Citadellet i Hué og stormen Nakri

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » North Central Coast » Thua Thien - Huế
November 11th 2019
Published: November 14th 2019

De seneste dage har vi fulgt fremmarchen af stormen Nakri som havde retning mod det sydlige Vietnam. Tidspunktet hvor stormen går ind over Vietnam og dænger landet til med vand falder selvfølgelig sammen med at vi skal på en lange gåture til citadellet i Hué som er Hués gamle fæstningsværk.

Lige fra starten af turen væltede regnen ned. Man forventede at der skulle flad op til 120 mm regn den dag.

Inden vi kom igang med turen var vi allerede gennemblødte.

Citadellet blev bygget af Kejser Gia Long i slutningen af 1700 tallet og stod færdigt 1833. Det blev bygget ud fra samme principper som den forbudte by i Kina. Inden for de 3 ringmure og voldgrave hvad der stået fler hundrede bygninger. I forbindelse med Tet offensiven 1968 forskansede vietcong krigerne sig i citadellet hvilket medført at amerikanerne syndebombede området. I dag står der kun nogle få oprindelige huse tilbage. Vietnameserne er gået i gang med at genopbygge området, men mangel på finanser vil gøre at det vil tage mange år før det er genopbygget. Samtidig slider det varme og våde vejr på bygningerne så det vil være en endeløs opgave.

Vi “svømmede” videre for at se en de meget kendt bygninger i Vietnam, Thien Mu Pagoden som ligger på en bakke ned til Duftenes Flod som går igennem Hué. Pagoden er 21 meter høj. Hver etage er dedikeret til en Buddha.

Formiddagen sluttede med sejltur på en dragebåd tilbage til bussen.

Tot: 0.21s; Tpl: 0.015s; cc: 20; qc: 104; dbt: 0.1032s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb