Page 2 of Rverlinden Travel Blog Posts

Asia » Japan May 15th 2015

Geo: 36.24, 137.97Het trein rijden wordt al routine, vanochtend ging het met de Shinano wide view super express naar Matsumoto. Daar bezochten we Matsumoto Castle. Het kasteel is één van de vier in originele staat bewaarde kastelen van Japan. Het wordt wel eens het kraaienkasteel genoemd door zijn zwarte kleur. Het werd gebouwd op het einde van de zestiende eeuw en heeft een volledige houten binnenconstructie. De hoogste toren telt zes verdiepingen en is ongeveer 30m hoog.We hebben dit bezocht met een engelstalige gids. Althans die man was bijzonder vriendelijk en deed heel hard zijn best maar was soms heel moeilijk te verstaan. Hij heeft wel goed uitgelegd hoe het er in de tijd van de japanse warlords aan toe ging.Na het kasteel trokken we dieper de alpen in naar Kamikochi. Dat is gelegen in een ... read more
Kappa Bridge, Kamikochi
Teppanyaki Restaurant voor ons alleen

Asia » Japan May 14th 2015

Geo: 36.65, 138.18Vanochtend hebben we ons hotel in Tokio definitief verlaten en trokken we naar Nagano, onze tweede bestemming met de Shinkansen. Mooi op tijd en op het juiste spoor (niet zoals onze ministers).Nagano ligt in de Japanse alpen en was ooit in 1998 gaststad voor de olympische winterspelen.Het is er redelijk druk want net deze maand wordt in de Zenko-ji tempel van Nagano een relikwie van de boeddhisten getoond aan het publiek en dat gebeurt maar eens om de zes jaar. Nadat we onze bagage hadden gedropt in het hotel, dat mooi naast het station ligt, trokken we de bergen in op zoek naar de apen in Jigokudani Yaen-Koen of het apenpark in de helvallei.Vooral in de winter is het hier bijzonder omdat de apenkolonie van Japanse makaakapen hier zich een warmwaterbron hebben toegeëigend. Maar ... read more
Warmwaterbrond
Nog een aapje in de onsen

Asia » Japan May 13th 2015

Geo: 35.25, 139.11Deze dag stond in het teken van de mythische berg voor de japanners : Mount Fuji. We hadden een mooie rondreis gepland via de kabelbaan, maar door toenemende seismische activiteit is het alarmpeil voor de vulkaan Mount Hakone verhoogd naar 2 op een schaal van 5. Hierdoor is de kabelbaan gesloten voor onbepaalde tijd en Owukadani onbereikbaar.Het was wat herplannen en in plaats van de bergtrein - kabelbaan - boottocht, zijn we met de bus naar Motohakone gereden en een retourticket voor de boot genomen op Lake Ashi. De omgeving hier is heel wat bergachtiger en het meer met Mount Fuji op de achtergrond vormt een mooi decor.De boottocht is met een soort piratenschip, allemaal een beetje nep, maar toch leuk.Na de boottocht hebben we in Hakone Machi een oud checkpoint bezocht waar alle ... read more
Sightseeing cruise Hakone
Oude Tokkaido baan
Shinkansen

Asia » Japan May 12th 2015

Geo: 35.32, 139.55In de ochtend de trein op naar Kamakura. De trein weeral tot op de seconde klokvast en dat is makkelijk want ik ben niet zo sterk in het lezen van Japanse tekens. Maar de hulpvaardigheid van de Japanners is super. Als je vraagt of de trein stopt in Ofuna, springen ze er snel even op en weer af om te kijken.Kamakura ligt aan de zuidelijke oceaan van Japan op een 40' per trein van Tokio. Vandaag stond er een natuurwandeling op het programma : De Daibutsu trail, de wandeling naar de grote Boeda. Eerst bezochten we de Engakuji tempel, daarna vertrok de wandeling langs de Jochiji Tempel. Vandaar door de heuvels van Kamakura (bergje op en af) zo'n 5km naar de temple van de grote budha. Buiten stond een reuzegroot budha beeld, waar je ... read more
Daibutsu Trail, Kamakura
The great buddha (het standbeeld achteraan)
Hase Dera Tempel

Asia » Japan May 11th 2015

Geo: 35.684, 139.769In de voormiddag hebben we deelgenomen aan een theeceremonie-les in het centrum voor Japanse cultuur in Korakuen. De hele procedure werd ons voorgedaan en we kregen uitleg over de traditie en herkomst van de thee. Het begon met de traditie van het buigen en de zithouding. Het zitten op de knieën met rechte rug en voeten vlak in elkaar is voor ons, westerlingen, een hele beproeving, vandaar dat we na enkele minuten een gemakkelijkere houding mochten aannemen.Na het drinken van de thee, mochten we zelf eens thee maken.Vlakbij het theedrinken was een waterpretpark en door de gebouwen liep een achtbaan. Dat kon ik niet laten passeren en heb toch snel eens een ritje kunnen maken.Van Korakuen reden we in de namiddag naar Shibuya. Dat is een winkelwijk en de plaats waar de fameuze Shibuya ... read more
Rollercoaster aan Tokyo Dome City
Tori op weg naar Meiji Jingo
Rainbow Bridge, Odaiba

Asia » Japan May 10th 2015

Geo: 35.67, 139.77In de ochtend wandelden we naar het Paleis van de keizer van Japan, althans toch tot aan de omheining waar we de befaamde Nijubashi brug konden zien. De rest van de voormiddag hebben we besteed in de nabijgelegen Imperial East Gardens. Er vielen ons vooral twee dingen op : het is hier verbazend rustig voor een miljoenenstad en het is hier overal kraakproper, er is geen papiertje of wat onkruid te zien.Het was mooi helder weer vandaag. Na een leuke wandeling door het park, ging het met de trein naar de wijk AkiHabara, ook wel eens electronic city genoemd. Het is bekend voor zijn vele elektronicawinkeltjes, winkeltjes rond de typische Japanse anime, tekenfilmfiguurtes en de maid café's. In dat laatste zijn we iets gaan drinken. Het was een beetje kinderachtig, het meezingen met in ... read more
Electronic Town
Edo Tokyo Museum - Theater

Asia » Japan May 9th 2015

Geo: 35.67, 139.77Vrijdag 8 mei - ReisdagOm 8 uur in de ochtend vertrokken in station Noorderkempen, de traditionele check-in in Antwerpen Centraal, Thalys naar Schiphol en tot slot met een half uur vertraging toegekomen in Tokyo-Narita om 9 uur in de ochtend plaatselijke tijd. We zitten hier 7 uur voor op België.Zaterdag 9 meiDe eerste kennismaking met de Japanse cultuur is al super. We werden heel gastvrij ontvangen in ons hotel, waar ze snel een kamer hadden schoongemaakt en we vroeger terecht konden dan gepland. Allemaal met de nodige buigingen, visa-kaart en paspoort werden opgehaald op een dienbord, enz.De toiletten zijn hier wel een ervaring. De toiletbrillen zijn hier verwarmd en er staat een hele rits knopjes op voor allerlei sproeitoestanden die ik niet durf uitproberen. We hebben op de 30ste verdieping in onze hotelkamer een ... read more
Aperitiefhapjes op 350m in de Tokyo Skytree
Gate aan de Senso-ji tempel in Asakusa
Tokyo Skytree

Central America Caribbean » Cuba » Centro » Santa Clara March 25th 2014

Geo: 22.4137, -79.9657In de voormiddag nog een beetje tijd doorgebracht op het mooie strand van Cayo Santa Maria, check out van het hotel en dan met de auto terug over de mooie weg door het water naar Santa Clara.Santa Clara is de stad waar Che Guevara tijdens de revolutie de laatste slag gestreden heeft die geleid heeft tot de vlucht van de dictator Batista. De hele stad staat dan ook in het teken van Che Guevara met in de eerste plaats het monument van Che en het mausoleum waar hij begraven ligt. In 1996 is het lijk van Ché van Bolivië, waar hij is vermoord in opdracht van de CIA, overgebracht naar Santa Clara in Cuba. Het is nu zwaar bewaakt.Verder is er nog her monument van de ontspoorde trein. Die gebeurtenis is blijkbaar bepalend geweest, ... read more
Monument van Ché
Parque vidal, santa clara
Ché met kind

Central America Caribbean » Cuba March 22nd 2014

Geo: 22.6481, -79.0214Dag 1 : zaterdag 22De rit van Trinidad naar Cayo Santa Maria ging vlot. We weten ondertussen dat we goed moeten opletten want de bewegwijzering in Cuba is niet zo fantastisch, maar gelukkig zijn er niet veel wegen en rijden er heel weinig auto's. Het was een autorit van zo'n 3 uur waarvan de laatste 50km geweldig mooi zijn omdat het gewoon een weg is die in de zee ligt naar enkele eilanden waaronder Cayo Santa Maria. Tegen de middag arriveerden we op onze bestemming : Hotel Melia Buenavista. We hebben weer een mooie kamer met zicht op de oceaan en met een leuke buitendouche. Hier gaan we enkele leuke dagen kunnen relaxen, om volledig uitgerust te kunnen terugkeren.Het is hier ook mooi aangenaam weer en de zeelucht doet ons weer goed.'s Avonds voorziet ... read more
The 'quiet' pool
Weg naar Cayo Santa Maria
Visjes in het water

Europe » United Kingdom » England » Greater London March 21st 2014

Geo: 21.9136, -80.0219Na weeral een fijn ontbijtje zijn we naar Topes de Collantes gereden in de Siera del Escambray, een heuvellachtig landschap met hoogtes tot 1140m. In Topes de Collantes kan je enkele mooie wandelingen doen in de heuvels. We lieten ons adviseren en kozen voor de mooiste en meoilijkste wandeling van ongeveer drie uur : de "Sendero Caburni". We hadden onze wandelschoenen bij, dus no problem. De wandeling startte boven op een heuvel en was voornamelijk afdalen langs vreemde rotspartijen door het subtropisch bos tot aan een mooie waterval. Terugkeren was dan weer de hele tijd bergop, het was een aangename afwisseling om eens een dagje te gaan wandelen. Het was daar ook heel wat frisser, we vertrokken bij 19° en toen we rond 13u terug waren was het ongeveer 25° terwijl het in de ... read more
Salto caburni
Sendero Caburni

Tot: 0.121s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 85; dbt: 0.0637s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb