Hanging bridges & tarantula's

Published: January 7th 2009

BrommeliaBrommeliaBrommelia

*Oase*
Gepakt en gezakt al om half 8 de kamer uit.
Opgepikt door Jose, vriendelijke kerel die ons via hangende bruggen door het Nationaal Park van Arenal gaat gidsen. Blijkbaar is er tussen het nat en droog seizoen nog een overgangsperiode met ' crazy weather': onverwacht en mogelijk veel regen, zoals vandaag het geval was. Maar zelfs in de regen is het hier eingelijk best nog aangenaam warm.
Op pad door de jungle, redelijk veel gezien aan planten, buiten enkele vogels en een tarantula hadden de rest van de beesten blijkbaar geen zin om in de regen te gaan zitten. We hebben de apen wel geroken maar niet gezien, juist gelijk een natte hond. die ruikt ook al niet te fris. Ketsnat en doordrenkt terug naar ons hoteleke, gelukkig nog een kamer gekregen om ons om te kleden en dan op resto gaan zitten wachten op het busje van 2.20u dat ons naar Manuel Antonio zal brengen.
Het werd nogal een bewogen rit naar Manuel Antonio... Eerst reden we van de ene stortbui naar de andere, dan hogerop in de bergen helemaal in de mist komen te zitten - yep, in de Cloud Forest. Door de wateroverlast van de voorbije maanden was op bepaalde plaatsen een deel van ons rijvak weggespoeld, iets verderop hadden ze een nieuwe brug moeten plaatsen omdat de vorige door een modderstroom·landverschuiving volledig onbruikbaar was gemaakt. Een half uurtje later klaarde het helemaal op, zaten we mooi op schema, en hadden we al uitzicht over de Pacifico, nog een uurtje tot Jaco voor de eerste drop-off (van onze Canadese medepassagiers) en dan nog een uurtje tot Manuel Antonio: onze halte... MAAR....opeens voelen we de achterband leeglopen... De auto vlug langs de kant gezet en op n kwartiertje lag er al een nieuwe op, en n hennig gat in de band.
Nog even een korte stop aan rio cocodrillo, der lagen zeker 15 beesten van om en rond de 4m in het avondzonnetje!! Uiteindelijk er voor gekozen om in Quepos afgezet te worden, meer kans op een (goedkoop) hotel.

Nice viewNice view
Nice view

Achter de bergen een eerste blik op de pacific..

7th January 2009

gelukkig hebben jullie PONCHO's!!!!!!!

Tot: 0.075s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 28; dbt: 0.0509s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb