Matsumoto Castle en de Japanse Alpen

Asia » Japan
May 15th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 36.24, 137.97

Het trein rijden wordt al routine, vanochtend ging het met de Shinano wide view super express naar Matsumoto. Daar bezochten we Matsumoto Castle. Het kasteel is één van de vier in originele staat bewaarde kastelen van Japan. Het wordt wel eens het kraaienkasteel genoemd door zijn zwarte kleur. Het werd gebouwd op het einde van de zestiende eeuw en heeft een volledige houten binnenconstructie. De hoogste toren telt zes verdiepingen en is ongeveer 30m hoog.
We hebben dit bezocht met een engelstalige gids. Althans die man was bijzonder vriendelijk en deed heel hard zijn best maar was soms heel moeilijk te verstaan. Hij heeft wel goed uitgelegd hoe het er in de tijd van de japanse warlords aan toe ging.

Na het kasteel trokken we dieper de alpen in naar Kamikochi. Dat is gelegen in een nationaal park en is enkel in de zomer (vanaf april) bereikbaar. Het riviertje, de kappa bridge en de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond maakt het voor de fotograferende japanners en ook voor ons natuurlijk heel aantrekkelijk. We hebben een wandeling gemaakt van 5 km. We beginnen het vele wandelen al goed te voelen.

Bij het terugkeren had onze trein in Matsumoto 2 minuten vertraging en er was al een grote paniek bij de locals. Wij zijn natuurlijk meer gewoon. Wij zijn meestal al blij als er een trein komt.

Vanavond hebben een tepanyaki restaurant bezocht en hebben we weeral heel lekker gegeten.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0413s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb