Apen in Jigokudani Monkey Park

Asia » Japan
May 14th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 36.65, 138.18

Vanochtend hebben we ons hotel in Tokio definitief verlaten en trokken we naar Nagano, onze tweede bestemming met de Shinkansen. Mooi op tijd en op het juiste spoor (niet zoals onze ministers).
Nagano ligt in de Japanse alpen en was ooit in 1998 gaststad voor de olympische winterspelen.
Het is er redelijk druk want net deze maand wordt in de Zenko-ji tempel van Nagano een relikwie van de boeddhisten getoond aan het publiek en dat gebeurt maar eens om de zes jaar.

Nadat we onze bagage hadden gedropt in het hotel, dat mooi naast het station ligt, trokken we de bergen in op zoek naar de apen in Jigokudani Yaen-Koen of het apenpark in de helvallei.
Vooral in de winter is het hier bijzonder omdat de apenkolonie van Japanse makaakapen hier zich een warmwaterbron hebben toegeëigend. Maar ook nu krioelde het van de apen, en konden we ze rustig observeren (alle japanse toeristen zaten toch in de tempel). We kunnen wel uren naar de aapjes staan kijken. De wandeling van het busstation naar het apenpark (zo'n 2km heen) is ook best de moeite en we worden na al deze dagen wandelen al geoefende wandelaars.

's Avonds zijn we nog even naar de tempel gewandeld waarover hier zoveel te doen is.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb