy. Na posilnenie som si dal zmrzku.

Kedze ma uz ani mesta moc neazujimaju nasmeroval som si to popri rieke svislach az k vtaciemu ostrovu (vostrau ptusak). fajn prechadzka v peknom parku. V dialke som zbadal poliakov z Hrodna ale boli moc daleko.

Po parku sa prechadzalo na moj vkus az moc policajtov. Policajtiek bolo poskromne ale zas stalo to za to.

Opat v parku nachadzam Zlateho Bazanta, nakoniec ale zakotvujem pri starej pivnici. Pod zub bohuzial nic nemali.

Pri muzeu historie ludia rozdavali oranzovocierne stuzky. Co mi CS vravel, tak uplne nazaciatku symbolizovali koniec WWII,oslavu hrdinov. Teraz symbolizuju sympatie k rusku. Minuly rok tieto stuzky rozdavali v kazdom supermarkete, teraz moc nie, bo moc ludi nesuhlasi so situaciou na ukrajine.

Nastava moj dalsi obvykly problem, vybil sa mi fotak. Uplne som ho zabudol dat vcera nabit.

Pri palaci sportu je vytvorene mensie hokejove mestecko. Kopa ludi, stankov. Na podiu vystupuju vojensky spevaci. Pomalicky sa predieram a mierim k stadionu Dinama Minsk.

Stretavam dost ludi v slovenskych a ruskych dresoch. Neprihovaram sa k ziadnym mojim narodovcom.

Stadion Dinama je v rekonstrukcii. Pred dvoma rokmi ho zacala rekonstruovat madarska firma. No rekonstruovat, skor zburat a postavit novy. Vsetko islo podla planu az kym sa bieloruska vrchnost nerozhodla, ze to nebude len cisto futbalovy stanok ale bude mat aj atleticku drahu. Po tomto rozhodnuti sa s pracami prestalo. Vidim to na druhe tehelne pole, kde stoji novy narodny stadion uz od roku 2011 😊

S CS som sa mal stretnut na namesti nezavislosti. Nic moc namestie ale je tu pekny cerveny kostol Sv.Simona a Heleny.

Na namesti dost turistov, tak ako vsade v minsku. dost aj nasich ludi tu behalo.

S CS vyrazame na pivo. Ideme do caffe oprti hostelu trinity, vchod je z ulice maxima bahdanovica. Je to najlacnejsi podnik na pivo a aj na jedlo v okoli.

Prvy krat testujem trolejbus a ciernu jazdu. Podla Stasa dnes kontrolori nechodia bo je statny sviatok a ak by aj nahodu isli su jasne oznaceny reflexnymi prvkami, takze v pohode sa im da vyhnut. Staci sledovat ci nastupuju ak hej ,staci len vystupit.

V caffe je totalne plno, ideme na bar, ak by sme si sadli k stol cakali by sme na obsluhu cca20 min. Pivo slabota. Presuvame sa na terasu, prichadzaju stasovy kamosi. Uvolnujeme im miesto pri stole,smer potraviny, kupujeme piva a pome ho pit do parku.

V parku sranda, vzdy ked idu policajti piva skovavame, toto robi asi 1/2 osadenstva parku. Uvedomujem si ,ze dnes som prakticky mimo ranajok nic este nejedol. Pivo zasitilo.

Trochu pripiti sa lucim s CS a smer metro a hokej.

Na jednej zastavke je tiez spustena propaganda ohladne hrdinov z WWII. Na vstup do metra sa pouzivaju zetony. Zaujimave,ze pri vstupe su neni ziadne zabrany, len sa hodi zeton,cervene svetielko sa prepne na zelene a moze sa ist.

Podla stasa su bielorusi moc poctivy a strasen moc dodrzuju zakony. To mozem potvrdit ,teda aspon z toho co som odsledoval z chovania sa ludi.

Minsk je top zakaldna sexturizmu pre rusov a co som bol prekvapeny aj pre turkov. Su tu specializovane bary pre cudzincov, kde muzi su cudzinci a zeny bielorusky.

Vystupujem na stanici avtozavodzka, opat zlym vychodom. Odchytavam maldeho chalana nech ma naviguje na bus do chyzkovkovej areny. Nevi. Pytam sa zenskej, tam ma posiela na bus .Prichadzam na bus, pytam sa skupinky ludi ci idu aj oni na hokej ,ze hej. Naskakujem do busu, oni ostavaju vonku, kukam na nich, pytam sa ci idu. No oni nevedia ako sa tam dostat. Po minute prichadza dalsi bus, tam uz vypisana cielova stanica. Nastupujem ,opat nacierno. pre istotu sa pytam starsieho pana ci uz som na mieste. Este nie, neskor mi ukazuje,ze mam vystupit.

Arena fajn, do zony pred arenou sa ide opat cez bezpecnostnu kontrolu. Obehavam atrakcie, tak ako ako u nas ked bol hokej nic zvlastne.

Hladam vstup do mojho sektoru, uplne debilne znacenie, teda aspon mojho sektoru, ostatne su fajn. Vchadzam na stadion, opat bezpecnostna prehliadka. Serem na nich, pretlacam sa dnu,,dievocka len kukala ale nezastavila ma. Pobehujem hore dole s listkom,konecne sa dostavam na svoje miesto. Zhruba 3/4 je tu slovakov, cesi su v mensine. Hokej fajn, len skoda,ze sme prehrali.

Trenciansky hokejovy ultras spustaju melodiu rozkopal som slovanistu (resp a ja 20 rockou mala alebo tak nejako sa vola original). Sa popod fuzi usmievam. Atmosfera svela, boli aj mexicke vlny.

Este sa musim pristavit pri pepikovcoch a macejkovcoch. Vacsina nadrbanych, len co hanbu robili. Sa mi najviac lubi ked si raz za rok na seba oblecu hokejovy dres a buchaju sa do prs aky su velky patrioti (no ten dres si dam aj ja raz za rok ale zas zo seba nerobi mega narodovca). Uplna komedia aj cely hokej. Zaplat pan boh za spartak, kde su ludia cely zivot patrioti a nie len takyto cool fanusikovia.

Po hokeji ma vonku cakal fajnovy ohnostroj, trval 20min ale stihol som len 5.min. Presun na mhd zastavku, krizom cez cestu, nevim ci na mna abo na niekoho ineho z policajneho megafonu nieco kricali. Predpokladam,ze to bolo na mna, ze co sa drbe cez cestu ked par metrov dalej je podchod. Bus napraskany, opat bez listku. V metre uz zeton ale pouzivam.

Po vystupeni z metra zas dezorientacia, na 3 vystup nachcadzam spravne nastupiste pre elektricky. V elektricke som jak sardinka v konzerve. Na kazdej zastavke je jeden policajt.

Po vystupenie rychli presun domov. Zadavam zly kod na vstupnych dverach, nastastie na druhy pokus sa mi dary zadat spravnu kombinaciu.

V tejto casti je to take trochu nebezpecne, pred cinziakom ziadne svetlo a dost pochybnych existencii. Co hovorol CS, tak furt tu ludia chlastaju, zvacsa stary.

Po mensom pokece, liham a zaspavam.

naklady (1euro = 13 502 br, br = bielorusky rubel)

voda 1l - 5 450br
2xmhd - 7 400br
2xmetro - 7 400br
zmrzlina 60g - 10 000br
flaskove pivo stara pivnica v parku - 22 000br
oriesky - 10 000br
capovane pivo 2x - 18 000br
pivo 1l plastova flasa - 19 650br
2xhot dog na stadione - 50 000br

foto
http://baca12.minus.com/mYOe1ygQoeeEO


Advertisement



Tot: 0.877s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 42; dbt: 0.5968s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb