Page 10 of Rverlinden Travel Blog Posts

North America » United States » Florida » Miami February 24th 2008

Geo: 25.729, -80.2374... read more

North America » Mexico February 22nd 2008

Geo: 20.4286, -86.879222/02/2008 30 °C Vandaag zaten we op het eiland Cozumel. Een eiland voor de kust van Mexico (in de buurt van Cancun en Playa del Carmen).In de voormiddag hebben we wat langs de kust gewandeld en in de namiddag hebben we meegedaan met een jungle hike. Het eigenaardige was dat er bijna enkel Belgen en Nederlanders meededen aan deze trip. De Amerikanen wandelen duidelijk niet graag. Het was een aangename afwisseling om door de jungle te wandelen. We hebben wat antieke ruines van de Mayas bezocht, uiteraard niet vergelijkbaar met sites in Yucatan, maar toch interessant.23 februari.Vandaag zijn we de ganse dag op zee. Een leuk moment om wat te ontspannen aan het zwembad. En het mooie weer was wee... read more

Oceans and Seas » Atlantic » Atlantis February 21st 2008

Geo: 19.2869, -81.367121/02/2008 29 °C Heel de nacht gevaren en vandaag weeral op een nieuwe bestemming. Eigenlijk wel fantastisch deze manier van reizen. Vandaag zaten we op het grootste eiland van de kaaimaneilanden.We zijn met een bootje naar een rif gevaren waar we een uurtje hebben gesnorkeld. Het snorkelen was heel tof, we hebben vele anemonen en vissen gezien.Daarna zijn we naar een zandbank gevaren waar het vol zat met pijlstaartroggen. Je kon zwemmen tussen die roggen en ik ben ervan geschrokken wat voor immense beesten dat eigenlijk zijn. Er werden weer foto's getrokken terwijl we de roggen mochten voederen en vasthouden, maar Frieda was al verdwenen. Die was al in paniek geraakt toen de eerst... read more

Central America Caribbean » Jamaica » Ocho Rios February 20th 2008

Geo: 18.42, -77.11Ocho Rios in Jamaica is onze tweede bestemming. 's Ochtends vroeg kwamen we toe en we konden al snel van boord. Jamaica heeft echt wel een speciale sfeer. We zijn eerst op bezoek geweest in Dolphin cove waar we de gelegeheid hebben gehad om te zwemmen met de dolfijnen. We mochten een dolfijn aanraken en natuurlijk werden er foto's getrokken terwijl een dolfijn een kus konden geven. Allemaal heel commercieel maar toch een toffe ervaring. In de namiddag hebben we de Dunns River Falls bezocht en samen met een gids door de watervallen omhoog geklommen. Weeral een geweldige ervaring om de mooie watervallen te kunnen beklimmen. Gelukkig was het er prima weer.... read more

Central America Caribbean » Haiti February 19th 2008

Geo: 19.7745, -72.246818 februari.Vandaag waren we de hele dag op zee. 's Morgens vroeg ben ik wat gaan lopen op de piste die aangelegd is op deck 12. 3 Toertjes is een kilometer.Aangezien het prima weer was, hebben we de rest van de dag vooral op deck11 en 12 (aan de zwembaden) doorgebracht, samen met zowat 3000 andere passagiers. Het was er druk, maar het is natuurlijk de plaats waar iedereen wil zijn bij goed weer. We hebben in de verschillende zwembaden gezwommen, zijn naar de surfers gaan kijken, ...'s Avonds was het Captains Dinner. We hebben ons zoals iedereen opgetut om in de gewenste formele klederdracht aan tafel te gaan. Die Amerikanen hebben zich daarvoor nog langs alle kanten laten fotografere... read more

North America » United States » Florida » Miami February 17th 2008

Geo: 25.729, -80.2374Vanmorgen zijn we dan van Orlando naar Miami gereden en tegen de middag mochten we op de boot. De Freedom of the Seas is een enorm cruise ship en is zeer mooi ingericht. De eerste indruk is alvast overweldigend en we zijn nog niet vertrokken. Er is hier een leuk internet cafeetje waar er kan gesurfd worden.Vele groetjes, en nu hopen dat het weer terug opentrekt voor de volgende dagen op het schip.... read more

North America » United States » Florida » Orlando February 11th 2008

Geo: 28.5377, -81.3774Daarna zijn we naar ons hotel in Disneyworld gereden. Daar hebben we zoals eerder gezegd de eerste dagen vooral op de kamer doorgebracht.We hebben daarna nog wat pretparken op een drafje gedaan. Het weer was prima en we kwamen er stilaan terug bovenop. Donderdagavond zijn we in Downtown Disney naar La Nouba gaan zien van Cirque de Soleil. Dat was in ieder geval een heel tof begin na al dat gekuch en genies.We zijn verder nog naar Disney Animal Kingdom, Disneys Hollywood studios, Universal studios en Seaworld geweest. Vooral de attracties van Spiderman en... read more

North America » United States » Florida » Miami February 10th 2008

Geo: 25.729, -80.2374Onze eerste week is een beetje tegengevallen. We hebben drie dagen in bed gelegen met de griep. Influenza A heeft de dokter vastgesteld bij ons beiden.Het bezoek aan de dokter was al een hele ervaring. We mogen in Belgie toch blij zijn met onze sociale zekerheid. We hebben 4 uur mogen aanschuiven om een dokter te zien, hebben 6 bladen papier moeten invullen en moesten $700 betalen voor twee visites en wat medicatie. Gelukkig zijn we goed verzekerd Voor we ziek geworden zijn, hebben we in Miami nog een bezoek gebracht aan 1 van de grote shopping malls : The Dolphin Mall. Een beetje vergelijkbaar met het Wijnegem shopping center maar nog wat groter.... read more

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane March 29th 2006

Geo: -27.4676, 153.028Dag 19 : 28/03/2006Vandaag zijn we vroeg vertrokken per vliegtuig van Mackay naar Brisbane. Zoals al een paar keer verwacht, was het vandaag zover. We hebben extra moeten betalen voor overgewicht. Niet van te veel te eten, maar van schoenen en kleren in de valiezen.Het is alweer onze laatste bestemming van onze vakantie. Wat vliegt de tijd toch snel als je je amuseert.In de namiddag hebben we een mooie wandeling gemaakt door de stad, door de botanische tuinen en door de amusementswijk aan de Zuidoever (Southbank) van de Brisbane river.We zijn al direct verliefd op deze stad door de mooie groene omgeving en vele verkeersvrije wandelpaden.Dag 20 : 29/03/2006Lone Pine Koala Sanctuary wa... read more

Oceania » Australia » Queensland » Mackay March 27th 2006

Geo: -21.1434, 149.187Dag 18 : 27/03/2006Vandaag zijn we van Eungella doorgereden naar Mackay. Een mooi tochtje door de talloze, kilometers lange suikerrietvelden van Queensland. We hadden daar weer een prima hotelletje in de Mackay Marina. Ik moet toch zeggen dat de standaard van de hotels hier zeer hoog ligt.Ook de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Australiers valt enorm op. (de deeltekens op de woorden ontbreken omdat die niet te vinden zijn op de toetsenborden)Deze dag was verder een relaxdagje. We hebben over het strand van Mackay gewandeld en wat in de pool gezwommen.Het wat hier een prima weertje. Weer veel warmer dan in de koele bergen van Eungella NP.... read more

Tot: 0.096s; Tpl: 0.005s; cc: 13; qc: 64; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb