On top of the....

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader

sunrise2sunrise2sunrise2

we zijn er echt!
Na een week studeren in Quetzaltenango, Xela voor de locals (dat zijn wij nu) was het tijd voor wat actie. Al vermaken we ons prima hier bij een local family, van al dat studeren wordt je moe! Dus.... De eerste berg voor Denise en de hoogste voor Job (en dus ook voor Denise) is beklommen! De Tajumulco, wat een ervaring voor ons allebei. Met 1 gids en wij tweeen de bergen in. Oh ja en we kwamen nog een groepje van ongeveer 35 man tegen die georganiseerd de berg op gingen... Maakt niets uit, want het gaat erom dat je boven komt! Zaterdag om 6u 's ochtends vertrokken we naar de terminal in Quetzaltenango om vanuit daar de chickenbus (oude schoolbussen uit america) te nemen naar San Marcos, heftig ritje door de bergen en wanneer zo'n bus de bocht om gaat toetert die ff hard om zijn tegenliggers te waarschuwen dat hij eraan komt, geweldig! En er passen heus wel meer mensen op een twee persoons bankje wanneer je flink wat aandrukt, geen probleem! In San Marcos een klein ontbijtje genuttigt en vanuit daar onze tweede chickenbus naar de Tajulmulco. Nog een leuk gesprekje met een ietwat zatte local die ons
sound of musicsound of musicsound of music

The hills are alive!!!!
nogal interessant vond, net als de hele bus trouwens die lekker zaten mee te genieten van het gesprek en de mate waarin er spaans werd gesproken! Om ongeveer 11u in de ochtend begonnen we de trip omhoog, pff... Zwaar, maar de moeite meer dan waard! Wat een uitzicht, ookal ben je nog maar 1 derde naar boven en een heel bos boven op een berg wanneer je 2/3e boven bent... ongelooflijk maar waar! Om ongeveer 16u waren we aangekomen op het kampeerplekje, geweldige ligging tussen wat denneboompjes, even wat hout sprokkelen door weer dehalve berg naar beneden te lopen maar dan heb je ook het echt goede hout! ons eerste nachtje in ons tentje! Slapen onder het genot van een herkauwende koe (herkauwend op ons afval... (niet hoog genoeg in de boom gehangen!) heel apart en ook nog eens naast onze tent). De volgende ochtend vanuit daar om 5u naar boven vertrokken en dat was een hele zware klus, vooral voor Denise! ietwat duizelig en misselijk de berg op, stapje voor stapje, voetje voor voetje, rustig an dus! Maar... eenmaal boven weet je waarvoor je het doet, geweldig! Boven de wolken de zon zien opkomen, wauw! wat een super uitzicht,
ons cadeautjeons cadeautjeons cadeautje

mooi stormtentje voor t geval dat!
als je denkt dat je de foto{s al geweldig vind, had je er eigenlijk bij moeten zijn want dit is zelfs nog mooier! De terugweg nog even de krater meegepakt en een geweldig uitzict op de grens van mexico waar de nog actieve vulcaan ligt! lekker koffie en broodje pindakaas (jaja) als ontbijt en hup weer terug naar de bewoonde wereld! chickenbus in en uit en om 3 staan we weer moe en voldaan onder de douche bij onze familia!!
op naar nog een weekje spaans!

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

welverdiend!welverdiend!
welverdiend!

bij onze geweldige vuurtje!
op de topop de top
op de top

kijk mama's 4220 meter boven nederland!
sunrisesunrise
sunrise

echt on top of everything!!
mexicomexico
mexico

nog actieve vulkaan precies op de grens van mexico en guatemala
back downback down
back down

terug weg nog een redelijk uitzicht meepikken
bergjebergje
bergje

vanaf halverwege

Comments only available on published blogs

22nd August 2006

Hey! Super foto's ! Jeetje Job voor jou de hoogste en voor Dennis de 1e mountain!! Wat dachten jullie laten we maar makkelijk beginnen! haha Knap hoor Dennis!! petje af! Leuk dat ik je gisterav nog ff op de msn sprak! raar idee dat je dan zo ver weg bent!! Studeer ze nog even! Adios! Hannieta

Wauw!
Ja, wauw!! Geweldig zeg!! Wij zijn echt nog niet jaloers.... Dikke kuzz voor jullie
22nd August 2006

Zo dus de schoentjes zijn goed ingelopen Denise?Het ziet er allemaal geweldig uit!!Leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Bedankt nog voor jullie kadootje ben er erg blij mee!Dikke kus Martje

Stoer zeg!
He Zussie en Job, zo dat ziet er erg cool uit zeg, we hebben net jullie foto's bekeken, echt heeeeel mooi. Erg stoer hoor! Tip van Jowi: wij gaan altijd met liftjes naar boven, daar niet aanwezig?..... haha. Geniet lekker van alles en elkaar en tot de volgende keer. Dikke kus van ons
22nd August 2006

Heerlijk om van jullie te horen! Heb m'n moeder ook jullie site doorgegeven, want die is ook zo benieuwd naar jullie verhalen. Geniet lekker en succes met de studie! Dikke kus Nynke

Super!
He hallo, lees net jullie verhaal, wat gaaf zeg! Super dat jullie dat gedaan hebben, wat een uizicht. Het zal waanzinnig moeten hebben gevoelt toen jullie de top hadden bereikt. Dennis ik ben trots op je, yo go girl!
23rd August 2006

Stikjaloers!
Terwijl ik me aan het voorbereiden ben op een nieuw schooljaar, zijn jullie gewoon heerlijk aan het reizen. Geweldig. Mooie foto's en stoere verhalen. Ik ga het allemaal in de gaten houden het komende jaar. Mochten jullie je reis wat noorderlijker willen uitbreiden, dan is IJsland zeker een aanrader met stip. Wat een bizar land! Vulkanen, geisers, kokende modderpoelen, warmwaterbronnen, watervallen, gletsjers.... Kortom; doen! Grtz Hetty

bikkels!
Hey Job en Denise, Super tof dat jullie allebei zo goed boven zijn gekomen. Geweldig om dat mee te maken en wat een schitterende foto's. Studeer nog maar even verder en dan binnenkort een bericht in het spaans??? groetjes brenda
24th August 2006

Zo ja nu valt punterkamp een beetje....
Ja, wat moet ik na dit verhaal en deze foto's nog vertellen over mijn aanstaande tripje naar Wanneperveen!! Ik zal proberen ook wat mooie luchten te vangen en na je toe te sturen, zodat je het niet hoeft te missen. Veel plezier! Dikke kus, Klasine
24th August 2006

Wat gaaf he. Super mooi uitzicht zeg. en ik dan maar weer lesgeven op een nieuwe school terwijl jullie spaanse les hebben in een heel wereld deel. Mooie foto's daar droomt natuurlijk iedereen van. Veel plezier nog en let goed op elkaar. groetjes Bart
28th August 2006

Begint ergens op te lijken, Job en Denise! Veel succes met de spaanse lessen! groet Heijmen
31st August 2006

Good work on the First mountain!!!
Leuk he beetje vulkaantjes beklimmen, wel beetje jammer dat jullie mij niet even hadden ingehuurd als gids!! Suerte con el estudio Espanol Proximas veces hablamos castillano!! Chau
2nd September 2006

Nog een paar daagjes en dan zal ik in jullie voetsporen treden... komt gewoon neer op rondreizen. Na weken van leuk werk gaat de rugzak weer eens om de schouders en is het voor een tijdje mijn huisje. Wens jullie alle goeds, en dat komt van die koeien ;-) Rob
3rd September 2006

dat ziet er goed uit korf! Dus als je terug komt kan ik eindelijk spaans met je praten? ;)
4th September 2006

ola job, como estas? ziet er geweldig uit. Kan er niet te lang naar kijken want dat trek ik niet vanuit nederland!! als je nog plannen hebt om naar brazilie te gaan moet je me maar even mailen dan kan ik je nog mooie plekjes aanraden. enjoy the moments.xx jacobien
8th September 2006

We hebben een zoon!!
Hoi!!! Wou je even laten weten dat ik bevallen ben van een zoon!! Hij heet Arie en het gaat allemaal heel goed. Hij is 5 september geboren. En het is het mooiste jochie van Hardenberg (denk ik).Hoe is het bij jullie? Vermaken jullie je nog een beetje? Volgens mij wel want jullie komen weinig toe aan verhalen schrijven!! Heel veel plezier nog daar...De groeten en liefs van Danny

Tot: 0.138s; Tpl: 0.012s; cc: 16; qc: 80; dbt: 0.0838s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb