jonken's Guestbook

22nd July 2009

Visst är det nåt speciellt med dessa cottages?
From Blog: Bilder
21st July 2009

Äntligen lite bildbevis på din resa. Tjusigt! Vi kommer gärna och hälsar på i din cottage!/J och K
From Blog: Bilder
18th July 2009

Jolly good!
Känner igen den mesta från våra tre veckor med puben som häng i Polruan förra året... Och från vägarna. Möte runt häck-hörnen i 100 knyck, där båda bilarna bromsar och blir stående med en halvmeter mellan kofångarna, och den ena sen får backa en mile för att kunna mötas... Det är nåt speciellt med den engelska landsbygden! Välkommen hem till Sverige igen. Landet där allting är perfekt...? Vi ses, hälsa Linda. /J och K, som nu vilar upp sig i Vallby.
From Blog: Rule Britannia
15th July 2009

Lysande semester
Tjena mannen! Det verkar som om du har det hur gött som helst! Tänkte att jag skulle titta lite hur du hade fått din hoj att se ut, men det slutade att jag följde ditt liv under de senaste månaderna. Hojen ger jag verkligen godkänt, den skiljer sig en smula från din förra. Den här är något mattare, om man kan säga så! Och kevlarjeans! Kan säkert ta en kula från ett finkalibrigt vapen om det skulle behövas! Semestern verkar riktigt trevlig! Ta det lugnt och ha det gött! /PETER
From Blog: Rule Britannia

schmengen
Instammer, det irriterande ar att det skiljer sig mellan landerna pa det har galna sattet. I Sverige anvander vi aldrig passet eftersom det inte ar giltig legitimation. Utanfor Sverige maste vi ha med passet eftersom det ar den enda giltiga legitimationen vi har. Nagot av detta maste andras..

japp
Det verkar ju som att passet ska med overallt utom i Sverige. Vore bra med harmonisering. Och sa vet vi att proceduren att fixa ett provisoriskt pass pa en timme funkar..

Schengen schmengen
Jag är ju inte den som gärna säger vad var det jag sa, men vad var det jag sa. Öppna gränser inom EU? Pyttsan

Grattis!
Nu kan det ju bara blir bättre och bättre... Kusin Vitamin hälsar och tar hand om kusin-blommorna!

Hell allright!
Vilken skitdag! Och va mycket strul det kan bli... Ett sätt att hålla igång hjärnan och initiativförmågan. Bra löst iaf! Vi tar väl ditt pass och ger oss ut på resa sålänge, så får vi se hur det går!

Garmin
Man blir lätt filosofiskmed GPS.

kamera...
Nix, bara mobilkameran. Som Mac:en jag satt på inte tog. Sen så är kvaliten riktigt halvdan..

kakor
Nix,men ska nog prova idag. Annars så var friterad fisk (Kipperling) grymt gott! Som fish'n'chips utan chips och i mindre delar.

Holländskt käk...
Jag minns K:s och min första utlandsresa. Vi campade i Holland, och försökte laga mat och äta det vi hittade i affären... Har en bild där vi sitter vid campingköket och tittar ner på några stora, smaklösa fettklumpar, som skulle föreställa typ köttbullar... Annars, håller med, det är nåt särskilt med Holland. Har du provat de bruna kakorna på caférna?

OK
Jag fattar. Bra lösning. Synd på kartorna. men jag kan erkänna att även våran Gullan, kan få sina idéer ibland... Så man ska helst ha lite koll och dubbelchecka vilken rutt hon valt, innan man ger sig iväg... Om man nu inte väljer din filosofiska väg.

Grymt!
86 mil!! Nu är jag lite imponerad. Du är riktigt envis. Visst är den cool, Odense/Fyn-bron! För första gången har jag också spanat lite på kartan på denna site. Riktigt bra! Jag antar att alla gula pluppar är när du vilar arslet... Men vi väntar på bilderna! Fick du aldrig med dig nån kamera?

hehe
japp! Filmkäsnlan blir bara starkare och starkare..

där satt den!
Tackar å bockar! Å tackar för sist!

jamän
Den vackra södern är ju grymt trevlig! Ska föröska få med mig såmånga jag kan bara =)

Äventyr!
Jag antar att det bara förstärker din äventyrskänsla. Rider in the storm etc. Tropikhetta växlat med åska och skyfall. Coolt! Jag hänger på med Skånegrejen. Ska bara höra med Hamilton om hon går med på att flytta ned TV-huset också.

hult, sbst., förr äv. HOLT
(numera bl. bygdemålsfärgat l. i vitter stil) liten (tät) skog, (skogs)dunge; äv.: hög, tät skog; stundom: skogsbacke. - SAOB Tydligen tätbevuxen skog på kulle

Visst är det vackert
Tjena, Visst är det vackert här nere! Jag har ju redan gjort slag i saken och flyttat ner, så det är dig vi väntar på. // Janne

fel hoj?
Nja..okejrå, kanske en klassisk grussmiskare hade vart bättre. Är fortfarande i förälskelsestadiet med sportyn så att det inte är rätt...nja...men visst är det kul hur relativt en sträcka kan vara? 2 mil på E4 går ju i ett nafs...
From Blog: Mörka Småland

Mörkaste småland.
Jag vet inte vad det är, men på något sätt så blir jag GLAD över din uppräkning av småländska enstaviga orter. Jag vet att jag har mina rötter där, sen urminnes tider... Så även om jag inte har bott där, i stort sett bara passerat Småland, så är det nåt jag gillar där... Måste kanske ta mig en egen tur på Smålands grusvägar en vacker dag... En öppning i skogen med lite björk? Låter fin-fint! /J

Smal grusväg...
... är ju underbart - du har bara fel hoj! Men visst är det märkligt, hur otroligt LÅÅÅÅÅÅNGT två mil kan kännas ibland... /J
From Blog: Mörka Småland

gps
Jorå, sportyn går som ett skott och kromslädarna med dubbelt så mycket kubik går ju bara dubbelt så fort när vägen inte svänger, sen hänger jag av dom utan problem. GPS:en är en vanlig Garmin som är vattentät och för friluftsbruk med ett vanligt cykelfäste. Dels sparade jag 4000 kr, dels har jag en GPS som jag kan a med på cykel, ute på båten och i fjällen (man släpar ju inte med en MC eller bil-gps utanför fordonet). Men den snackar inte vilket jag tycker är skönt eftersom jag trotsar dess vägar jämt å ständigt =)
From Blog: Hot! Hot! Hot!

Tot: 0.271s; Tpl: 0.005s; cc: 13; qc: 38; dbt: 0.0583s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb