Jasper NP

September 2nd 2010
Published: July 30th 2017

Geo: 52.8736, -118.083

Vrijdag 3 september

We hebben de hele dag doorgebracht in Jasper national park. In de voormiddag hebben we een bootocht gemaakt op het Maligne lake. De boottocht gaat naar het befaamde spirit island. Een van de meest gefotografeerde spots in Canada. Een mooi eilandje met enkele sparren in een smaragdgroen meer omringd door bergen bedekt met eeuwige sneeuw.

Na de boottocht hebben hebben we een twee uur durende wandeling gemaakt door de Maligne canyon. De omgeving is hier echt niet te beschrijven.

Tegen de late namiddag zijn we naar de Miette hot springs gereden. Een zwavelhoudende bron met water van 54 graden. Met dat water zijn er enkele helende zwembaden aangelegd. De vier zwembaden zijn 42gr,38gr,22gr en 12 Gr. In de twee laatste zwembaden zijn we maar heel even in geweest. Het was een toffe ontspannende afsluiting van weer een leuke, goed gevulde dag.

Donderdag 2 september

Vanochtend zijn we vertrokken uit Wells' gray. Nog een tof ontbijtje in de gezellige b&b en we waren weer vertrokken voor 300km door de Canadese natuur. Aan mt robson, hoogste berg van Canada, zijn we nog even gestopt, daarna staken we de grens over naar de provincie alberta waar we onze klok een uurtje vooruit moesten zetten naar mountain time. Om 3 uur waren we op onze bestemming: paricia Jakes bungalows. Een leuke bungalow vlak aan een mooi meertje op 4km van het stadje Jasper. We zijn na aankomst direct een uurtje gaan roeien op het meertje. Na onze kano-avonturen eerder hebben we maar voor een roeiboot gekozen. Dat ging wat beter, behalve het aanleggen aan de kade bleek toch weer niet zo vanzelfsprekend. Een vriendelijke man kwam ons wat helpen. 's Avonds zijn we nog Italiaans gaan eten in Jasper.

Tot: 0.066s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb