Imogasfisk

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi
January 20th 2009
Published: January 20th 2009

Børnene var ret umulige i morges, så vi blev enige om, at vi ville blive i huset og prøve at lave lidt lektier og slappe af, så de kunne blive mere friske. Det var en lang sej kamp at få skrevet dagbøger og lavet lektier, men det lykkedes da langt om længe. Henrik havde gået og malet imens, men da han skulle ind til cafeen, blev vi tilbage. Vi spiste derfor frokost hjemme i huset og fik gjort et pænt indhug i rugbrødet og leverpostejen. Det er nu dejligt, med noget ordenligt frokost med rugbrød.
Henrik kom og hentede os ved 14-tiden. Vi skulle ud og sejle til en drypstenshule og en fiske farm. Vi sejlede med en longtailbåd og det var dejligt at blive kølet lidt ned af den vind det gav. Drypstenshulen har bl.a. været brugt til indspilning af jorden rundt på 80 dage. Trappen op til den var noget værre klamphuggeri med træ, der var slået og bundet nærmest tilfældigt sammen.
Vi sejlede videre til fiskefarmen, hvor vi bl. a. så små hajer, kuffertfisk og ballon fisk (imogas fisk, som de hedder hjemme hos os). Vi fik en lille kurv med små fisk, så vi selv kunne gå rundt på de brædder, der lå mellem bassinerne og fodre fiskene. Der blev nærmest slagsmål i bassinerne, når der blev kastet en fisk derned.
Vi sejlede tilbage og gik op til cafeen. Anna havde en pigeaftale med Tip, så de kørte afsted og Mona gik ind ved siden af cafeen og fik en fodbehandling. Ca. 40 kr. for 1 time og 10 min. og hendes fødder var som en barnenumse bagefter. Det værste var, at hun indimellem måtte sidde og fnise rimeligt meget, da hun er så kilden, men det tog de nu meget pænt.
Thomas, Anton og Mona gik ned til vandet og spiste ved et gadekøkken, hvor de bestilte flere forskellige retter. Anna var endnu ikke kommet tilbage med Tip, så hun spiste i cafeen, da de kom tilbage.
Vi tog tilbage til huset ved 19.30-tiden. Der er ingen grund til, at børnene igen i morgen bliver umulige, fordi de ikke får sovet nok. Det er som om, de vågner kl. 6 uanset, tid de kommer i seng. I morgen skal vi ud at ride på elefanter, så vi skulle gerne alle være friske.

Tot: 0.132s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 63; dbt: 0.0602s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb