8.den - Lida - Navahrudka - Mir - Minsk


Advertisement
Belarus' flag
Europe » Belarus » Minsk Voblast » Minsk
May 8th 2014
Published: May 22nd 2014
Edit Blog Post

Rano sa mi moc veru nechcelo. Rozlucka s CS a smer MHD.

Bus prisiel cca o 5.min. Inak vcera som uz isiel modernejsim busom, uz nebolo treba trieskat dlanou do oznacovaca, uz tam bola klasicka packa😊

Samozrejme, ze som nakoniec vystupil na inej zastavke ako som povodne chcel ale rozdiel od bus stanice zhruba len 5.min.

Konecne sa zacina oteplievat, uz mi staci len bunda a kratke tricko.

Bus bol stara vykopavka, nepohodlne sedacky, vobec sa tam nedalo spat. Pred odchodom busu nabehla do busu tetula, pokontrolovala listky a mohlo sa vyrazit.

Celu cestu som pocuval mp3. mam mensi problem doma som zabudol kabel na nabijacku,tak pocitam,ze este dva-tri dni a skape.

Do Navahrudaka sme mali jednu zastavku, cesta nezaujimava, lesy, polia a mini dedinky. Zaujimave bolo, ze len ja v kratkom tricku, ostatny naobliekany.

Po prichode do mesta, fakt roztahane, som sa siel spytat po anglicky mladeho chalana ako sa dostanem k zrucanine. No nechapal, tak som pouzil nase slovicko zamek a chalan ma hned navigoval. Od teraz uz fakt neskusa na nikoho hovorit anglicky, nema to zmysel.

Od bus stanice som zahol doprava, vyslapal na kopcek, tak pre istotu potvrdenie cesty od mladej bielorusky, cela happy,ze ju oslovil cudzinec. Na kopceku zahnute doprava, na prvej krizovatke dolava (pre istotu opat odchytena bieloruska ale stara) a furt rovno. Dorazil som na namesticko. Utulne ale nic moc. Cez cestu v parku boli maly skolaci pri vojenskom pamatniku.

Zbadal som tabulu info centra ale dnu som sa nedostal resp dostal ale vsade tma, uzka ulicka tak som sa na to vyprdol a kukol kostolik. Ten rekonstruovali.

Pri kostoliku bol uplne stary dom, pomalicky sa rosypaval ale hlavne,ze na dvore dve sportove motorky.

Jedneho dedka som sa pre istotu spytal na cestu k zrucanine (gps satelity dnes na mna seru a mapu som nemal). Bezproblemova navigacia.

Zrucanina je fakt len zrucanina. Dve vysoke steny aj z toho jednu opravovali. Takze nic moc teda. Ale fajn miesto na relax.

I v tomto meste sa chystaju na oslavy 9/5, vsade vyzdoby, vlajky, ludia vsetko natieraju, upratuju.

Z hradu som este kukol pri namesti parcik a potom rychlo na bus stanicu. Dnes sa hram na japonskeho turistu. Vystupit, odfotit, nastupit a smer dalsia destinacia.

Cely tento vysadok mi trval cca hodinu, stanica, hrad a spat.

Kedze som bol na bus stainci skorej ako som planoval, nasadol som na prvy bus co siel do miru, vyrazal o hodinu skor ako ten co som planoval ale nakoniec som usetril len pol hodinu, bo tento siel mensou obklukou. Obkluka bola cez uplne prtavu dedinku, asi 1/3 cesty sme sli po klasickej polnej ceste. Ale stalo to za to aspon som vydel aj bielorusku dedinku. Nelisi sa od nasich lazov, teda az na to,ze tam bolo neuveritelne cisto ako v celej krajine.

V buse nikto nekontroloval listky, to som bol dost prekvapeny. Sadol som si do zadu, ku mne si sadli dvaja studenti, skoda,ze nie studentky 😊

Po prichode do Miru, som cez okno sledoval propagandu. Skolaci v uniformach so satkami na krku vzdavali hol padlim vojakom pri pomniku. Zasalutovali a sli dalej.

Mir je uplna dedina. Kukol som kostol a smer mini vystupenie skolakov. Skolaci recitovali propagandisticke basnicky, spievali a tancovali. Bolo to zaujimave.

Po kulturnej vlozke smer mirsky zamok . Uchvatna stavba, len skoda, ze nebolo slnko, boli by lepsie fotky. Exkurziu som vynechal, neako ma uz nelakaju muzea ako kedysi. Na nadvori som hodil nieco do zaludka a pocuval pri tom klasicku hudbu co tu vyhravala. Po odpocinku prechadzka blizkim parkom s velkym jazerom, odlovenie kesky, kuknutie dalsieho kostola (uz ma prestavaju bavit) a smer WC.

Za WC sa platilo 1000br, v Lide na bus stanici 5000br. Fakt neviem kde chodia na tie sumy. WC ma prekvapilo, nebolo klasicke ale turecke. Tak zaspominanie na aziu 😊

Na mini bus stanici kupeny listok do minsku s problemami. Tetule hovori minsk, ta mi na papier pise odchod busu (15/40), ja jej hovorim,ze ide aj skorsi (14/40), no nerozumela. Zacala tukat do pc a zrazu z nej vypadlo, ci mi nebude vadit, ze pojdem na skorsi bus (ten co som jej hovoril). Prikyvujem. Predava mi listok, Nechava si tringelt 550br (cca 4 centy, resp 1 koruna), vraj nema vydat. No co uz. Toto som si vsimol aj inde, len inde zaokruhluju nadol, nie nahor.

Musim spomenut zlu skusensot s mineralkou co som si kupil. Vcera som si ju otvoril a dnes okolo obeda bola uplne nepozivatelna, strasne kysela ako keby pokazena, ble, som to musel vyliat.

Na bus som cakal na lavikce pred kostolikom, zacalo poprchat tak som sa vybral nazad na minibus stanicu. Pred nou uz cihali vodici dodavok co lanarili ludi na cestu do minsku. Odignoroval som ich. Jedneho bielorusa skoro nabrali ale tetula od listkov mu to nedoporucila, bo musi cakat kym sa naplni dodavka (podla mnozstva ludi co som tu videl, by cakal velmi dlho) a neni vobec iste kde v minsku ho vysadia. Cenu dodavky som nezistoval ale sofer vypadal ako pekny vychcanek.

Bus prisiel klasicky dialkovy ako u nas. Opat mi nikto nekontroloval listok. V buse som spal, co si pamatam sli sme po dialnici a okolie nic moc.

Bus ma vyhodil na stanici centralny, hned pri hlavnej zel. stanici (Minsk-Pass). Prvy krat sa nekonala dezorientacia vo velkom meste. Vybral som sa na istotu na zastavku elektricky. Tu som sa ani nepytal ludi, proste nasadol a vydal sa k mojim dalsim couchsurferom. Samozrejem listok kupeny v specializovanom obchodiku na predaj listok. Inak uz som v civilizacii, v elektricke sa listok zasunie do oznacovaca a ten ho automaticky oznaci.

Cesta k miestu stretnutia mala trvat 30.min ale vdaka zapcham trvala hodinu, fakt nechapem drbnutych vodicov naco sa stavaju na kolaje. fakt demencia.

Tak po hodine cesty konecne vystupujem na zastavke, tu este cakam asi 15.min.

Stas a tanya byvaju v jednoizbvoom byte,takze budem s nimi spat v jednej miestnosti ale nie v jednej posteli. Tanya je chora, Stas mi asi 2,5 hodiny vkuse rozprava o historii bielorsku. Mam z toho riadne velku hlavu. Obaja su v opozicii, dufaju,ze po lukasenkovy sa bielorusko prida k europe a nebude pokracovat v pakte s ruskom. Opozicne strany maju bielo cervenu farbu.

jaj a aby som nezabudol aj tito CS maju macku. Zrejme velmi popularne domace zviera v bielorusku.

Tito CS ma nezahrnuju velkou pozornostou ohladne jedla. Ked som hladny mam si spravit, umyt si po sebe a tak. Proste samostatna jednotka. Konecne ,bo predsoli CS to niekedy az moc prehanali, furt mi davali jest, behali okolo mna ako keby som bol neaka superstar.

naklady (1euro = 13 502 br, br = bielorusky rubel)

WC - 1 000br
bus navahrudak - mir - 35 200br
bus mir - minsk - 55 000br
3x magnetky - 22 500br
balzam na usta - 11 900br
aktivia - 4 850br
mhd - 3 700br

foto
http://baca12.minus.com/mbsO6CGcpy21ui
http://baca12.minus.com/mi9usNqpJr0og
http://baca12.minus.com/mL3GQvoM2YQVu
http://baca12.minus.com/mYOe1ygQoeeEO

Advertisement



Tot: 0.049s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 26; dbt: 0.0235s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb