Alina&Bart

Lions

Asia » Cambodia August 21st 2013

OK, back to Dutch again:p De dag nadat we waren bijgekomen van de lange reis naar Siem Reap bezochten we Ankor Wat: een massief tempelcomplex dat gedurende meerdere eeuwen steeds opnieuw werd uitgebreid omdat elke nieuwe troonopvolger zijn voorganger wilde evenaren/overtreffen. Het is raar genoeg geen van de wereldwonderen, maar het staat wel op de wereld-erfgoed lijst. Ankor Wat, de tempel waarna de hele complex genoemd wordt, is maar een klein gedeelte van het kilometers grootte met tempels bezaaide terrein. 's Morgens vroeg pakten we een TukTuk om als eerste de meer afgelegen oudere tempels te bezoeken. De eerste tempel was erg groot en indrukwekkend. Het leek alsof we in een film van Indiana Jones belandde. Omdat deze tempel verder weg van de rest ligt waren er weinig mensen, waardoor we nog meer het gevoel kregen ... read more

Asia » Cambodia » North » Siem Reap August 9th 2013

Cambodia. I am still not sure if I love or hate this country. It exhausted me emotionally. The poor dirty streets of its cities do not attract me at all. There is always someone who wants to sell you something. We don't trust people here anymore as we always need to bargain for everything we want to buy and every seller offers a different price. It seems like they want to rip you off every time. Perhaps this can be explained by the history of the Cambodian people and this is just the story of how we got to know them. Our trip started with the ancient temples of Angkor in Siem Reap and finished in Phnom Penh with the story of the Khmer Rouge Regime. Our trip from the island to Siem Reap was done ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao August 7th 2013

(sorry voor de Engelse taal. Probeer google translate?) Around 1 week passed unnoticed when we were enjoying our stay in Koh Thao, a wonderful island North of Thailand literally meaning: turtle island. It's ambience was amazing and probably everyone who's been here would understand how difficult it is to leave it. It must be one of the most beautiful places on earth. It's like if god would take a few boulders together, mix them with vivid green plants and drop all of it in the middle of a bright turquoise see. The first that we did on the island was starting our diving course and gain our PADI open water certificate. The whole program took us 4 days, 3 of which were dedicated to diving in the sea and watching the most boring movies ever. Nevertheless, ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao July 20th 2013

Woensdagavond stond in het teken van lekker maar wazig eten. Tegenover ons hostel is er een tijdelijk marktje waar je vanalles kunt proberen. Hoewel er telkens wordt gewaarschuwd voor eten van kraampjes konden we het niet laten om vanalles te proberen: worm/made (ik weet niet wat het was), inktvis, een soort van gourmet? Het was erg zeker erg lekker, maar het was met name leuk omdat we tussen de locals zaten. Wat betreft insecten eten, weten we nog steeds niet hoe de locals er tegenover kijken. Wij zagen bijvoorbeeld een meneer die de maden was aan het kopen net alsof het een zakje nootjes voor bij de film was. Maar ook zagen wij genoeg mensen die met afkeer keken hoe wij een gegrilde sprinkhaan van de verkoper aangeboden kregen. Donderdagmorgen waren we gelukkig nog steeds diarree-vrij ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok July 17th 2013

Dit is het eerste bericht van het reisboek van Alina en Bart, waar we de avonturen die we al backpackend mee maken met het thuisfront (lees bezorgde moeders) en andere geïnteresseerden delen. Maandag rond 21:30 vertrok onze vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi, maar niet voordat we (zonder problemen met inchecken overigens) onze laatste halve liter Weissen hadden genuttigd. Helaas konden wij geen plaatsen bij de nooduitgang reserveren dus Bart moest zich behoorlijk klein maken (wat niet altijd makkelijk is). Op Abu Dhabi aangekomen rond 6:00 op dinsdagochtend hadden we uiteraard zin om al wat nieuws te proberen qua eten. Helaas hadden we ons niet gerealiseerd dat alle moslims meedoen aan de Ramadan (dit zijn er redelijk wat in de Verenigde Arabische Emiraten) wat dus voor ons betekende dat we iets anders moesten kiezen. Gelukkig kregen ... read more

Tot: 0.07s; Tpl: 0.004s; cc: 6; qc: 54; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb