Page 2 of Hakkie Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » South Island » Dunedin April 9th 2010

Na heftig avondje toch gelukt om vroeg op te staan. Moest ook wel..parkeerwachters houden geen rekening met mijn gezellige avondje. Dus 08:45 onderweg. Wordt een scenic route vandaag. Zou in 3uur naar Dunedin(spreek je uit als DunEEEEEdin) kunnen rijden, maar heb niet zo veel zin om in een stad rond te hangen. Besluit eerst naar Bluff te rijden. Daar m'n oester lunch opgehaald(hmmm), en daarna de coastal route(Catlins national park) naar Dunedin genomen. Kwam alleen nog al wat onverharde wegen tegen. Ben benieuwd of ik morgen niet een lekke band heb. Trouwens slechte karma vandaag. Stonden een paar touristen met lekke band, en ben doorgereden...niet goed... Catlins waren echt een hoogtepunt..wat hebben die kiwi's een mazzel...wat ongeloofelijk mooi!! Was pas om een uur of 5 in Dunedin. En ja, wat moet ik er van zeggen..het is ... read more
catlins2
catlins3

Oceania » New Zealand » South Island » Manapouri April 8th 2010

Om 05:45 opgestaan om om 07:30 de boot Manapouri-Western te kunnen halen. Daarna stukje met de bus en dan kan de cruise beginnen. Zijn met een man of 25 op een boot van 150..lekker rustig is een mazzeltje...en vervelend..is super weer! Cruise is nog niet begonnen of we spotten al een 'pod' dolfijnen met kleintjes..geweldig om te zien! Daarna 2-3 rondgevaren in de fjorden. Heb er geen worden voor hoe mooi... Om een uurtje of 3 weer terug en daarna doorgeren naar Invercargill. Koste me 2uur...Invercargill is 1 van de grotere plaatsen helemaal in het zuiden. In lonely planet een hotel uitgezocht. Victoria railway station hotel. Niet slecht en goedkoop..zo zie ik het graag... :) Eigenaren super aardig. Krijg meteen een kaartje van de stad en welke bezienswaardigheden ik MOET zien...nou ja, rondje door de stad ... read more
Doubtful sound
Doubtful2
doubtful2

Oceania » New Zealand » South Island » Te Anau April 7th 2010

Kon vanmorgen mijn bed niet uitkomen! Geen zin om vroeg op pad te gaan. Om een uurtje of 11 onderweg richting Te Anau. Weer aan herinnerd dat autorijden hier toch wat gevaarlijker is dan in Nederland. Rij langs een auto ongeluk, waarover ik de volgende dag in de krant lees dat er 2 doden bij zijn gevallen. Toevallig allemaal toeristen... Kwam later politie en ambulance tegen..die zijn er dus niet binnen 15 minuten, zoals wij gewend zijn... Rond 1uur in Te Anau. Wat te laat voor een cruise naar Doubtful sound. Besloten om voor morgenochtend vroeg een dagcruise te boeken + vandaag een bezoek aan de glowworm caves. In de middag met boot naar eilandje gevaren en daar een tour gekregen in een 'cave'. Machtig gezicht hoe het water vorm heeft gegeven aan de 'cave'. Ergens ... read more
caves
Te Anau

Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown April 6th 2010

Vanmorgen om 07:45 bij i-center om opgehaald te worden voor raften. En vervelend, het is weer mooi weer, maar wel koud.. Krijgen allemaal een wetsuit, zwemvest en helm. Daarna rijden we door naar de shotover river, via een heeeel smal weggetje die miners 100 jaar gelden hebben aangelegd om makkelijker het goud in de rivier te kunnen delven. Met z'n zessen in een raft + instructeur Tom, die ons als een sergeant instrueert wat met moeten doen. 'Forward right!', 'Hold on!!!!', 'Duck!'...Na een paar makkelijke currents, krijgen we het echte werk voor geschoteld...wat een kick zeg! Duurt ongeveer 2 uur, met tunnels en heftige currents/watervallen..spijt dat ik dit niet op het Noord eiland heb gedaan. Daar hebben ze namelijk een grade 5, all year around.. In de middag een mountainbike gehuurd en de heuvels ingetrokken. Wat ... read more
Queenstown2

Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown April 5th 2010

Weer eens vroeg op..je moet wel met de afstanden/uren. Anders heb je verder niks aan je dag op de plaats van bestemming. Regent wanneer ik vertrek uit Haast Beach, maar dat maakt me niet uit..rij weer door een schitterend landschap van meren, bossen en bergen. Heb het tempo er goed in zitten en rond half 12 ben ik in Wanaka(wat natuurlijk aan een meer ligt). Even de broodnodige koffie gehaald, die vandaag 15% duurder is omdat het nog Easter is(heel fout). Doorgereden naar Queenstown en de TomTom genegeerd...niet handig..ze had natuurlijk gelijk, want mijn route duurde een half uur langer. Is niet echt een goed Easter weekeind geweest..Er zijn 9 mensen omgekomen door een auto ongeluk.. Eindelijk in Queenstown, adrenaline hoofstad van NZ! Superdruk..Vooral Aussies die hier voor een paar honderd AUD naar toe vliegen. Motel ... read more
Queenstown1
Queenstown2
road to Queensday2

Oceania » New Zealand » South Island » Franz Josef April 4th 2010

Vanmorgen om 08:00 vertrokken uit Greymouth en het giet en giet..pfff..zie al gebeuren dat ik de gletsjers vandaag kan vergeten. Maar na een paar uur rijden begint het toch aardig op te klaren. Ergen vlak buiten Frans Jozef zie ik een bordje voor een helicopter vlucht, waarbij je ook land op de Franz Jozef gletsjer. Na een beetje onderhandelen kan ik meteen mee! En 10minuten later sta ik midden in de sneeuw op Franz Jozef!! Daarna doorgereden, met een paar detours doorgereden naar Fox Glacier. Naar toe gehiked via een oude rivierbedding. Heel imposant!! Was van plan om 2 dagen in Franz Jozef village te blijven, maar heb het eigenlijk wel gezien. Doorgereden naar Haast beach, een gat van niks, maar wel goedkoop overnachten... :) Gegeten in Jackson bay, een klein vissersdorp aan het eind van ... read more
Glacier2
Glacier3
Fox

Oceania » New Zealand » South Island » Greymouth April 3rd 2010

Vandaag 4uur over gedaan om van Nelson naar Greymouth te rijden, een plaatsje aan de westkust. Plaatsje stelt niet zo heel veel voor met 10.000 inwoners, en was helemaal verlaten nadat de winkels sloten. Hotel geregeld met laundry service. Blijkt dat je zelf je was moet doen! Toch maar even gedaan. Laat in de middag een biertour gedaan bij Monteith's, een NZ biertje...met een groepje 'die hards'(engelsen) blijven hangen om toch die entrance fee van 15NZD er uit te zuipen... ... read more
Greymouth2
Greymouth3

Vandaag om 06:00 opgestaan, om om 08:30 in Kaiteriteri te zijn voor een dagje kayaken langs de kust. Op Kaiteriteri beach een potje 'footie' gespeeld met gasten van de Kayak toko. Nederlandse eer hoog gehouden door te scoren en een assist te geven! Daarna met een groepje van 5(moi, francaise, zwitserse, engelse en kiwi gids een watertaxi genomen naar Onetahuti beach., waar onze 2persoons kayaks lagen te wachten. Langs de kust naar Awaron bay gekayakt, waar een lagoon zit waar je in kan varen. Er waren zeehonden met kleintjes. Heel gaaf!!! Ze kwamen zelf naar je toe om te spelen...echt geweldig..zo dichtbij.. :) Daarna naar mosquito bay gevaren om te lunchen en uiteindelijk in Anchorage bay uitgekomen. En toen was het al weer 16:00. Wel vermoeiend om een hele dag op het water te vertoeven... :) ... read more
Abel Tasman
Nelson

Oceania » New Zealand » South Island » Blenheim April 1st 2010

Niet al te vroeg opgestaan. Auto naar ferry terminal gereden en daar achtergelaten bij de rental toko. In totaal iets van 1200km gereden op het North Island. Ferry vertrok om 10:00 richting Picton. Een nogal 'rocky' overtocht, maar volgens de kiwi's juist rustig.. :) Laatste stukje door de Marlborough sounds(verzameling van eilanden voor de kust). Erg mooi....Was trouwens weer super weer(20-26 graden). Bij aankomst Picton even verkend, maar stelde niet veel voor. Daarna naar Blenheim, het cetrum van de Marlborough wijnstreek. Heb de Lowson's Dry Hills winnery bezocht. Labels kwamen alleen wel heel bekend voor. Blijkt dat Gall&Gall de distributeurs voor Nederland zijn...lol Toch een Rose pinot gekocht. Die verkopen ze niet bij G&G... :) Verder naar Nelson gereden. Nog 1,5 uur vanaf Blenheim, waar ik een kamer bij een B&B heb geregeld. Route naar Nelson ... read more
Marlborough sounds
Picton
wine1

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington March 31st 2010

Vandaag van Napier naar Wellington gereden. Was toch wel iets van 4uur rijden. Eigenlijk meer dan ik had willen doen, maar moet echt 1 April de oversteek maken naar het zuidereiland. 2 April begint namelijk het Easter weekend, en dan gaat het zeker niet meer lukken om een overgang te regelen. Was pas rond 1uur in Wellington. Ging ook niet echt vroeg weg uit Napier. Catherine van de B&B in Napier heeft zelf in Nederland gewoond, en was erg gezellig om verhalen uit te wisselen. Ze heeft nog even een B&B voor me geregeld in Nelson. Echt heel aardig. In Wellington is er genoeg te doen, maar had eigenlijk geen zin om me cultureel bezig te houden. Leuke stad om een beetje in rond te hangen, en jammer dat ik niet een extra dag heb. Maar ... read more
wellington2
wellington3
wellington4

Tot: 0.161s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 90; dbt: 0.1188s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb