Vika paiva Taolla

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao
May 21st 2008
Published: May 21st 2008

hei hei koh tao

Huomenna jaa Koh Tao taa ja matka jatkuu kohti Koh Samuita. Kylla taytyy sanoa, etta tata saarta tulee ikava! Kaiken kaikkiaan leppoisa ja rento paikka, hyva aloitus siis lomalle. Taalla ei kylla sukeltamisen ja snorklaamisen lisaksi ole kauheasti tekemista, mutta eipa sita oikeastan kaipaakkaan. Sukeltamaanhan me ei taalla ryhdytty, koska meidan molempien korvat ovat vahan arat tuollaiselle puuhalle, mutta kylla se snorklaaminenkin oli tarpeeksi extremea minulle! Voin siis suositella Koh Tao:a kaikille luonnon, lammon ja merenalaisen elaman ystaville.
Vanhana tv:n orjana olen selvinnyt jo 4 paivaa ilman telkkua! Ajatelkaa! Alkaa olla jo hieman vierotusoireita simpsoneista ja kympin uutisista 😉 Olen elanyt myos aika taydellisessa uutispimennossa, koska en ole viitsinyt vierailla suomalaisilla uutissivustoilla. Mutta eipa kai siella kotosuomessa mitaan erikoista ole tapahtunut? Ovatko Matti ja Mervi viela yhdessa?!

Tanaan olemme jalleen kerran nauttineet ison annoksen aurinkoa Charm Chureen omalla rannalla. Valitettavasti sain sanikkaa ilmeisesti yliannoksen, koska minua alkoi toden teolla vaivata aurinkoihottuma. Rintojen alue seka kadet olivat tanaan muutaman tunnin auringon oton jalkeen ihan ihottumalla. Pulahdus meriveteen ei myoskaan tainut tehda hyvaa iholle. Noh, ei siina mitaan, hieman ihoa kutitti ja olkapaita poltteli. Olli sitten paatti soittaa dosentti Tuomiselle Suomeen (eli aidilleen), joka maarasi minulle
La Matta -ravintolaLa Matta -ravintolaLa Matta -ravintola

parasta pizzaa koh taolla
pitkahihasen paidan ja kortisoonivoidetta. Iltapaivalla kutitus sitten helpotti ja punotuskin alkoi pikkuhiljaa havita. Nyt alkaa iho nayttaa jo enemman ruskealta kuin punaselta. Taytyy kuitenkin huomenna valtella aurinkoa ja katsella mihin tama tasta etenee. Aurinkoihottuma on ilmeisesi hyvin yleinen juttu skandinaaveilla ja se saattaa joinakin vuosina puhjeta pahempana ja toisina vuosina ei ollenkaan. Itsellani tata ilmeni ensimmaisen kerran viime kesana. Ihottuman pitaisi kuitenkin helpottaa kesan edetessa, kun iho pikkuhiljaa tottuu aurinkoon.

Aiemmin paivalla soimme taas hyvaksi toteammassamme thairuokapaikassa. Otimme saman menun, kun yleensa olemme tottuneet ottamaan: kevatrullia, kanaa ja cashewpahkinoita, possua sweet and sour ja tietenkin riisia. Juomaksi kokista ja paikallista (hyvaa) olutta Singhaa. Tama kaikki maksoi 275bht eli noin 5,5e. Ollilla taitaakin olla ruoista kuva omassa matkapaivakirjassaan 😊 www.mytb.org/Oak

Nyt on kuitenkin aika lahtea voittamaan Olli minigolfissa ja mahdollisesti menna nauttimaan muutamat singhat hyvan ruoan kera jonnekin. Sitten takaisin hotlalle ja illan perinteinen otokkatarkastus taskulampun kanssa. Laukut pitaa myos pakata illalla, koska aamulla lahdemme klo 8.45 pitkahantaveneella satamaan ja kohti Samuita. Palaillaan taas!

Tot: 0.043s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0176s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb