Page 8 of Rverlinden Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » South Island » Otago » Oamaru February 3rd 2011

Geo: -45.0977, 170.971Dinsdag 3 februariHet kamperen is een beetje wennen voor ons. We moesten vanmorgen even wachten voor we aan de beurt waren om te douchen, het is hier redelijk druk op de camping, alles stond vol. Nog wat water bijvullen en het afvalwater laten weglopen en we waren alweer op weg voor een dag door het landschap van de Lord of the Rings. Eerst reden we door grote groene vlaktes, daarna zacht glooiend, om uiteindelijk in de Alpen van Nieuw-Zeeland terecht te komen. Onderweg hebben we nog even halte gehouden bij enkele mooie meren. Het eerste wandelingetje hebben we nog in mooi weer kunnen maken.'s Middags hebben we gelunched in het mooie panoramarestaurant van het hotel The Hermitage in het dorpje Mt Cook. Het hotel is schitterend gelegen met zicht op de bergen. In de ... read more
Herimitage Hotel, Mt Cook

Oceania » New Zealand » South Island » Fairlie February 2nd 2011

Geo: -44.0977, 170.829Woensdag 2 februariTegen de middag zijn we per taxi terug naar de luchthaven gereden en hebben we onze campervan gaan oppikken. Het is een Britz 4-berth, met 4 slaapplaatsen, een toilet/douche en een keukentje.Het is een beetje wennen om links te rijden en met zo'n gevaarte, maar dat went al snel. We hebben direct al de lokale supermarkt "Pack 'n Save" bezocht en ons ijskastje gevuld. Best gezellig hoor zo'n mobiel huisje. We hebben nog enkele uurtjes door de Canterbury plains gereden naar een campsite in Fairly. Hier hangt onze camper momenteel aan het stopcontact en is het tijd om de bedjes op te maken. Morgen rijden we verder naar Mount Cook.... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch February 1st 2011

Geo: -43.5316, 172.637Maandag 31 januari en dinsdag 1 februariHet was een hele onderneming maar we zijn zonder problemen toegekomen in Christchurch, Nieuw-Zeeland. Het heeft precies 29 uur geduurd om van het hotel in Dubai tot het hotel in Christchurch te reizen, daarvan hebben we 21u gevlogen. Het is wel een heel gedoe met die tussenlandingen in Bangkok en Sydney. Telkens uitstappen, handbagage meenemen, de controles passeren (scanning, schoenen uit, vloeistoffen tonen, water afgeven, de hele reutemeteut) en dan terug boarden. Bovendien zijn we nog eens 9u verloren, we zijn nu precies 12 uur voor op België. Als jullie 's morgens opstaan, zijn we hier al klaar voor het avondeten.Dinsdag om 16u zijn we toegekomen met de taxi aan het Ibis hotel. Het hotel is goed gelegen, pal in het centrum van de stad. Christchurch is de ... read more
Oxford Terrace
Avon rivier

Middle East » United Arab Emirates » Dubai January 30th 2011

Geo: 25.27, 55.33Zaterdag 29 januari.Na een vlucht van 6u30 en een half uurtje vertraging zijn we rond 1u 's nachts aangekomen in Dubai. Het was een beetje vreemd om met Emirates te vliegen. Toen de piloot in het Arabisch begon te spreken, dacht Frieda al dat het vliegtuig gekaapt werd.Zondag 30 januariVandaag hebben we de stad Dubai wat verkend. Het was wel even wennen van -4 graden naar 26 graden, maar dat ben je snel gewoon ;) We zijn met de ultramoderne metro van Dubai naar Burj Khalifa gereden. Dit is het hoogste gebouw ter wereld (828m, 140 verdiepingen). Met een heel snelle lift ging het naar de 124ste verdieping, waar de "At the top experience" is. Op die hoogte heb je een schitterend panorama over de stad. Er hangt hier heel wat smog, en dat ... read more
Dubai Panorama
Burj Al Arab

North America » Canada » Alberta » Calgary September 7th 2010

Geo: 51.0451, -114.063De laatste autorit naar de eindbestemming van onze vakantie : Calgary. Van hieruit zullen we overmorgen terugvliegen naar huis.We zijn gestart met een wandeling door Johnston Canyon. Een heel populaire wandeling, maar we zijn ondertussen al wat gewoon hier.Het was mooi en we hebben weer enkele mooie watervallen gezien.Daarna hebben we nog enkele stops in Banff ingelast, iets minder spectaculair, maar toch de moeite.Banff is een charmant toeristisch dorpje tussen de grote pieken van de Rocky Mountains. We zijn naar het cave en basin historic site, zwavelhoudende warmwaterbronnen gereden. De gebouwen waren wegens renovatiewerken gesloten, maar de bronnen konden we wel bezoeken.Daarna zijn we nog naar de hoodoo's gaan zien. Dat zijn echter rechtopstaande gesteenten die er wat vreemd uitzien. Lijkt wat op stalachmieten uit een druipsteengrot maar dan midd... read more

North America » Canada » Alberta » Lake Louise September 4th 2010

Geo: 51.4262, -116.178Maandag 6 septemberVandaag was een wandeldag rond Lake Louise.We zijn gestart naar lake Agnes tea house (3.4km) daarna verder naar six glaciers teahouse (4.4km) en dan terug naar beneden naar het lake Louise (5.5km). Schitterende wanelingen met mooie uitkijkpunten. Door deze twee teahouses in een dag te bezoeken, kregen we een certificaat.De theehuisjes worden 1 keer per seizoen per helikopter bevoorraad met propaan, water, bloem, ... en wekelijks per paard. Het personeel slaapt 5 dagen boven op de berg en moet dan ofwel per paard of te voet dezelfde wandeling doen dan wij gedaan hebben om terug in de bewoonde wereld te komen.Boven op de berg was het aan het sneeuwen terwijl beneden het zonnetje scheen. Toch weer een leuke dag en die theehuisjes boven op de berg hebben een speciale charme. Zondag 5 ... read more

North America » Canada » Alberta » Jasper September 2nd 2010

Geo: 52.8736, -118.083Vrijdag 3 septemberWe hebben de hele dag doorgebracht in Jasper national park. In de voormiddag hebben we een bootocht gemaakt op het Maligne lake. De boottocht gaat naar het befaamde spirit island. Een van de meest gefotografeerde spots in Canada. Een mooi eilandje met enkele sparren in een smaragdgroen meer omringd door bergen bedekt met eeuwige sneeuw. Na de boottocht hebben hebben we een twee uur durende wandeling gemaakt door de Maligne canyon. De omgeving is hier echt niet te beschrijven. Tegen de late namiddag zijn we naar de Miette hot springs gereden. Een zwavelhoudende bron met water van 54 graden. Met dat water zijn er enkele helende zwembaden aangelegd. De vier zwembaden zijn 42gr,38gr,22gr en 12 Gr. In de twee laatste zwembaden zijn we maar heel even in geweest. Het was een toffe ... read more

North America » Canada » British Columbia August 31st 2010

Geo: 51.6509, -120.035Woensdag 1 septemberVandaag hebben we het park verkend met een gids die blijkbaar zijn goed humeur had thuis gelaten. Het park is immens, vele malen groter dan België. Het park ligt tussen de coastal mountains en de rockies. Het is zijn zeer dicht begroeide bossen in de bergen. Het park is vooral bekend voor zijn vele mooie watervallen. We hebben er twee bezocht nl. Helmcken fall (zie foto) en dawson falls. Naar de opspringende zalmen in de baileys chute konden we uren staan kijken. Het is de moeite hoe je de zalm tevergeefse pogingen ziet wagen om de stroomversnelling over te springen. Een foto maken was een hele uitdaging. In de namiddag zijn we gaan kanovaren. Onderweg hebben we ergens aan een strandje aan het clearwater lake onze lunch genuttigd en dan zijn we ... read more

North America » Canada » British Columbia » Whistler August 29th 2010

Geo: 50.1183, -122.954Maandag 30 augustusAl vroeg trokken we deze morgen de bergen in. Met de gondel gingen we Whistler mountain op. We hadden de peak to peak experience geboekt. De ene berg op, dan rechtstreeks naar de andere berg en daar terug naar beneden. Op elk van de stopplaatsen zijn er prachtige wandelingen te doen en we hadden er enkele mooie uitgepikt. Het was weer een toffe dag en alhoewel het op 2000m hoogte maar enkele graden was, scheen de zon weer volop. We treffen het tot nu toe wel,het gaat overal net regenen als we er vertrokken zijn. Zondag 29 augustusVoor de laatste keer hebben we vanochtend downtown Vancouver verlaten via de mooie Lions gate bridge. De autorit langs de "sea to sky highway" is adembenemend. Langzamerhand verlaat je de kust naar de coastal mountains. ... read more

North America » Canada » British Columbia » Vancouver August 26th 2010

Geo: 49.2605, -123.114Zaterdag 28/8Vandaag reden we met de auto naar Noord-Vancouver. In de voormiddag hebben we de Capillano suspension bridge bezocht. Over een immens diepe kloof is een hangbrug gespannen. Over de hangbrug wandelden we via de treetop trail langs paden van de ene boom naar de andere. Het is wel indrukwekkend te wandelen tussen de eeuwenoude douglassparren. De oudste meer dan 800 jaar oud. In de namiddag zijn we dan naar Grouse mountain gereden. Daar hebben we de kabelbaan genomen naar de top. Op de top was er een grappige houhakkersdemonstratie. Op de top van grouse mountain staat een windturbines. Dat is de enige windturbine ter wereld waar je met een lift naar boven kan naar een uitkijkmodule genaamd "The eye of the wind".'s Avonds zijn we gaan dineren in Yaletown kortbij het hotel in ... read more
Steamclock, Vancouver
Capillano Suspension Bridge

Tot: 0.109s; Tpl: 0.006s; cc: 16; qc: 73; dbt: 0.0441s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb