Te Anau

Oceania » New Zealand » South Island » Te Anau
April 7th 2010
Published: April 9th 2010

Kon vanmorgen mijn bed niet uitkomen! Geen zin om vroeg op pad te gaan. Om een uurtje of 11 onderweg richting Te Anau.
Weer aan herinnerd dat autorijden hier toch wat gevaarlijker is dan in Nederland. Rij langs een auto ongeluk, waarover ik de volgende dag in de krant lees dat er 2 doden bij zijn gevallen. Toevallig allemaal toeristen...
Kwam later politie en ambulance tegen..die zijn er dus niet binnen 15 minuten, zoals wij gewend zijn...
Rond 1uur in Te Anau. Wat te laat voor een cruise naar Doubtful sound. Besloten om voor morgenochtend vroeg een dagcruise te boeken + vandaag een bezoek aan de glowworm caves. In de middag met boot naar eilandje gevaren en daar een tour gekregen in een 'cave'. Machtig gezicht hoe het water vorm heeft gegeven aan de 'cave'.
Ergens diep in de cave stappen we met z'n allen in een kleine bootje. Helemaal donker, en je ziet opeens een soort levende sterrenhemel. De glowworms!!
s'avonds platte oesters gegeten bij Radcliff...smaken weer prima.. 😊

Tot: 0.081s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0539s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb