La Isletas, Isla zapatera .. Petroglyps & Pescada ;-)

Published: January 21st 2009

Vandaag de wekker om 7u...niet dat we toen nog niet wakker waren. Na het ontbijt vertrokken op onze laatste toer met Gustavo: Isla Zapatera. Met de auto naar een haventje iets buiten Granada gereden om daar in ons bootje te stappen. Korte toer rond enkele van de Isletas gedaan en dan Lago de Nicaragua overgestoken. Onze eerste stop waren de hiëroglyfen op Isla del Muerto: eindelijk ns wat kunst, cultuur, geschiedenis!! Wel een zonde want niets was afgeschermd tegen weer, wind, bezoekers... Er zat al veel sleet op de stenen en de kans is redelijk groot dat er achter n 10-tal jaar hier niets meer van overschiet. Bootje terug in naar Isla Zapatera om daar de petroglyfen te bezichtigen. Hier ook weer t zelfde verhaal: niets afgeschermd, iedereen loopt daar maar rond, tussen,... We hadden ook niet de indruk dat er hier al effectief onderzoek gebeurd is naar de herkomst van dit alles.
Het middageten zat blijkbaar ook ingebrepen in het pakket en op het menu stond: vissoep, vis met rijst, bananenchips en groentjes.
Ik denk dat dit de eerste en laatste keer is dat KingZ vissoep zal eten...was ook mijn eerste keer dat ik hem met zo lange tanden heb zien eten... Nu, als we morgen last hebben van onze darmen, dan zijn we het er alleszins over eens dat het van de vissoep zal zijn :-)
Na het eten nog even gerelaxed in de hamaca, nog wat Spaanse spreekwoorden geleerd van Gustavo en dan terug richting boot getaffeld. Het water was redelijk woelig met als gevolg dat Nanna niet echt op mijn gemak zat. Het was nog niet zo erg als Lake Atitlan ma toch... zeiknat geworden door het water dat opspretste van de golven. Nanna was content toen we de Isletas naderden want daar we het meer een heel stuk rustiger. Nog even gestopt aan de Isla de Monos (Eiland van de Apen) om een extra passagier aan boord te nemen die de kapitein zijn lunchbox kwam ledigen en toen terug vertrok.
Terug in Granada, ons effe gaan opfrissen om dan souveniertjes te gaan kopen: rum en koffie natuurlijk!!

de levensboom

Nest van de Oropendulum

Uitzicht op Mombacho..in de wolken

Isla del Muerto

Hiëroglyf: X marks the spot?

Map van de hiëroglyfen

Isla del Muerto

Uitzicht op Mombacho...nog steeds in de wolken

Tot: 0.042s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0231s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb